Târgul digi:media 2013 nu va mai fi organizat anul viitor, așa cum fusese stabilit, între 10 și 12 aprilie – a anunțat printr-un comunicat oficial complexul expozițional Messe Düsseldorf. Chiar dacă sectorul internațional al furnizorilor de soluții a salutat în mod explicit conceptul inovativ al târgului specializat pe zona editorial comercială și a tiparului digital, există indicii clare care arată că participarea industriei de profil nu va fi suficient de puternică pentru a reflecta cu adevărat acest domeniu.
Credit foto: Messe Düsseldorf.
Sub sloganul “Content meets Technology meets Business”, digi:media 2011 a dorit să ofere prilejul unei reuniuni orientate către soluții, dar și al unei platforme de comerț, care să acopere comunicarea cross-media pentru toate canalele mediatice și care să se adreseze întregului flux de lucru, incluzând toate grupurile țintă relevante de vizitatori. Trioul convingător de conținut, tehnologie și afaceri, precum și natura interactivă a târgului și programului de conferințe au fost elementele responsabile pentru succesul deosebit al ediției digi:media din 2011.
Manuel Mataré. Credit foto: Messe Düsseldorf.
„A fost provocarea noastră pentru anul 2013 să dezvoltăm în continuare acest concept inovativ, consolidându-l sau construindu-l cu prudență pe succesul primului show”, a declarat Manuel Mataré, directorul digi:media. Acest obiectiv a fost finalizat cu succes în cazul programului adresat experților; pilonul „conținutului” digi:media a fost dus la bun sfârșit grație unei rețele largi de cooperare cu asociațiile sectoriale, caselor editoriale specializate și a altor părți interesate. Secțiunea comercială a târgului digi:media – pe care-l numim pilonul „tehnologic” – înfățișează o imagine total diferită.
Anularea participării, restrângerea spațiului expozițional, dar, mai presus de toate, reticența accentuată pe care au arătat-o jucătorii reprezentativi din acest sector față de eveniment i-au îndreptățit pe cei de la Messe Düsseldorf să nu se aștepte la un târg digi:media capabil să fie judecat la înălțimea pretențiilor sale de calitate și a intereselor industriei.
„A fost o decizie foarte grea pentru noi să anulăm digi:media 2013. Dar, având în vedere stadiul actual al înscrierilor și perspectiva puțin probabilă a unei schimbări radicale în modelele de înregistrare, am avut timp să tragem de mânerul de siguranță”, motivează Manuel Mataré decizia luată de Messe Düsseldorf. „Am analizat cu atenție argumentele pro și contra – mai ales datorită angajamentului deosebit de puternic al partenerilor noștri”, continuă Mataré. „Însă un singur lucru este clar: Messe Düsseldorf întotdeauna a fost și va fi în continuare un partener de încredere al industriei. În acest context, a fost, de asemenea, important pentru noi să oferim o siguranță planurilor acelor expozanți care deja s-au înscris, și nu să punem aceste companii în situația de a lua decizii de ultimă oră.”
Credit foto: Messe Düsseldorf.
Prin urmare, târgul digi:media 2013 nu va putea să se desfășoare în formatul și după modelul său deja dovedit, se mai spune în comunicatul Messe Düsseldorf. În același timp, conducerea complexului expozițional declară că, împreună cu partenerii de dialog, va exista o examinare în timp util dacă și în ce măsură elementele individuale relatate la partea de “conținut” a târgului digi:media vor putea fi puse în practică la Düsseldorf în viitor.
Decizia complexului expozițional din Düsseldorf de a anula digi:media 2013 vine la scurt timp după ce conducerea acestuia a trebuit, la începutul lunii noiembrie, să ia o decizie dificilă în privința schimbării ciclului de organizare al expoziției drupa, pentru care fusese propusă desfășurarea o dată la 3 ani, și nu din patru în patru ani, cum a fost în trecut – propunere respinsă -, precum și pentru scurtarea cu trei zile a perioadei târgului – propunere acceptată. Anularea târgului este un pas cu atât mai greu pentru Messe Düsseldorf și dacă avem în vedere resursele deloc neglijabile pe care acesta le-a investit într-un eveniment expozițional față de care existau mari speranțe.
Dincolo de demersul Messe Düsseldorf de a nu expune digi:media unui eșec, se întrezărește un trend deloc îmbucurător în ceea ce privește restrângerea drastică a bugetelor alocate de marii producători ai industriei grafice pentru târguri și alte evenimente similare.
(Sursă: Messe Düsseldorf)
Similar Posts:
- Târgul drupa va fi organizat tot o dată la 4 ani, dar va dura doar 11 zile
- Organizatorul Drupa a lansat un nou târg pentru industria de print & publishing!
- Un start excelent pentru digi:media 2011
- Aproape jumătate din masele plastice ajung în packaging
- 600.000 de vizualizări de pagină laVirtual.Drupa