Desfăşurată pe parcursul a trei zile, între 7 şi 9 aprilie 2011, noul concept de expoziţie de print în era mobilă pus în scenă de digi:media la Messe Düsseldorf a fost primit cu braţele deschise de comunitatea profesională, organizatorul târgului anunţând prezenţa a peste 6.100 de vizitatori din 29 de ţări.
La finalul primei ediţii, concluziile generale evidenţiate de expozanţii şi vizitatorii expoziţiei digi:media sunt dintre cele mai elogioase. Cei aproximativ 170 de expozanţi şi miile de vizitatori, au primit cu căldură noul eveniment dedicat tipăririi comerciale şi activităților editoriale digitale, apreciind unanim iniţiativa şi curajul Messe Düsseldorf de a lansa o nouă expoziţie chiar cu un an înainte de drupa 2012. Concluzionând, domnul Kai Büntemeyer, CEO al Kolbus GmbH & Co. KG, declara: „Sunt entuziasmat de digi:media. Formatul expoziţiei s-a dovedit viabil. Acesta oferă un forum de discuţii la un alt nivel – lucru confirmat de numărul bun de vizitatori cu putere de decizie.”
În același timp, Frank Beinhold, fondatorul agenţiei de publicitate S.A.M din Munich, expozant la digi:media, face și el o apreciere pozitivă: „Din punctul meu de vedere, decizia Messe Düsseldorf de a pune în scenă, pe o piaţă atât de fragmentată precum cea a Germaniei, un format de tip cross-media, precum digi:media, este una foarte curajoasă şi inovativă.”
Pe parcursul celor trei zile ale evenimentului, în jur de 6.100 de vizitatori s-au confruntat cu tema principală a industriei din prezent – imprimarea în era echipamentelor mobile, a cărţilor electronice, iPad-urilor, reţelelor de socializare etc. „Deşi am poziţionat pentru început digi:media ca o expoziţie regională, ţintind în principal piaţa din Germania şi zona Benelux, la debutul acestei expoziţii au venit să ia parte vizitatori din 29 de ţări,” a spus Hans Werner Reinhard, Deputy Managing Director al Messe Düsseldorf, adăugând că „Din discuţiile cu expozanţii am aflat că factori de decizie de top, chiar şi de peste ocean – cum ar fi din SUA, au venit la Düsseldorf special pentru digi:media.” Presa de specialitate internaţională a acordat şi ea o atenţie deosebită digi:media: 314 ziarişti din 19 ţări au fost acreditaţi pentru acest eveniment.
În același timp, strategia adoptată de digi:media, de a aduce laolaltă întreg publicul țintă implicat în comunicare şi de a iniţia schimburi multi-disciplinare, s-a dovedit a fi una de succes. Furnizorii de servicii de print şi cei de media, precum şi agenţiile de creaţie şi de publicitate, marketerii şi editurile, au folosit digi:media ca platformă de a aduna informaţii despre convergenţa dintre canalele media, print, web şi comunicarea mobilă.
Programul de evenimente, cu o densitate informaţională de excepţie – 13 congrese, seminarii, ateliere de lucru şi un număr total de 170 de speakeri -, a fost, de asemenea, primit foarte bine, în special congresul Media Mundo pentru o producţie de media sustenabilă, conferinţă organizată de „Deutsche Akademie des Buchhandels” şi Adobe.
Ce spun expozanții și vizitatorii de la digi:media 2011
Michael Mittelhaus, Consultant: “Sunt plăcut surprins că acest nou concept expozițional s-a dovedit a fi bine ales, atât furnizorii de conținut comunicațional cât şi cei de utilaje recuperându-și investiția făcută în târg. De asemenea, sunt plăcut surprins de volumul mare de contracte încheiate aici. Messe Düsseldorf a luat o decizie curajoasă lansând acest concept cu un an înainte de drupa, iar părerea mea este că acest concept este unul de viitor.”
Karl Saueressig, Heidelberger Druckmaschinen: „În afară de afacerile concrete încheiate pentru întreg portofoliul de produse, inclusiv pentru noua maşină digitală Ricoh, au fost demarate numeroase proiecte promiţătoare de vânzări. Heidelberg a prezentat soluţii combinate de imprimare offset și digitală. La digi:media i-am reîntâlnit pe numeroşi dintre clienţii noştrii, care deja le furnizează agenţiilor de publicitate şi altor genuri de clienţi produse tipografice inovative. Atât oferta clasică, cât, bineînţeles, noile noastre soluţii digitale, au fost foarte bine primite de către publicul de specialitate.”
Bertram Störch, Hewlett Packard: „Per ansamblu, impresia noastră despre digi:media este una foarte pozitivă: discuţii foarte bune și o prezenţă la același nivel. Iar conceptul târgului – „Content meets Technology meets Business” – s-a demonstrat că funcționează foarte bine. Cu această ocazie am dorit să ne adresăm, prin gamele noastre de produse, furnizorilor de conținut comunicațional. În plus, trebuie să recunoaștem că Düsseldorful este locul celor mai bune târguri din Germania – și chiar din întreaga Europă Centrală.”
Peter Berger, Horizon: „Suntem foarte mulţumiţi de rezultatele obţinute la digi:media. Chiar am relaţionat cu clienţii aici. Aici este locul unde poţi întâlni atât clienţii cât şi colegii. Digi:media ne-a depăşit clar aşeptările. Cu această ocazie, s-a pus fundația pentru o altă digi:media de succes.”
Christian Seitz, manroland: „Formatul digi:media a funcţionat. Structura vizitatorilor a fost bună, iar calitatea lor una foarte o înaltă. Iar timpul petrecut de vizitatori în pavilion a fost destul de lung. De asemenea, aducerea de speakeri şi cateringul au fost, evident, o decizie inspirată. Cu siguranţă, vom participa şi la ediţia următoare.”
Daragan Nolic, Müller Martini: „Pentru noi, participarea la digi:media a fost un pas firesc. digi:media este o oportunitate pentru întreg publicul țintă implicat în procesul acestei activități – de la furnizorii de servicii de prepress şi cei de tipărire, la cei specializați în finisare. Iar dialogul cu marketerii şi agenţiile va deveni cu atât mai imperativ în viitor.”
Matthias Naumann, Schmitz-Weiss Werbeagentur: „Am fost plăcut surprinşi de întreaga organizare. Ca agenţie de publicitate, suntem într-o poziţie de mediator aici şi am primit o mulţime de reacţii foarte pozitive. Un avantaj este, cu siguranţă, prezentarea condensată a gamelor de produse, vizitatorii având suficient timp pentru vizitarea standurilor.”
Albrecht Brenner, Xerox: „Conceptul de a nu ne concentra doar pe tehnologie ci de a o prezenta în contextul conținutului comunicațional și al celui de business, ne-a convins 100%. Iar aici a fost decisivă prezentarea fluxului de lucru complet. La standul său, Xerox a pus în practică la scara 1:1 ideea digi:media.”
Pentru a viziona mai multe imagini de la târgul digi:media la o dimensiune mai mare, click pe imaginea din dreapta titlului şi folosiţi săgeţile din lateralul fotografiei pentru navigare.
(Sursă text și imagini: Messe Düsseldorf)
Similar Posts:
- Organizatorul Drupa a lansat un nou târg pentru industria de print & publishing!
- Târgul digi:media nu va mai fi organizat în 2013
- Aproape jumătate din masele plastice ajung în packaging
- 314.000 vizitatori la Drupa, cu 75000 mai puțini decât în 2008
- Noile bilete online oferă un acces mai convenabil la Drupa