Default

Print Magazin Nr.40 – Mai 2013

• Bookmarks: 21719


Unii dau criza ca și terminată, alții ne întreabă dacă este criză, iar alții nu mai răspund la telefoane deoarece sunt închise pentru neplată. Piața poligrafică trece printr-un moment în care singurul lucru sigur este că nu există nimic stabil pe temelii. Fiecare trece cum poate de blocajul financiar de care se plâng o mare parte din cei cu care stăm de vorbă zilnic. Din păcate, unii aleg să-și rezolve problemele pe seama celorlalți. Iar alții nici măcar nu au probleme, dimpotrivă. Dar aleg în continuare să abuzeze de termene de plată sau să se folosească orice tertip, inclusiv intrarea în insolvență, pentru a-i păgubi și ei pe ceilalți, pe motiv că așa e în piață acum. Tot sistemul economic are frisoane din contaminarea cu această maladie și bineînțeles că nici industria tipografică nu a fost ocolită, știm asta. Sunt cazuri și situații diferite, dar legătura dintre ele afectează pe toată lumea. De exemplu, amenințările cu restructurarea masivă a personalului de la Poșta Română nu îi privesc doar pe angajați. Angrenajul mișcă structuri din toată economia. În domeniul tipăriturilor, difuzarea către cititori a revistelor se realizează încă, cel mai convenabil, tot prin intermediul Poștei Române. Mișcările bruște din această companie ne afectează vrem, nu vrem și pe noi. Afectează și producătorii de tipărituri și difuzori, și cititori deopotrivă.

Din păcate, sloganul ”Ajută-te singur dacă poți!” e de cea mai mare actualitate într-o lume în care solidaritatea ar putea salva ce a mai rămas nedărâmat. Și nici în domeniul comunicării nu stăm foarte bine. Mai precis, se manifestă pregnant fenomenul izolării insulare, unde solitarii par să se simtă bine. Dacă vreți să fiți informați, trebuie să informați la rândul dumneavoastră. Primim zilnic informații și invitații din afara țării, atât de multe încât uneori nu le putem onora pe toate, uneori și din cauza unor probleme generate de siuația actuală din economie. Dar faptul că niște mari jucători sau furnizori internaționali din zona poligrafică găsesc timp și atenție să informeze și România, iar românii evită să se informeze între ei spune mai mult despre noi decât despre străini: încercând să păstrăm cine știe ce secrete, ne furăm căciula singuri. Trebuie înțeles că și aici este ca în viață: fii pregătit să dăruiești dacă vrei să primești. Și ține tot de solidaritate.

În altă ordine de idei, puteți citi în paginile acestui număr despre intențiile noului președinte al Asociației Tipografilor “Transilvania”, un tipograf cu mare experiență în această activitate, despre care revista noastră a mai vorbit. Noua conducere a anunțat că își propune să continue și să ducă la îndeplinire mai multe planuri la care au lucrat și stimații predecesori. ATT rămâne una dintre puținele organizații care poate fi privită mai degrabă ca o comunitate, de la care majoritatea celor care activează sub diverse forme în domeniul tipografic așteaptă susținere și demersuri pentru revigorarea rapidă și sănătoasă a activităților sectoriale. Îi anunțăm pe această cale că și noi le ținem pumnii în drumul lor spre realizarea acestor obiective.

Similar Posts:

21 recommended
comments icon0 comments
0 notes
719 views
bookmark icon

Write a comment...