România reprezintă o piață în creștere pentru mai multe firme. Acest fapt nu se datorează neapărat ieșirii din recesiune, ci mai ales atenției ridicate pe care o acordă companiile în pregătirea angajaților și dorinței clienților de a plăti puțin mai mult pentru calitate.
Timo Keersmaekers, marketing manager al Roland DG, Benelux, este mulțumit de stadiul vânzărilor din România, chiar dacă cele mai multe cereri se înregistrează pe zona print&cut.
Cum merg vânzările în România și care echipamente înregistrează cele mai multe cereri pe piaţa românească? În ceea ce privește alte țări, de unde vin cele mai multe cereri?
Suntem mulţumiţi de rezultatele primelor 6 luni. Observăm o creştere importantă faţă de anul trecut, care a fost și el un an bun în ceea ce privește vânzările. În România, cea mai mare cerere este pentru echipamentele de print&cut. Seria SP se bucură de succes, la fel ca în ultimii ani, iar imprimantele din seria inovatoare VS au fost instalate și cererea este în creștere. Nu mai vorbim despre cutterele Roland, care produc vânzări semnificative şi pe acest segment.
La nivel global, pieţele bine dezvoltate din Europa de Vest aduc cele mai multe cereri, dar şi în ţări precum România se observă o creştere continuă a cererilor de oferte şi, automat, a numărului de echipamente vândute.
Creşterea volumului de vânzări este un semn al ieşirii din recesiune sau un semn că produsele şi dealerii sunt din ce în ce mai buni?
Cred că ambele. Observăm că mulţi dealeri îşi optimizează afacerea şi îşi trimit angajaţii la cursuri pentru a îmbunătăţi calitatea serviciilor. În plus, potenţialii cumpărători beneficiază de cel mai bun suport din partea dealerilor autorizaţi.
În ceea ce privește recesiunea, în unele zone vedem doar semne tardive, dar în ţări precum Germania există îmbunătăţiri uriaşe. Cum cele mai puternice state au ieşit deja din criză, va urma și restul cu siguranță.
Am observat în ofertele Roland DG și o gamă de echipamente pentru bijutieri. Ce succes au vânzările pe acest segment?
Roland DG produce echipamentele din seria JWX, dedicate modelării bijuteriilor în ceară, încă din anul 2005. Deşi piaţa de desfacere este relativ mică, ne bucurăm de rezultate satisfăcătoare.
În România se observă o creștere a interesului pentru imprimarea pe suprafeţe rigide (lemn, ceramică, sticlă etc.). Credeţi că acesta este viitorul industriei de print? Cum va întâmpina Roland această necesitate?
Ne aflăm deja pe drumul cel bun în satisfacerea acestor nevoi, cu nou-lansatul produs LEJ-640. Fiind un echipament-hibrid, roll-to-roll şi flatbed, putem imprima pe cele mai variate suporturi, la o calitate ireproşabilă. Iar pentru aplicaţiile pe suporturi rigide care se fac prin sublimare, avem imprimanta FP-740, care reprezintă probabil cea mai eficientă soluţie.
La Fespa ați lansat cele mai noi produse. Care sunt acelea și ce planuri de viitor are Roland DG? Plănuiți să acoperiţi şi alte segmente de piaţă?
Noile echipamente lansate anul acesta sunt menite să acopere noi nevoi şi segmente de piaţă. Diversificarea gamei de produse va continua. De foarte multe ori, imaginaţia utilizatorilor de echipamente Roland ne arată noi şi noi aplicaţii.
Produsele lansate la Fespa Digital, în Hamburg, au avut succes și sigur vor atinge noi pieţe, mai ales că încercăm să aducem soluţii eficiente şi ieftine şi pentru firmele mai mici. La Fespa am lansat trei noi echipamente. Printer-cutterul desktop BN-20 oferă posibilitatea de imprimare cu cerneală metalică şi foarte mulţi vizitatori şi-au arătat interesul pentru zona personalizărilor de tricouri și producția de stickere sau autocolante.
VersaUV LEF-12 este un echipament care imprimă text, fotografii, logouri sau orice alt tip de design, direct pe obiecte cu o înălțime de până la 10 cm, în CMYK+Alb+Gloss. Ultimul nou echipament, prezentat în premieră la Fespa, este imprimanta VersaUV LEJ-640, un echipament-hibrid, de 163 cm, roll-to-roll și flatbed. Grosimea maximă a suportului poate fi de până la 1,3 cm, iar datorită faptului că lampa UV LED nu emană căldură, face posibilă imprimarea pe materiale termosensibile.
Aceste echipamente nu au ajuns încă pe piaţa din România, lansarea oficială urmând să aibă loc în cadrul târgului Print&Sign din 21 Septembrie.
2011 a fost și este un an greu pentru Japonia. Cum a afectat dezastrul natural corporaţia Roland DG?
Văzând tragedia din Japonia, ne bucurăm că doar din punct de vedere logistic întâmpinăm unele probleme, însă nimic major. Efortul uriaş depus de oamenii de acolo şi viteza cu care se lucrează pentru a reclădi teritoriile lovite ne fac să fim optimişti. Ştim că efectele dezastrului sunt uriaşe pentru populaţie, dar în ceea ce privește afacerea, lucrurile sunt foarte bine controlate.
Anul acesta, Roland DG împlinește 30 de ani de existenţă. Care este, în opinia dumneavoastră, pasul cel mai important pe care l-a făcut compania în crearea unui renume mondial (un echipament sau o tehnologie)?
Am avut foarte multe inovaţii de-a lungul acestor 30 de ani. Primul pen-plotter a fost lansat în anul 1983, iar această tehnologie a fost folosită pentru dezvoltarea primului cutter-plotter, în 1988. Cea mai interesantă şi importantă inovaţie a fost lansarea, în anul 1995, a primului printer-cutter: modelul PNC-5000. La ora actuală, avem peste 75.000 de unităţi de print&cut funcţionale în lume. Seria de inovaţii continuă şi astăzi, prin lansarea cernelii metalice sau a printurilor UV în relief.
Similar Posts:
- Echipamentele Roland premiate de European Digital Print Association
- Vrem să le oferim partenerilor noștri o soluție completă pentru aplicațiile lor
- KBA, optimişti pentru viitorul digitalului şi al ambalajelor
- Peste 100 de companii au confirmat participarea la FESPA Eurasia 2016
- Jingwei la FESPA, o stea în ascensiune
0 thoughts on “„În România, cea mai mare cerere este pentru echipamentele print&cut””