Stiri

Târgul drupa va fi organizat tot o dată la 4 ani, dar va dura doar 11 zile

• Bookmarks: 281


După ce a suscitat dispute aprinse la nivelul întregii industrii grafice mondiale timp de aproape o lună, ideea lansată de fostul director al târgului drupa de la Düsseldorf, domnul Manuel Mataré, de a avea o expoziție organizată o dată la 3 ani, față de 4 ani, cum a fost până acum, a fost infirmată de decizia noului comitet de conducere drupa, reunit pe 2 noiembrie. În schimb, cei 20 de membri ai noului comitet de coordonare au hotărât scurtarea perioadei de desfășurare a târgului la 11 zile, față de 14 zile cât a durat în trecut.

Motivul adoptării acestui ciclu de organizare a drupa a fost faptul că restul târgurilor de profil tipografic și media își bazează toate calendarul pe ceea ce se întâmplă la Düsseldorf, la această cea mai mare întâlnire de acest fel din lume. De altfel, reprezentanții celui de al doilea mare târg tipografic internațional, IPEX, organizat în Anglia tot o dată la patru ani, au avut comentarii extrem de dure în urma afirmațiilor făcute luna trecută de Manuel Mataré.


Manuel Mataré. Credit foto: Messe Düsseldorf.

În cazul în care comitetul de coordonare drupa ar fi decis ca târgul să fie organizat în 2015, și nu în 2016, cum era prevăzut, viitorul expoziției IPEX 2014 – dar și cel al edițiilor ulterioare – ar fi devenit incert. Întâmplător sau nu, cu doar câteva luni înainte de ideea lansată public de Mataré, companiile HP și Heidelberg au decis să nu mai participe la târgul IPEX 2014, o lovitură grea pentru organizatorii britanici, ținând cont că cei doi expozanți au ocupat cele mai mari spații la precedenta ediție a târgului de la Birmingham, din 2010.


Kai Büntemeyer. Credit foto: Messe Düsseldorf.

„Mulți expozanți inovatori și clienții lor mulțumiți și-ar dori o expoziție care să aibă loc mai des. Însă toată industria furnizoare își planifică strategiile de marketing în mod global. Planificarea strictă este de importanță maximă în condițiile climatului economic global și din piețele internaționale”, a explicat Kai Büntemeyer, Chairman, Printing and Paper Technology Association (Fachverband Druck- und Papiertechnik) din cadrul VDMA (German Engineering Federation) și președinte al Global Print (Global Print este o asociație internațională fondată în 2008, al cărei scop este promovarea informațiilor și colaborării în industria tipografică și în cea a hârtiei. Asociația are membri din țări dezvoltate și în curs de dezvoltare, adunând între membrii săi producători ai unui sfert din întreaga producție mondială de tipar).

Marea schimbare decisă în cadrul întâlnirii comitetului a fost scurtarea perioadelor de desfășurare a târgului, ediția din 2016 urmând să aibă loc între 31 mai și 10 iunie. „Structura vizitelor la drupa s-a schimbat. Dacă în trecut la târg veneau grupuri mari de vizitatori, preferabil în weekend, acum târgul devine din ce în ce mai mult un eveniment B2B, proporția de vizitatori în creștere fiind cea a factorilor de decizie de top”, a spus Werner Matthias Dornscheidt, CEO al Messe Düsseldorf.


Werner Matthias Dornscheidt. Credit foto: Messe Düsseldorf.

„În acest an, la drupa, 52% dintre vizitatorii germani și 78% dintre cei străini au fost din managementul de top. Adică, în creștere cu 4 și 5 procente față de 2008. Acest lucru face desfășurarea târgului timp de două săptămâni mai puțin necesară. Cu 11 zile (un sfârșit de săptămână și nouă zile lucrătoare) vom satisface perfect și cererea, și oferta”, a mai adăugat Dornscheidt.


Claus Bolza-Schünemann. Credit foto: Koenig & Bauer AG.

Un al doilea subiect pe ordinea de zi a fost alegerea unui președinte pentru viitoarea ediție a evenimentului. Acesta a fost desemnat în unanimitate în persoana domnului Dipl.-Ing. Claus Bolza-Schünemann, CEO al Koenig & Bauer AG. Ca și la edițiile 1995, 2000, 2004 și 2008, Koenig & Bauer va asigura un președinte pentru drupa, în persoana lui Bolza-Schünemann, în vârstă de 56 de ani. „Sunt încântat să preiau președinția într-un moment atât de interesant. Industria noastră se mișcă într-un ritm alert, iar drupa 2016 va fi o piatră de hotar foarte importantă în drumul către viitor”, a declarat Claus Bolza-Schünemann.

Dr. Jürgen Vutz, CEO la Windmöller & Hölscher KG, a fost confirmat vicepreședinte și, deci, va ocupa și funcția de președinte al Comitetului de Admitere al expozanților, iar Rolf Schwarz, președinte al Federației Germane a Industriilor Tipografice și Hârtiei (Bundesverband Druck und Medien e.V.), a fost nominalizat din nou ca al doilea vicepreședinte al drupa 2016.

 

Similar Posts:

2 recommended
comments icon0 comments
0 notes
81 views
bookmark icon

Write a comment...