Analiza

Concursurile cu premii – unealtă de marketing neconvingătoare pentru producţia publicitară românească

• Bookmarks: 18 • Comments: 9599


În ţările din Vestul Europei, distribuitorii de materiale şi echipamente pentru producţia publicitară organizează diferite concursuri pentru a-şi stimula clienţii, acestea având premii care constau fie în bani sau excursii, fie în produse. Însă, firmele de distribuţie de pe piaţa românească nu par să împărtăşească aceeaşi convingere conform căreia concursurile cu premii ar fi un instrument de marketing eficient.

Motivele reticenței distribuitorilor români față de concursuri pot fi diverse, de la lipsa de informare a clienților cu privire la acest aspect sau birocraţia stufoasă necesară pentru a respecta legislaţia în aceste cazuri, până la diferenţa de mentalitate şi percepţie sau lipsa de credibilitate cu care este privită de multe ori o astfel de iniţiativă.

„Nu avem educaţia şi exerciţiul de a fi foarte receptivi şi de a ne informa temeinic pentru a putea selecta în cunoştinţă de cauză anumite oportunităţi,” a declarat Cornelia Nedin, Verla.

O parte dintre distribuitorii de pe piaţa românească au apelat deja la astfel de mijloace de promovare, dar fără să înregistreze un succes răsunător, motiv pentru care au preferat să apeleze mai degrabă la tombole şi promoţii pentru a-şi atrage clientela. O parte dintre concursurile organizate deja de furnizori au avut drept premii excursii în ţară sau în străinătate şi, deşi clienţii s-au arătat încântaţi de idee, acest tip de promovare nu a adus beneficii semnificative organizatorilor. Excepţia de la regulă o reprezintă Algernon, cu concursul „Ţinteşte premiile Algernon”, din primăvara anului 2007, care, potrivit Oliviei Jippa, marketing manager Algernon, a reuşit nu numai să crească vânzările firmei într-o perioadă relativ slabă, dar şi să aducă valoare brandului şi imaginii firmei.

„Pentru a fi mai bine primite aceste concursuri, probabil că premiile ar trebui să constea în bani sau produse din oferta furnizorului care organizează concursul sau ar putea consta în cursuri/traininguri pentru angajaţii firmei câştigătoare,” a declarat Lavinia Pop, Grupul Pin.

Din perspectiva firmelor de distribuţie de materiale şi echipamente pentru producţia publicitară, organizarea unui concurs nu este de ajuns pentru a determina clienţii să îşi schimbe opţiunea faţă de achiziţionarea unui anumit produs. Tototdată, acestea consideră că, cel puţin pe acest segment de piaţă, concursurile nu reprezintă unul dintre instrumentele de maximă importanţă în ce priveşte aportul la creşterea vânzărilor sau a capitalului de imagine.

Deşi experienţa organizării unui concurs nu le-a îndeplinit aşteptările, distribuitorii de materiale pentru producţia publicitară nu exclud repetarea experienţei pe viitor, în speranţa obținerii unor rezultate mai bune.

„Concursurile în sine nu cred că sunt un stimulent foarte puternic de creştere a vânzărilor, dar dacă fac parte dintr-o strategie complexă, care include şi promoţii, seminarii şi alte forme de promovare. Cred că sunt un instrument util care susţine celelalte eforturi de creştere a vânzărilor.” a declarat Lavinia Pop, Grupul Pin.

Similar Posts:

18 recommended
comments icon9 comments
9 notes
599 views
bookmark icon

0 thoughts on “Concursurile cu premii – unealtă de marketing neconvingătoare pentru producţia publicitară românească

    Write a comment...