Catalin Alexandriuc: Nu vor pune lacătul pe uşă decât cei al căror „bad management” le-a ridicat probleme şi până acum
Într-un registru relaxat, Cătălin Alexandriuc, director de productie Publicis România, ne-a creionat viziunea proprie asupra unei pieţe de producţie publicitară aflată la cumpăna dintre ani într-o conjunctură prea-îndelung discutată, după părerea sa.
Care au fost cei mai activi furnizori de producţie publicitară cu care a colaborat Publicis în 2008?
Nu ştiu dacă „activ” este neapărat un termen potrivit pentru diferenţierea furnizorilor de producţie publicitară. De ce??? Pentru că sunt furnizori activi-falimentari, furnizori activi-supravieţuitori şi furnizori activi-profesionişti. Acum nu voi vorbi despre primele două categorii, ci despre profesionişti. Aici vă pot spune, şi cu siguranţă voi fi pe aceeaşi lungime de undă cu mulţi dintre colegii mei de breaslă, că firma Tipart Group a „omorât campionatul” în anul 2008, dacă îmi permiteţi acest termen microbistic. Adicătelea au fost de departe „Fat-Frumos”-ul producţiei publicitare şi au crescut în 2008 cât alţii în perioada 2001-2008.
Într-un top 3 al „celor mai…” furnizori, pe un loc doi aş situa, la egalitate de puncte şi despărţite doar de golaveraj, tipografiile RH Printing şi BestPrint care cu siguranţă şi în 2008 au reuşit să-şi împartă cele 50%+1 voturi ale electorilor.
Care vi s-au părut cele mai notabile proiecte de sign ale anului 2008?
Nimic notabil din punctul meu de vedere, dar poate eu nu sunt prea în măsură să vă răspund la această întrebare şi cu siguranţă veţi mai primi răspunsul ăsta de la încă vreo 4-5 băieţi din piaţă, care în cel puţin 10 ani petrecuţi în jungla asta a producţiei publicitare am văzut atât de multă semnalistică notabilă încât acum cu greu mai putem spune : „oau, ce tare… cum o fi produs şi cine o fi regizorul care l-a pus în scenă???”.
Singurul lucru bun care într-adevăr merită trecut la „cinci stele” în 2008 în domeniul semnalisticii din ţărişoara noastră este participarea României la manifestarea internaţională SIGN EXPO 2008 – Orlando, manifestare specializată în grafică, materiale de publicitate, sisteme de iluminat, reclame, spoturi şi accesorii. „Standul românesc a fost amenajat pe o suprafaţă de 80 m.p. şi a reunit următoarele companii din sector: Caralux Prod – Bucureşti, Cosimo Int. – Bucureşti, Ianlux Prod – Bucureşti, Mapason Prod – Braşov, Plexirom Bucureşti, Euro Cosimo Impex – Bucureşti, Cores – Timişoara… Obiectivele producătorilor români prezenţi la această manifestare expoziţională au fost acelea de a încerca pătrunderea pe cea mai mare piaţă din lume, având posibilitatea să se informeze asupra noilor tendinţe din industria sistemelor de iluminat, mai ales, a cerinţelor impuse de piaţa SUA şi nu în ultimul rând, de a stabili noi contacte şi relaţii de colaborare şi comerciale cu firme şi producători de profil.”
Dar cele mai spectaculoase proiecte gestionate de Publicis?
Fără a fi neapărat subiectiv… tot ce are semnătura Publicis nu poate fi decât cel puţin spectaculos… şi aici las celelalte agenţii să mă contrazică: „……….”. Vedeţi, am avut dreptate.
În contextul economic actual, care credeţi că va fi evoluţia domeniului pe termen scurt?
Putem discuta atât de mult pe această temă încât s-ar putea, până terminăm noi discuţia, să nu mai fie atât de actual acest context economic. Unii se vor mişca la fel de repede ca şi până acum, iar alţii, din cauza crizei existente, probabil mai tiptil. Cert este că în acest domeniu nu vor pune lacătul pe uşă decât cei al caror „bad management” le-a ridicat şi până acum ceva probleme, doar că lor nu le spunea nimeni că au pană „pe dreapta spate”… iar acum au pană la toate roţile, inclusiv la rezerva din portbagaj.
Există semnale de rectificare a bugetelor de promovare ale marilor advertiseri pentru anul 2009?
Nu… Nu comentez, vreau să zic.
Similar Posts:
- Răzvan Pricop: Vor avea de câştigat cei care găsesc echilibrul triunghiului good – cheap – fast
- Petre Brumă: Frecventarea evenimentelor externe este încă foarte relevantă
- Piaţa materialelor pentru print va creşte cu 10% în 2010
- Editie aniversară Sign Istanbul
- Gabriel Militaru: Ceea ce se simte acum este prudenţa
0 thoughts on “Catalin Alexandriuc: Nu vor pune lacătul pe uşă decât cei al căror „bad management” le-a ridicat probleme şi până acum”