Conținutul noului număr al revistei Universign vorbește despre cum noua publicitate scoate de la naftalină vechile rețete, într-o perioadă în care așteptările se situează în parametri reținuți, dar realiști.
Primul număr al revistei Universign din 2012 nu are cum să eludeze situația unui început de an marcat de turbulențe mai mult sau mai puțin anticipate. Codurile portocalii au luat cu asalt țara, paralizând pentru o vreme demersurile oricum încetinite de perioada ezitantă a intrării în noul an, iar cronicile anunțate ale căderii guvernului au creat suficient zgomot pentru dinamizarea artificială a primelor două luni din an, altfel foarte monotone și amorțite. Dincolo de frământările climaterico-politice, zona de business pare înscrisă, încă de la mijlocul anului precedent, pe un trend marcat de o mai mare predictibilitate decât, de pildă, în urmă cu doi ani.
Impactul scăderilor recesionare și a încetinirii post recesionare a fost depășit atât la nivel faptic, cât și afectiv. Noile strategii, cu mize ceva mai realiste și marje asumate de creștere lentă își văd de drum, climatul politico-economic fiind deja bine știut. Nimeni nu mai așteaptă minuni și nici nu mai proiectează un viitor apropiat cu schimbări de direcție susceptibile să creeze o prosperitate comparabilă cu ceea ce a fost cunoscut, cândva, ca fastuosul și, în egală măsură, găunosul boom economic. A fi credibil, acum, în fața pieței, dar și în fața propriului sine înseamnă a reuși să fi stabil, consecvent în mișcări și suficient de creativ pentru a face toate aceste lucruri cu grația și relaxarea specifice unei oarecare normalități.
“Am înțeles rostul reinvestirii profitului”, spune Adrian Elekes de la Frogy Advertising într-un interviu care arată cum poți supraviețui cu o afacere de nișă într-un oraș foarte mic . “Nu spunem o poveste frumoasă pentru a convinge clienții, ci le punem la dispoziție echipamente demo”, continuă în același ton pragmatic Victor Matei, product manager la Canon România, care enunță, pentru 2012, strategii articulate cât se poate clar. “Vrem să rămânem în parametrii anului 2011”, mărturisește Doru Stoican de la HP, raportându-se la un reper de stabilitate pe care compania l-a atins în post recesiune și dorește să-l mențină. “Dacă ai o grafică deșteaptă, o poți imprima pe orice”, crede Ciprian Vrabie, designerul care a reușit să pornească un business din vânzarea eșarfelor de mătase imprimate digital.
Citește aceste materiale împreună cu articolul de fond ce previzualizează tabloul producției publicitare în 2012, în noul număr al revistei Universign, ce va apărea pe 12 martie.