Bogdan Ionescu are o experienta de 8 ani ca director de productie in agentii de publicitate importante: Grafitti/BBDO, Grey Worldwide, Bates/141 Romania. Pasul către antreprenoriat l-a facut în urmă cu 9 ani, iar lecția cea mai importantă pe care a învățat-o în agenție este aceea că este foarte important sa iti gasesti furnizorii “cat mai aproape de casa”. De aceea cel mai important lucru pe care îl spune despre firma pe care o conduce, Absolut Services & More, este ca “suntem Producatori de benzi si snururi textile personalizate prin sublimare, totul fiind fabricat 100% in Romania.”
Tehnologia nu este unica in Romania, dar utilajul folosit pentru sublimare este unic și a fost instalat de Total Media. Peste un an firma condusa de Bogdan Ionescu va implini zece ani de activitate, momentul fiind unul de bilanț: “Anul viitor implinim 10 ani de existenta pe piata locala, putand spune, fara falsa modestie, ca experienta si clientii acumulati in toata aceasta perioada ne recomanda ca fiind unul dintre cei mai de incredere producatori din aceasta bransa,” spune Bogdan Ionescu
Pe site-ul companiei exista referinte legate doar de lanyard si alte produse similare. Acesta este unicul obiect de activitate?
Obiectul nostru principal de activitate il reprezinta productia de snururi si benzi personalizate prin sublimare: snururile pentru ecuson (lanyards), bratari si brelocuri textile, iar mai nou banda de cadouri si garourile personalizate. Ca o extensie a acestor produse, si la sugestia clientilor nostrii am inceput sa importam si usb memory stick-uri, care la inceput erau atasate de snururile produse de noi, si care ulterior s-au dezvoltat intr-o clasa de produse de sine statatoare.
Pentru a rezista, si cel mai important, pentru a ne dezvolta intr-o piata saturata de obiecte promotionale importate din cataloage, un portofoliu restrans de produse, axat pe o anumita nisa de piata, este din punctul nostru de vedere, cea mai buna solutie.
Nu putem afirma ca in acest caz vanzarea este mai usoara, ba din contra, dar acest lucru ne-a ajutat sa ne dezvoltam o retea destul de extinsa de revanzatori.
Cât de important este mediul online în promovarea serviciilor pe care le oferiți? Dar rețelele sociale? Ați cuantificat eforturile de promavare făcute pe aceste medii?
In ziua de astazi toata lumea “google-este” dupa ceva. Este foarte important nu doar sa existi in mediu online, ci sa fi cat mai vizibil.
Noi am aparut si ne-am promovat pe internet, in felul acesta ne-am atras primii clienti. Din punctul meu de vedere este cel mai propice mediu de promovare al produselor noastre. Adwords-ul este si va ramane solutia de promovare care ne-a adus si continua sa ne aduca beneficii, avand o foarte buna conversie din potential client in cumparator.
In materie de retele sociale este un proces in desfasurare, fiind o adevarata provocare “sa ne lasam amprenta” si sa facem ca imaginea noastra sa fie memorabila.
Descrieți, pe scurt, procesul tehnologic prin care realizați lanyard-urile și alte produse similar. Există limitări? Care sunt acestea?
Oricare dintre produsele noastre sunt relativ simplu de realizat, daca ai materialele, utilajele si accesoriile potrivite. Se imprima o banda textila, la latimea solicitata de client, se taie la dimensiunea standard, se coase sau se aplica accesoriu specific modelului. Cel mai important pas in realizarea acestor produse este imprimarea lor, si aici se face cel mai adesea diferenta intre noi si concurenta noastra.
La finalul anului 2011, in plina criza economica, am luat hotararea de a investi intr-un calandru automat pentru imprimarea prin sublimare a benzilor textile, achizitionat de la compania Total Media și fabricat de prestigiosul producator Italian Monti Antonio, utilaj unic in Romania, si la ora aceasta.
Acesta, spre deosebire de presele termice clasice, ne asigura o viteza foarte mare de lucru, temperatura constanta pe parcursul intregului proces de imprimare, (ceea ce inseamna aceeasi culoare pentru intreaga comanda), rezolutie si potrivire foarte buna a imprimarii. In materie de culori, grafica, imprimare, nu exista limitari. Putem imprima orice fel de banda textila de la 10mm pana la 250mm latime.
Pentru clientii nostri mai putin pretentiosi exista personalizarea in tesatura la maxim 2 culori, si cu latimi intre 10mm si 50mm, banda pe care noi o achizitionam de la un partener local.
Care este profilul publciului țintă al acestu produs? Se pot comercializa aceste produse on-line?
95% dintre clientii nostrii sunt revanzatori, in general agentii de publicitate sau PR si organizatori de evenimente si congrese, ier produsele cele mai cautate in acest moment sunt snururile personalizate pentru ecuson.
Produsele noastre sunt specializate, fiind produse si si personalizate conform nevoilor si solicitarii clientului, ceea ce face imposibila vanzarea lor on-line, dar face impetuoasa prezentarea lor in acest mediu. Pentru fiecare produs in parte exista un catalog de prezentare online: www.lanyards.ro pentru snururile si benzile textile personalizate, www.promousb.ro pentru USB memory stick-urile promotionale, unde clientii interesati gasesc toate informatiile necesare formularii unei cereri de oferta.
Ce volum de vânzări generează aceste servicii anual? Mai este loc de creștere?
O data cu achizitionarea noului utilaj am reusit, nu dor sa ne marim capacitatea de productie, ci si sa reducem termenele de livrare de la minim 10 zile la doar 2-3 zile, lucru care a dus inevitabil la o crestere cu 20% a volumului de lucrari produse in primul an de utilizare. In schimb, pentru acest an previzonam o crestere a volumelor de vazari cu 40-50%, fata de anul precedent.
Neexistand nici un fel de cuantificare, pentru aceasta clasa de produse, din punctual de vedere al cantitatilor comandate pentru piata locala de publicitate, produse local sau importate, este foarte greu sa facem o previzionare a vanzarilor viitoare. Insa, pe baza experientei din trecut, putem spune in ceea ce ne priveste, ca exista si va exista o crestere continua pe acest segment de produse, crestere datorata atat capacitatii mari de productie existente, cat si deschiderii nostre catre dezvoltarea de noi produse.
Similar Posts:
- Romania reprezinta aproximativ 10% din productia pietei de imprimare digitala din Europa de Est
- DACORA Print si Summa oferă două pachete care permit parcurgerea pașilor necesari în producția de ambalaje.
- Map Merchant România si Antalis îsi unesc diviziile
- Ioan Balasa, increzător in Print & Sign
- 2017 vine cu surprize de la Canon.