Analiza

3D mapping redefinește outdoor-ul

• Bookmarks: 15470


Advertisingul se reînnoiește continuu și spectaculos. Apar constant experimente care își dovedesc, în timp, potențialul de impact, prinzând rădăcini în strategiile de promovare ale brandurilor. Un scenariu mai recent îl reprezintă proiecțiile bazate pe sistem 3D mapping. Concret, acestea presupun proiectarea unor imagini tridimensionale pe un plan bidimensional.

Proiecțiile 3D mapping nu au avut multe puneri în scenă, dar au atins deja proporții însemnate. Mărci sonore, majoritatea din domeniile electronic și automobilistic – BMW, Samsung, Sony, Nokia – s-au grăbit să fie în prima linie a celor care experimentează această tehnologie.

Un detaliu de imagine interesant este faptul că unele companii și-au ales regiuni unde nu mai fuseseră derulate asemenea proiecte înainte, adjudecându-și statutul de pionieri ai fenomenului 3D mapping în spațiul respectiv. Și poate chiar un loc în istoria clădirii care a servit drept ecran pentru proiecția 3D sau a zonei în care este amplasată.

Astfel, în 2010, BMW a semnat prima proiecție în sistem 3D mapping din Singapore, pe fațadele a două clădiri vecine din ansamblul comercial Suntec City. Inițiativa a fost inclusă în campania internațională “Joy is BMW”, prin care marca de automobile și-a comunicat schimbarea filosofiei de imagine. Un alt exemplu, foarte bogat vizual, l-a oferit Samsung în același an. Producătorul de electrocasnice și-a lansat noua gamă de televizoare 3D cu LED printr-un clip proiectat pe fațada clădirii istorice Beurs van Berlage din Amsterdam. Proiecția a simulat extrem de realist prăbușirea edificiului, din ale cărui ruine acaparate de vegetație apare un ecran Samsung.

O tratație specială

Spre deosebire de alte forme de promovare de impact și cu o amplă răspândire, precum codurile QR, proiecțiile în sistem 3D mapping nu s-ar încadra întocmai într-o tendință, ci mai degrabă în categoria evenimentelor premium. Probabil că, dacă s-ar generaliza drept un trend, ar aluneca în trivial. Sunt regizate la ocazii inaugurale – lansări, premiere etc. – de către branduri cu greutate și au o componentă de spectacol, dublată de una de entertainment.

Grupul londonez de Artă și Tehnologie Seeper, specializat în ansambluri și spectacole interactive, a creat un sistem 3D mapping pentru Sony, în scopul promovării coloanei sonore a filmului “Iron Man 2”, semnată de ACDC. Proiecția a îmbrăcat fațada Castelului Rochester. De asemenea, anul acesta Seeper a realizat un spectacol de proiecții 3D în ediția-pilot a Festivalului și Premiilor de Film Vimeo, pe clădirea IAC din New York, unde își are sediul platforma video.

Proiecțiile desfășurate până în prezent au ca numitori comuni caracterul universal și anvergura mesajelor comunicate, numărul ridicat de spectatori și cadrul outdoor. Spațiul public pare să fie mediul firesc pentru aceste demersuri, preferabil celui indoor, datorită dimensiunilor sale, apte să acomodeze un public numeros și să oglindească amploarea mesajelor transmise.

În cadrul campaniei SESI împotriva abuzurilor comise asupra copiilor, demarată în Rio de Janeiro, în 2010, celebra statuie “Christos Mântuitorul” a servit drept fundal pentru o proiecție 3D constând în imagini ale orașului.

Pact cu online-ul

Proiecțiile în sistem 3D mapping sunt strâns înrudite cu online-ul. Ele nu se limitează la spectatorii prezenți, care îndeplinesc totodată un rol de agenți, în sensul de a populariza evenimentul în spațiul virtual – pe site-uri de socializare, via YouTube etc. Spre exemplu, în clipurile disponibile pe internet care redau aceste proiecții, marea parte a publicului fotografia sau filma momentul cu telefonul mobil, cel mai probabil transpunându-le apoi în plan virtual. Astfel, proiecțiile ajung să fie vizualizate de un public foarte numeros și global.

Similar Posts:

15 recommended
comments icon0 comments
0 notes
470 views
bookmark icon

Write a comment...