Sfârșitul lui 2012 punctează, pentru Universign, 50 de ediții în format tipărit, bilanț pe care ne-am propus să-l subliniem printr-o formulă editorialistică dedicată, ce surprinde declarații date de-a lungul celor opt ani de cei mai importanți actori ai domeniului.
Perioada 2004-2012 nu a fost una oarecare. Cei opt ani nu s-au scurs alene, timpul cuprins în ei rezervând schimbări dramatice de situație, uneori chiar de la un ceas la altul. Fluctuații neverosimile ale cotelor de piață, mișcări manageriale greu justificabile în post analiza de peste ani, modificări structurale dramatice ale pieței de publicitate și ale mediului de business de pretutindeni.
Toți cei angrenați în jocul antreprenorial al producției publicitare au traversat stări emoționale intense, acompaniate, în doze comparabile, de energii pozitive și negative, ce au alimentat materializarea acelor lucruri de povestit peste ani, dar și a celor care se vor uitate pentru totdeauna.
Mai jos, câteva declarații culese din cele 50 de ediții ale Universign, pe ai căror autori vă invităm să-i ghiciți până la descoperirea lor în numărul nou al revistei.
Cui aparține declarația? Află în ediția aniversară a revistei Universign
2004: „Vom deschide în curând o reprezentanță la Viena. Viitorul sună bine pentru noi.”
2005: „ Primul client? Coca Cola. M-am dus la ei și am întrebat: nu aveți nevoie de o chestie de-asta? Avem. Pe urmă, m-am dus la Pepsi și-am arătat ce-am făcut pentru Coca-Cola. Așa am dat drumul la treabă”
2006: „Am devenit o companie mare în momentul în care am decis să investesc masiv în utilaje, chiar dacă nu am avut foarte mulți bani”
2007: „Pentru mine, replica „în medie, stăm bine” se traduce ca atunci când te așezi cu fesa stângă pe o plită încinsă, iar cu fesa dreaptă pe un cub mare de gheață. În medie, stăm bine, dar e vai de fundul nostru…”
2008: „Lucrăm șapte zile din șapte, în trei schimburi pe zi. Am printat pentru majoritatea partidelor implicate în campania electorală. Poate nu suntem prea cunoscuți acum, dar lumea va auzi de noi”
2009: În 1997 făceam reclame luminoase. Am trăit criza de atunci, însă probabil eram foarte tineri și entuziaști, altfel nu știu cum am fi trecut de ea”
2010: “ La sfârșitul lui 2008 ne mergea bine- curgeau proiectele, investisem în mașinării, oameni și relații, iar rezultatele erau, firesc, cum nu se poate mai mulțumitoare. Apoi a venit potopul. Peste noi, peste alții. Viitura crizei ne-a stricat bunăstarea și starea bună”
2011: „Dintre toate piețele de imprimare pe format mare, România a fost cea mai afectată. Nimeni nu pomeneşte vreodată de negocierile „pe sub masă” care au loc, la ora actuală, în cam toate tranzacţiile din Europa de Est pentru serviciile de print”
2012: “Mai bine din jumătate din panourile din România sunt goale în acest moment. În scurt timp, vom fi în situația de a așeza optimismul într-un buget”