Imitație, alternativă ieftină, risc asumat. Toate sunt sau erau atributele unui echipament produs în China. În ultima vreme însă, reticența cu care sunt privite aceste mărci obscure pare să se mai fi atenuat. Pe de-o parte datorită distribuitorilor, pe de alta datorită perseverenței producătorilor chinezi.
Mai toate produsele chinezești sunt renumite pentru prețul mic, calitatea îndoielnică și copierea produselor premium. Cumperi un echipament chinezesc, ești dispus să îți asumi faptul că rezultatul nu poate fi întotdeauna perfect. În urmă cu cinci ani, numai sintagma “fabricat în China” stârnea nemulțumire. Unii directori de firmă nici nu recunoșteau existența unui printer chinezesc ascuns într-un colț al atelierului de producție. Vizibilitatea pe piața producției publicitare era oferită de renumele echipamentului deținut.
Cu toate acestea, nevoia i-a împins în continuare pe oameni să continue să achiziționeze echipamente made in China, care până la urmă oferă un volum de lucru rezonabil și la un preț mai redus decât alte mărci. Mai mult decât atât, unii dintre ei sunt chiar mulțumiți de calitatea oferită de acestea. Copii fidele ale altor brand-uri sau nu, echipamentele chinezești au o durată de viață convenabilă și livrează volumele de lucru într-un mod acceptabil. Iar asta, se pare, e tot ce contează.
“Made in China”-o sintagmă care nu mai sperie
Până de curând, cei care făceau investiții serioase în echipamente cu nume sonore, priveau cu reținere afacerile clădite pe funcționalitatea chinezească. Acum, din ce în ce mai mulți admit faptul că imitațiile chinezești nu mai au o calitate atât de slabă ca înainte. Ba mai mult decât atât, unele dintre ele dau un randament destul de bun.
Pe de o parte, imaginea pozitivă pe care încep s-o aibă echipamentele chinezești se datorează distribuitorilor care știu foarte bine, după ani de experiență, calitățile și capacitățile acestora și a căror imagine pe piața producției publicitare îndepărtează dubiile cumpărătorului. Acum, echipamentele chinezești au mai multe șanse să fie privite ca alternative la unele echipamente premium.
Pe de altă parte, conform unui raport al FLAAR, echipamentele produse în China chiar nu mai prezintă erorile de altă dată. Producătorii chinezi au realizat și ei beneficiile pe care le-ar aduce o îmbunătățire a calității echipamentelor fabricate, iar cei de la FLAAR afirmă că există două mărci de imprimante, ce utilizează capete Epson – A-Starjet și Micolor – care stau chiar bine la capitolul dotării tehnologice.
Cu toate acestea, în portofoliul vizibil al distribuitorilor români de echipamente chinezești – nu mai mult de cinci la număr – nu apare ca disponibil niciunul dintre echipamentele mărcilor mai sus menționate.
Echipamente potrivite start-up-urilor
Momentan, echipamentele chinezești de imprimare sunt preferate de cei care se pregătesc să se lanseze pe piața producției publicitare. Prețul mic este primul care atrage. Apoi, gândirea optimistă în faptul că este până la urmă un echipament, capabil să acopere o nevoie și să ofere un serviciu.
Unii și-au cântărit opțiunile și au tras concluzia că un echipament chinezesc e mai bun totuși decât unul second-hand. Alții, amenințați de noile costuri de pe piață sau de restructurările din cauza perioadei de criză au apelat la un echipament chinezesc, care le-a permis deschiderea spre o altă piață sau spre alte servicii.
Soluții în situații de criză sau în momente de impas, echipamentele chinezești și-au câștigat locul pe piață și nimeni nu le poate nega utilitatea.
0 thoughts on “Cât de chinezești mai sunt echipamentele chinezești?”