Default

Workshop „de vară” susținut de Konica Minolta și Pergamon

• Bookmarks: 11412


 

Costel Popa.

În luna iulie, Konica Minolta și Pergamon nu au intrat în vacanță, ci au organizat un workshop ce a avut loc în două sesiuni, care s-au desfășurat succesiv la Cluj și București. Evenimentul s-a dovedit a fi un real succes, reunind tipografi din toată țara, precum și pe cei interesați de acest domeniu. Pe 14 iulie s-a desfășurat la Cluj, prima sesiune a workshop-ului denumit „Laminare selectivă” organizat de Konica Minolta (lider pe piața autohtonă de mașini de print instalate), în parteneriat cu Pergamon, unde s-au demonstrat beneficiile laminării pe echipamentul Vivid Matrix 530P direct pe printurile executate pe sistemul de producție bizhub PRO C1060L. Ce-a de-a doua sesiune a evenimentului s-a ținut la sediul Konica Minolta din București, pe tot parcursul zilei de 21 iulie, iar vedeta de data aceasta a fost sistemul bizhub PRESS C1085, pe care s-au realizat atât printurile inițiale, cât și cele finale pentru sarcinile de lucru efectuate în cadrul workshop-ului. În ceea ce privește participarea, organizatorii au mărturisit că s-au gândit la această perioadă deoarece vara nu este un sezon de vacanțe valabil la modul general, iar participanții la eveniment au demonstrat că sezonalitatea, în anumite situații, nu influențează foarte mult un proces de producție, mai ales dacă este bine planificat și gestionat.

„Echipamentele Konica Minolta sunt echipamente fiabile și foarte stabile indiferent de categoria din care fac parte. De fapt, printre obiectivele acestui eveniment organizat de noi a fost să demonstrăm capacitatea sistemelor de a fi folosite în diverse medii de producție, cu un rezultat calitativ și o compatibilitate cu sisteme externe de finisare foarte bună. În acest workshop am folosit pentru producția de mostre atât echipamentele entry–level din gamă, cum este bizhub PRO C1060L, cât și cele high-end, precum bizhub PRESS C1085 – vârful de gamă din clasa din care face parte – pentru a demonstra rezultate similare la viteze de producție corespunzătoare fiecărui tip de echipament”, a declarat Gabriela Vlad, PR & Advertising Assistant, Departamentul de Marketing Konica Minolta România.

S-a lucrat și cu mostrele clienților

Conceptul acestei acțiuni, de prezentare a detaliilor atât în privința etapelor de producție, cât și compatibilitatea echipamentelor prezentate de cele două companii partenere, a fost foarte bine primit de către participanți. Au fost prezentate atât etapele de producție la nivel de detaliu (media de print, materialele de finisare), cât și aspecte legate de aplicațiile care se pot face folosind echipamentele prezentate ca și idei de business nou. „Pentru acest eveniment o mare parte din materialele prezentate și oferite participanților s-au produs în momentul desfășurării prezentărilor pentru a oferi o cât mai mare transparență asupra detaliilor legate de echipamente și de capacitățile acestora, indiferent că au fost cele ale Konica Minolta sau cele ale partenerilor noștri de la Pergamon. Mai mult de atât, în cadrul workshop-ului s-a lucrat pe mostrele prestabilite de noi, dar și pe mostre aduse de participanți, subliniind în acest fel că suntem deschiși la orice provocare”, a completat Sorin Sumanarau, liderul echipei de vânzări pe producție de print, Zona de Sud a României.

În privința sistemelor de laminare selectivă de la Pergamon, folosite în cadrul evenimentului, acestea țintesc către clienții care doresc produse variate din punct de vedere al tirajului și finisajului, făcute rapid și la o înaltă calitate. De exemplu, un astfel de sistem oferă o varietate mare de aplicații pe care le poate executa. Aceeași mașină poate fi utilizată pentru laminarea clasică (față-verso dacă este nevoie) sau pentru laminare cu efect de lăcuire selectivă, respectiv cu efect de folio pe o paletă largă de culori – de la clasicele nuanțe aurii și argintii, la cele metalizate (roșu, bronz etc) sau folii glitter.

