La sfârșitul unui an în care cei mai mari expozanți ai ediției din 2010, HP și Heidelberg, au anunțat că nu vor mai participa la târgul IPEX din 2014, organizatorii britanici au mai primit o lovitură chiar în perioada sărbătorilor, compania Xerox fiind al treilea mare expozant care decide să nu mai expună la expoziția de anul viitor de la Londra. Anunțul a fost făcut prin vocea lui Jeffrey Jacobson, președintele diviziei Global Graphic Communications a Corporației Xerox, pe 21 decembrie 2012, nu pe site-ul oficial al companiei, cum ar fi fost firesc în cazul unei decizii de asemenea greutate, ci pe blogul Digital Printing Hot Spot Blog.
Jeffrey Jacobson. Foto credit: Xerox Corporation.
Așa cum declară Jacobson, cu un peisaj al marketingului care se schimbă la fel de rapid ca industria comunicării grafice, Xerox a reevaluat modul în care poate ajunge cel mai bine la clienții săi actuali și la cei potențiali. Managerul de la Xerox mai spune că, într-o perioadă de transformări și schimbări, aceasta oferă oportunitatea unică de a privi lucrurile în mod diferit – să ieși în afara zonei de confort și să vezi în alt mod cum ar putea fi făcute lucrurile.
Răspunsul organizatorilor târgului IPEX la decizia Xerox de a nu mai participa la ediția din 2014 a venit la sfârșitul primei săptămâni din ianuarie. Deși recunoaște că renunțarea companiei Xerox este, „natural, o lovitură pentru IPEX”, comunicatul celor de la Informa Exhibitions încearcă să explice că, de fapt, decizia corporației americane este una greșită, dând ca exemplu un studiu realizat recent de AMR International, care relevă un apetit puternic din partea expozanților și vizitatorilor târgului din 2014.
Diminuarea vânzărilor globale de echipamente de tipărire, digitală sau convențională, îi îndeamnă tot mai mult pe fabricanții de tehnologii grafice să-și reevalueze bugetele și acțiunile de marketing, mai ales în ceea ce privește participarea la târgurile și expozițiile de profil, locale sau internaționale. Această tendință va continua, în viitorul apropiat putând asista și la alte surprize din partea altor expozanți importanți ai târgului IPEX. Încercarea organizatorilor târgului drupa de a micșora la 3 ani perioada la care are loc marea expoziție din Düsseldorf, la care s-a renunțat, a apărut, în vara anului trecut, tocmai pe baza acestui trend.