Pe oricine aţi întreba, dintre cei care lucrează la departamentul creaţie al agenţiilor de publicitate, care este rolul culorii în crearea unei imagini, veţi primi probabil un singur răspuns: Culoarea este parte integrantă a unei imagini. Şi nu numai atât. Culoarea este cea care dă identitate imaginii. Culoarea este „sarea şi piperul” oricărui proces de concepţie grafică.
Efectele speciale, obţinuite prin lăcuire selectivă, suprapuse unei grafici au rolul de a crea o conexiune specială între imagine şi privitor. Acestea transmit o anumită emoţie, care individualizează imaginea şi o fac memorabilă, reuşind în acelaşi timp, să o diferenţieze, să o personalizeze şi să încânte privitorul.
Efectele speciale imprimate pot fi clasifice în: efecte vizuale, efecte tactile şi efecte olfactive.
În continuare, vom prezenta pigmenţii metalici şi de interferenţă şi lacurile serigrafice corespunzătoare, direct implicate în obţinerea efectelor speciale vizuale. Cernelurile cu pigmenţi metalici sunt formate din doi componenţi – pigmentul metalic şi răşina lichidă, denumită şi lac, care are rolul de purtător al pigmentului metalic şi de protecţie a acestuia după uscarea imprimării.
Pigmentul auriu este un amestec de cupru şi zinc, în diverse proporţii. O cantitate mai mare de zinc (de exemplu, 70% cupru şi 30% zinc) va da un aspect verzui cernelii, obţinându-se un auriu intens, în timp ce o cantitate mai mare de cupru (90% cupru şi 10% zinc) va oferi un aspect roşiatic cernelii, obţinându-se un auriu pal. De obicei, se foloseşte…
Articolul poate fi citit in totalitate numai in editia tiparita a revistei Print Magazin. Va puteti abona completand formularul de la pagina Abonamente.