Analiza

Predicții

• Bookmarks: 10432


2016 a fost un an bun pentru furnizorii de servicii de imprimare și de producție publicitară. Chiar și cei mai cârcotași vorbesc despre relaxare și despre o creștere a cifrelor de afaceri. Nu îndeajuns de bun pentru a privi cu optimism în viitorul apropiat. La orizont se profilează o amenințare, pe care cei mai mulți au sesizat-o, mult mai greu de depășit decât scăderea cererii. Am lansat două întrebări legate de anul care se încheie și cel care stă înaintea noastră, iar răspunsurile creează un context caracterizat de precauție.

  1. Care credeți că a fost caracteristica cea mai importantă a lui 2016 în domeniul în care activați?

  2. Ce provocări credeți că va ridica 2017?

Sabina Hondru, Printoteca

2016 a fost anul personalizării, și nu mă refer aici la înțelesul clasic pe care îl are acest cuvânt în industrie, ci la faptul că standardele impuse de clienți cer de la serviciile și produsele noastre o adaptare cât mai strictă la nevoile lor specifice. Așadar, noțiunea de ”ofertă generală” e pe cale de dispariție și e înlocuită de ”ofertă personalizată”.

Pentru noi noul an vine cu obiective mari, implicit cu multe provocări. Dintre acestea aș menționa: instabilitatea pieței locale, evoluția tehnologică extrem de rapidă (un echipament cumpărat anul trecut e deja piesă de muzeu anul acesta) și, nu în ultimul rând lipsa resursei umane în domeniu.

[jaw_divider divider_title=”Back To Top” divider_style=”solid” color=”#000000″ width=”1″ space_size=”0″ space_after_size=”0″ divider_totop=”0″ totop_align=”right” space_after=”space_after” ][jaw_clear]

Laurențiu Guriencu, Geplast

După o prima parte a lui 2016 cu creșteri surprinzătoare, au urmat lunile de vara în care cifrele au  încetinit, finalul de an revenind pe trend ascendent. Dacă ar fi sa folosesc un singur cuvânt pentru a defini anul 2016, acesta ar fi surprinzator.

Din informațiile pe care le avem, 2017 pare ca va fi un an echilibrat, cu cifre în ușoară creștere, provocările urmând a fi alimentate printre altele de continuarea sau nu a investitiilor din piață, de actiunile competitiei și mai ales de capacitatea noastră de a ne adapta la toate acestea.

[jaw_divider divider_title=”Back To Top” divider_style=”solid” color=”#000000″ width=”1″ space_size=”0″ space_after_size=”0″ divider_totop=”0″ totop_align=”right” space_after=”space_after” ][jaw_clear]

Liviu Ionescu, Total Media

Diversificare. Proiecte speciale, de nisa.

Saturarea pietei + instabilitate politica interna si regionala.

[jaw_divider divider_title=”Back To Top” divider_style=”solid” color=”#000000″ width=”1″ space_size=”0″ space_after_size=”0″ divider_totop=”0″ totop_align=”right” space_after=”space_after” ][jaw_clear]

Adrian Ghinguleac, Algernon

Anul ce tocmai s-a incheiat a fost unul provocator. Perioadele agitate au alternat cu cele linistite, iar sezonalitatea manifestata in anii precedenti a suferit mici modificari.
Cu toate acestea, cand am tras linie la final, pot spune ca a fost un an destul de bun. Pentru echipa Algernon, obiectivul principal a fost sa ofere solutii valoroase tuturor partenerilor nostri.

2017 se anunta un an al performantei, in care companiile vor eficientiza la maxim resursele, masurand si reactionand permanent in functie de rezultate.
Direcția principală a companiilor se va orienta catre fidelizare. Este în mod evident cuvantul cheie pentru perioada 2017 – 2018.
Firmele care doresc sa se extinda sau sa isi consolideze pozitia pe piata, vor trebui sa adopte strategii prin care sa isi loializeze angajatii valorosi si sa confirme
in fata clientilor, calitatea ridicata a produselor comercializate

[jaw_divider divider_title=”Back To Top” divider_style=”solid” color=”#000000″ width=”1″ space_size=”0″ space_after_size=”0″ divider_totop=”0″ totop_align=”right” space_after=”space_after” ][jaw_clear]

Zsolt Rudnyanszky, JJ Display

2016 a fost un remember al anilor dinainte de 2009, cu multe comenzi, cresterea cifrei de afaceri, angajari la birouri si in productie, achizitii utilaje si proiecte de extindere a spatiilor de productie. Intr-un singur cuvant a fost un an surprinzator de bun. Mă bucură să constat și o tendință de crestere a apetitului si increderii in Apiip. In 2016 numărul membrilor a crescut cu 70%.

