AdPrint, singurul festival european dedicat exclusiv printului, va avea loc în perioada 25 – 28 martie 2010 în Bucureşti.
Timp de zece ediţii, AdPrint a avut alături parteneri care au văzut în sponsorship un instrument corect de comunicare. În mod particular, atunci când vorbim despre festivaluri de publicitate, situaţia sponsorhipului este una delicată. Peste tot în lume astfel de evenimente sunt susţinute financiar, în mod inteligent, ori de marile grupuri de media sau de branduri din media, ori de marii jucători din industrie, alţii decât agenţiile de publicitate. Ne referim aici la producători de print, outdoor, case de producţie, jucători din industriile foto, IT&C etc. În România, aproape toţi aceşti potenţiali sponsori se mulţumesc să rămână doar furnizori ai industriei şi nu să devină adevăraţi parteneri de business.
În acest context, aplaudăm intenţia Print Magazin de a deveni un partener important al festivalurilor de publicitate din România (AdPrint, ADOR şi Effie) şi sperăm ca exemplul lor să fie urmat de cât mai mulţi jucători ai acestei industrii. De asemenea, aplaudăm lărgirea sferei de preocupări a Print Magazin prin deschiderea pe care o face, de astăzi, spre oamenii de marketing şi publicitate, nu doar prin parteneriatul cu Millenium Communications, ci şi prin noile teme editoriale şi, în consecinţă, prin creşterea numărului de cititori, membri ai comunităţii listate mai sus.
Târgurile şi festivalurile industriei, de la cele mai mici până la giganţii mondiali, sunt, de fapt, contexte de networking, promovare şi susţinere a poziţionării fiecărui actor care se consideră important pentru ceilalţi din industrie, nu doar din breaslă.
Începând de anul trecut, AdPrint şi-a întărit poziţia de festival dedicat printului şi a deschis competiţia către neconvenţional, pentru a premia creativitatea în toate formele pe care le poate avea în print. Astfel, expoziţia AdPrint 2010 va cuprinde atât lucrări de print „convenţional” (machete de presă, postere şi printuri de mari dimensiuni afişate în spaţii tradiţionale), cât şi lucrări care exploatează aceste spaţii în mod neconvenţional, incluzând şi materiale promoţionale precum pliante, flyere, POSM-uri.
Juriul AdPrint 2010 va fi format din: Preşedinţii juriului – Brian Fraser, Executive Creative Director, McCann Erickson London şi Colin Nimick, Executive Creative Director, OgilvyOne London. Membrii celor şase echipe de jurizare sunt: Jens Mortier, Partner and Creative Director, Mortierbrigade, Belgium; Philippe de Ceuster, Partner and Creative Director, Mortierbrigade, Belgium; Christian Bunyan, Senior Creative, KesselsKramer; Jennifer Skupin, Senior Creative, KesselsKramer; Alex Martinez, Executive Creative Director, JWT Spain; Fernando Codina, Creative Director, SantaMarta Barcelona; Chris Garbutt, Executive Creative Director, Ogilvy & Mather France; Nick Hine, Creative Director, Ogilvy & Mather France; Enrico Dorizza, Executive Creative Director, Leo Burnett Italy; Milos Obradovic, Art Director, Leo Burnett Italy; Stefan Schulte, Executive Creative Director and Managing Director, DDB Berlin; Ludwig Berndl, Creative Director, DDB Berlin.