Toate acestea sunt făcute de către sistemul de laminare selectivă, fără să apeleze deloc la clasicele clișee-matrițe analogice. Practic, nu mai este nevoie de timp și bani pentru clișee flexografice, matrițe de magneziu pentru folio ș.a.m.d., totul fiind strict digital. „Se pot face lucrări absolut deosebite precum coperți de carte cu folio, mape cu efect de lăcuire selectivă, ambalaje mici cu folio, glitter. De asemenea, se pot suprapune două-trei efecte, de exemplu înfoliere mată integrală plus efect de lăcuire selectivă ori folio sau cireașa de pe tort, supratipar peste strat de folio”, a spus Levente Szakács, Managing Partner Pergamon RD.

Care a fost feedback-ul?

Evenimentul a fost un real succes, reunind într-o zi călduroasă de iulie, într-un spațiu relaxant și răcoros, tipografii veniți din toate colțurile țării, precum și pasionații din domeniu. Feedback-ul workshop-ului a fost unul cât se poate de pozitiv, motiv pentru care reprezentanții Konica Minolta au dezvăluit faptul că intenționează să pregătească un „RoadShow” pentru toamna acestui an. „Piața de print digital din România este o piață educată și foarte dinamică. Necesitatea unor astfel de evenimente specializate există și trebuie acționat în consecință, dacă ne dorim ca toți cei care activează în această industrie să fie la curent cu noutățile tehnologice și cu noile soluții și aplicații din domeniu. Astfel, Konica Minolta pregătește un RoadShow în această toamnă, prin care ne propunem să ajungem cât mai aproape de producătorii locali și să împărtășim din informațiile și noutățile acumulate, aducând în acest fel un beneficiu de know-how la nivel de piață locală”, afirmă Gabriela Vlad.

La rândul său, Levente Szakács a spus că „astfel de workshop-uri sunt cele mai oneste și potrivite forme de marketing și vânzări. Târgurile au rolul lor, aduc sub un acoperiș o diversitate mare de soluții și jucători, atrag atenția și fac valuri, dar nu îl satisfac în totalitate pe cel care vrea soluții, vrea să fie convins, să pună mâna, să testeze, să compare. La târguri, cu greu, poți să testezi live o mașină, să vezi dacă face ceea ce dorești tu. Altfel spus, dacă târgul sau activitatea de marketing trezește interesul, workshop-ul convinge”.

Despre Konica Minolta

Konica Minolta Business Solutions România, filială a Konica Minolta Business Solutions Europa, a fost înființată pe 1 octombrie 2003 pe structurile companiei Minolta România (existentă pe piața locală încă din 1991), ca urmare a fuziunii la nivel internațional dintre Minolta Co. și Konica Corporation. Konica Minolta Business Solutions România a păstrat structurile și rețeaua de vânzări ale Minolta România, beneficiind de experiența de peste 24 de ani de existență pe piața românească și de o rețea de distribuție de peste 60 de parteneri. Ca și în anii precedenți, rezultatele anului 2015 plasează compania în topul furnizorilor de echipamente de birou din România.

Konica Minolta Business Solutions România distribuie și asigură servicii pentru echipamente multifuncționale, faxuri, imprimante, echipamente de tipar digital și oferă Servicii Optimizate de Printare bazate pe soluții complete de management al documentelor.

Despre Pergamon

Pergamon RD propune  soluții complete și flexibile de utilare a tipografiilor digitale și offset de dimensiuni medii. Oferta companiei include o gamă largă de echipamente noi de finisare, precum și echipamente second-hand. Aceasta este specializată în soluții de finisaj, iar alături de produse, oferă consultanță în alegerea utilajelor, proiectarea și armonizarea capacității de producție. Compania a luat ființă în 2003, moment în care s-a simțit nevoia pe piața românească de servicii profesionale și bine structurate de utilare a tipografiilor.

Similar Posts:

11 recommended
comments icon0 comments
0 notes
412 views
bookmark icon

Write a comment...