Default

Târgul “Multimedia” de la Romexpo, amânat pentru a fi reconfigurat!

• Bookmarks: 396


Târgul „Multimedia”, ce urma să fie organizat, între 8 și 12 iunie 2011, în Centrul Expozițional Romexpo, a fost amânat sine die, din motive trecute deocamdată sub tăcere de managementul Romexpo SA.

Aflat la prima sa ediție, „Multimedia” urma să constituie o contraofertă la un alt târg de profil, „Print & Sign”, singura expoziție din România dedicată industriei poligrafice și producției publicitare, care a avut loc ani la rând în complexul expozițional de lângă Casa Presei. Trebuie amintit că, la începutul anului 2011, organizatorii „Print & Sign” au decis să mute târgul la Romaero Băneasa, în urma unor neînțelegeri, în mare parte de ordin financiar, dar nu numai, cu conducerea Romexpo. „Print & Sign” va avea loc între 21 și 24 septembrie și va reprezenta, conform organizatorilor, „platforma ideală de interacțiune între reprezentanții industriei poligrafice, aducând cele mai noi produse și servicii din domeniul tiparului, offset, flexo și digital, dar și al semnalisticii”.

Ștefan Cătălin Trifu, director adjunct al Direcției Comerciale a Romexpo, a precizat pentru revista „Print Magazin” că prima ediție a târgului, denumit pompos „Multimedia”, va căpăta o nouă configurare, un nou concept, și ca atare managementul Romexpo a decis să amâne organizarea expoziției, stabilită inițial pentru 8-12 iunie 2011.

De altfel, pripeala cu care s-a organizat un asemenea târg, care să suplinească lipsa celui din anii anteriori, „Print & Sign”, a fost mai mult decât evidentă. De altfel, în catalogul pe 2011 al calendarului de târguri și expoziții de la Romexpo, evenimentul „Multimedia” nu există. Informații despre organizarea târgului în perioada amintită, formulare de înscriere pentru posibilii participanți, tarife, precum și domeniile de prezentare specifice au fost postate vreme îndelungată pe site-ul Romexpo. Am putut afla astfel că târgul „Multimedia” reprezintă o „expoziție pentru audiovizual, tipografii, edituri și publicitate”.

În plus, „Multimedia” își propune să devină un târg lider pentru piața românească de media, fiind locul de întâlnire al furnizorilor de servicii, producătorilor și distribuitorilor de produse și soluții din următoarele domenii: Tehnologia informației și telecomunicații; Print și Media Production; Electronice de consum, tehnologie tv și radio; Producție muzicală, instrumente muzicale, furnizori de sound și echipamente de clubing și concerte; Fotografie, Film, Audio-Vizual; Edituri, cărți, librării. Un fel de struțo-cămilă despre care industria tipografică și cu siguranță nici celelalte sectoare invitate să expună nu s-au dumirit nici în ziua de azi…

În final era postat și un fel de slogan: „Prima ediție Multimedia – patru zile, aceeași locație – de la creație la procesarea ideilor, la materializarea lor în imagini, transformarea lor în instrumente de business”.

Toate informațiile legate de „Multimedia” au fost însă scoase de pe site-ul Romexpo cu 20 de zile înainte de data prevăzută inițial pentru începerea târgului!

Ideea Romexpo de a inventa „Multimedia” are în parte legătură cu decizia companiei Euroexpo, aflată în trustul deținut de familia Voiculescu, de a muta din complex nu doar târgul „Print & Sign”, ci și toate celelalte evenimente expoziționale, precum Gifts Show, Luxury Show, Cleaning Show, Wellness Show, Baby Boom Show. Din informațiile pe care le deținem, nici în viitor nu există șanse ca târgurile amintite să mai revină în Complexul Romexpo. Explicația acestui pas devine evidentă dacă avem în vedere inflexibilitatea conducerii Romexpo de a se adapta la condițiile prezentului, în care prețul și facilitățile oferite expozanților sunt un element critic. Sau poate o avea legătură cu faptul că guvernul i-a băgat „mortul în casă” Camerei de Comerț și Industrie a României și a Municipiului București (CCIRB), obligând-o în luna aprilie a anului trecut să predea RA-APPS terenurile primite cu drept de utilizare gratuită de la statul român acum 50 de ani, terenuri pe care este amplasat Complexul Expozițional Romexpo, o companie deținută de CCIRB.

Pour les connaisseurs, motivul zâzaniei dintre Romexpo și Euroexpo este unul mult mai complex pentru a putea fi explicat prin târguri precum „Multimedia”, un eveniment despre care credem că nu reprezintă decât o gafă organizatorică. De altfel, pe aceeași schemă de „reconfigurare și amânare”, și alți organizatori s-au jucat de-a organizatul de expoziții cu specific tipografic pe parcursul anului 2010 (vezi „Printex” și „ProGrafic”), toate având aceeași soartă: dispariția în ceață.

(Foto: Titi Amzăr)

Similar Posts:

3 recommended
comments icon0 comments
0 notes
96 views
bookmark icon

Write a comment...