2017 va aduce mari provocari in domeniul resurselor umane , care este intr-o mare criza.
Salariul minim creste cu 200 ron, somajul este la minimul ultimilor 8 ani., oamenii nu se prezinta la interviuri. Situatia este grava nu doar in domeniul nostru.
Asta inseamna ca softurile vor ocupa din ce in ce mai mult loc in afacerile noastre. Poate in curand si robotizarea.

[jaw_divider divider_title=”Back To Top” divider_style=”solid” color=”#000000″ width=”1″ space_size=”0″ space_after_size=”0″ divider_totop=”0″ totop_align=”right” space_after=”space_after” ][jaw_clear]

Felix Lazăr, Trade Media

2016 a fost un an bun pentru productia publicitara; criza a trecut. Din anii precedenti, clientii au invatat sa isi foloseasca bugetele mai eficient. Acum sunt atenti la calitatea produselor iar acest lucru este in avantajul tuturor.
Pentru Trade Media, 2016 a reprezentat un an de consolidare, un an in care am crescut organic alaturi de companiile cu care suntem in parteneriat. Am lucrat constant la imbunatatirea calitatii sistemelor expozitionale pe care le producem, la eficientizarea proceselor interne si la consolidarea echipei.

Companiile din toate industriile isi doresc sa creasca in 2017 si vor investi si in publicitate pentru a obtine aceste cresteri..
Vad un trend ascendent in zona de evenimente. De asemenea incepe sa creasca si zona de expozitii. Romexpo isi doreste sa devina un pol regional si in cativa ani probabil va reusi sa organizeze expozitii relevante pentru Sud-Estul Europei. Companiile romanesti de succes incep sa mearga la expozitii internationale pentru a dezvolta partea de export si eficient pentru ele este sa-si achizitioneze standurile din Romania.
Cred ca provocarea pentru 2017 este sa reusim sa gestionam oportunitatile acestui an.

[jaw_divider divider_title=”Back To Top” divider_style=”solid” color=”#000000″ width=”1″ space_size=”0″ space_after_size=”0″ divider_totop=”0″ totop_align=”right” space_after=”space_after” ][jaw_clear]

Cristi Dumitru, Zspot Media

Nu cred ca putem vorbi de o caracteristica general valabila in domeniul productiei publicitare. Multe firme de servicii si productie care lucrau pentru clienti din domeniul B2C sau retail (fashion, food, electrocasnice, gadgeturi) au simtit o crestere a cifrei de afaceri coroborata cu cresterea generala a  consumului in Romania.
Pentru noi totusi, ca distribuitor B2B de echipamente pentru productie publicitara, anul 2016 a fost un an de adaptare. Multe din proiectele clientlor noastre au fost amanate, in special cele pe fonduri europene si a trebuit sa ne adaptam cererii pietei, prin oferte personalizate, canale noi si echipamente specializate.

La inceput de 2017, Romania este pe val, inotam in optimism si crestere economica, taiem taxe, majoram salarii si ridicam nivelul de trai. Se intrevad totusi cateva provocari mai serioase la orizont
Pe plan intern cred ca marea provocare pentru intreaga economie romaneasca o va reprezenta sustenabilitatea noului program de guvernare. E un program frumos cu salarii marite, multe taxe taiate, TVA redus la 19% – toti ne-am dori sa iasa totul ca la carte. Insa, este programul sustenabil pe termen lung?
O alta provocare pentru mediul de afaceri va ramane in continuare problema personalului, capitol la care nu o ducem bine. Toate firmele se confrunta cu lipsa sau fluctuatia fortei de munca iar acest lucru nu permite mediului de afaceri sa profite de oportunitatile si trendul pozitiv existent. Iar oportunitatile pierdute nu se mai intorc, ceea ce poate duce la schimbarea trendului.
Provocarile majore, pe termen lung, vin din situatia internationala. Brexitul, alegerile din Germania si Franta pot afecta unitatea europeana insa e greu de estimat efectele asupra politicilor si prioritatilor europene si cu atat mai putin asupra economiei locale sau a cursului valutar. Multi nu realizeaza ca o Uniune Europeana dezbinata inseamna amanare, micsorare sau blocare a fondurilor europene, unul din factorii majori de dezvoltare economica in ultimii ani. De asemenea, politica externa a SUA, inclusiv in ceea ce priveste rolul NATO si sprijinul acordat membrilor aliantei poate incetini sau sustine dezvoltarea economiei romanesti.

Similar Posts:

10 recommended
comments icon0 comments
0 notes
432 views
bookmark icon

Write a comment...