În perioada 8-12 iunie va avea loc Târgul Internaţional Multimedia, organizat şi găzduit de Romexpo. Evenimentul promite că va reuni jucători relevanţi din industrii foarte diverse.
La manifestare sunt invitaţi să participe, în calitate de expozanţi, producători şi distribuitori din domenii precum tehnologia informaţiilor şi comunicaţiilor, print, media production şi publicitate, dar şi audio-vizual, producţie muzicală şi edituri. O asemenea ofertă variată are toate şansele să tenteze publicul larg. Însă cât de avantajoasă ar fi pentru firmele de nişă o expoziţie care nu le este dedicată în exclusivitate?
Noile targeturi ameninţă relaţia cu clienţii vechi
Coloritul eclectic al Multimedia îl pune în contrast cu evenimente specializate care s-au desfăşurat la Romexpo, printre care și Print&Sign, târg-unicat în ţară, destinat industriei poligrafice şi producţiei publicitare. În acest an, expoziţia organizată de Euroexpo Trade Fairs se va derula, între 21 şi 24 septembrie, la Romaero Băneasa.
Comparând cele două locaţii, Romexpo mizează pe avantajul poziţionării sale și pe tradiţia îndelungată în găzduirea unor târguri de renume într-un spaţiu care, deși este generos ca suprafață, are nevoie de modernizări ale infrastructurii și facilităților. Prin oferta noului târg, Romexpo urmărește să prezinte oportunităţi de promovare unui target nou, din domenii cu expunere limitată, cum ar fi producătorii de tehnologie TV şi radio sau furnizorii de echipamente de clubbing şi concerte.
“Considerăm că existenţa unui târg multimedia pe o piaţă unde nu există un eveniment cu o tematică atât de cuprinzătoare este mai mult decât necesară.”
Corina Dobrovat, project manager al expoziţiei, declară: “Toţi cei interesaţi vor avea posibilitatea de a descoperi noi tehnologii, informaţii şi sfaturi venite din partea experţilor, vor putea participa la seminarii şi conferinţe pe teme de interes, îşi vor putea multiplica oportunităţile de afaceri sau îşi vor consolida relaţiile cu partenerii actuali”.
Public larg versus public de nişă
Pe de altă parte, varietatea ariilor acoperite aduce o tentă de bazar cultural deconcertant şi implică riscul ca actorii de nişă prezenţi în anii anteriori la Romexpo să-şi piardă vizibilitatea. Târgul Print&Sign beneficiază de atuul organizatorului Euroexpo, care dispune de o bază importantă de clienţi din industria tiparului digital şi a semnalisticii, iar ediţia din anul acesta are avantajul derulării într-o perioadă mai propice afacerilor, toamna. Având în vedere diversitatea agendei Multimedia, suntem îndreptăţiţi să presupunem că expoziţia nu se doreşte a fi, propriu-zis, un competitor al Print&Sign.
Cu toate acestea, este probabil ca mărcile de calibru din domeniu să prefere rolul principal în cadrul unui eveniment cu tradiţie, care le oferă o promovare exclusivă şi care este axat mai mult pe relaţiile dintre jucători decât pe atragerea publicului larg şi novice.
0 thoughts on “Este diversitatea un avantaj pentru Târgul Internaţional Multimedia?”