Analiza

Doru Chirica, Wink Media: “OOH-ul nu se mai cumpără din inerție”

• Bookmarks: 41905


Prezent pe piaţa de publicitate Out of Home din anul 2006, WINK este o companie de media publicitară specializată în gestionarea de reţele de digital signage, administrare și închiriere de spaţiu publicitar multimedia. În 2014 introduce în portofoliu o serie de produse pe segmentul outdoor cu focus pe experienţele de brand și interacţiunea dintre branduri și consumatorii lor: Transit Shelters – branding staţii de transport public din Iași și proiecte speciale. În 2015 lansează The Rooftop, cea mai mare caseta luminoasa outdoor din Europa, poziţionat strategic, în cea mai mare intersecţie din Iași – 8 artere cu trafic de 12.000 auto/oră. WINK operează, în acest moment, 4 segmente de business principale pe piaţa de publicitate OOH: Transport advertising, Retail advertising, Outdoor advertising și mobilier stradal.

doru_chirica

Care a fost momentul cel mai dificil în istoria companiei? Cum a fost depășit?
2009 – când piaţa de OOH s-a contractat extrem de mult și am resimţit, brusc, scăderi în venituri de aproximativ 40%, corelate cu investiţii noi realizate în tehnologie la finalul anului 2008. În consecinţă, ne-am dublat eforturile de rentabilizare și ne-am concentrat spre vânzarea serviciilor pe piaţa locală.

Cum vedeți evoluția mediului OOH după anii de criză? 
Considerăm că OOH-ul este pe trend ascendent și observăm că și publicitarii sunt mai atenţi la mixul pe care îl fac și modalitatea în care comunică, nu mai cumpără OOH din inerţie. Mizăm, în viitor, pe o utilizare mai accentuată a formatelor OOH inovative care să crească și să îmbunătăţească experienţa consumatorilor și, implicit, rezultatele advertiserilor.

Care este aria pe care o acoperiți cu serviciile dvs? Cât de mult intenționați să vă extindeți cu serviciile în alte orașe?
Pe segmentul digital signage în transport public, WINK are posibilitatea să ofere servicii de media în 10 orașe din România. Treptat, vom încerca să acoperim aceste orașe și la nivelul celorlalte produse din portofoliu.

Care este dimensiunea minimă pentru un oraș (referitor la populație și mărime) care să justifice implementarea unei campanii OOH?
Nu există dimensiune pentru acţiuni de OOH. Dimensiunea orașului sau factorii de dimensiune influenţează doar bugetul pe care clientul îl investește, nu și dacă implementează campanii OOH.

Aveți campanii care sunt ale companiilor locale sau doar campanii naționale? Care este ponderea între acestea?
65% clienţi locali. 35% clienţi naţionali.

Dețineți un record în ceea ce privește cel mai mare rooftop sin Romania. Puteți să povestiți istoria și caracteristicile acestui proiect?
Structura The Rooftop măsoară 5 m înălţime x 54 m lăţime, cu o suprafaţă totală de 270 mp. Este poziţionat în cea mai aglomerată intersecţie din Iași, cu peste 12.000 auto/oră. Tehnologia folosită pe acest produs este backlit cu module LED, ceea ce se traduce în intensitate crescută a luminii, uniformitate, aspect spectaculos și clar. Ramele folosite în structură asigură un timp scurt de montaj și schimbarea rapidă a vizualului. The Rooftop aduce pe piaţa de publicitate OOH din România noi oportunităţi de comunicare pe formatele mari, cu investiţie minimă din partea clientului și, în același timp, având cea mai bună tehnologie la dispoziţie.

Mobilierul stradal este un domeniu unde ați implementat proiecte inedite. Puteți să exemplificați? Care sunt rezultatele de audiență pentru aceste proiecte?
În anul 2014 am demarat un proiect de reabilitare a staţiilor de călători din Iași, în urma căruia investiţia noastră în mobilier stradal a avut în vedere și oferirea unui spaţiu pentru afișaj public, cu informaţii de interes general pentru călători, dincolo de oferirea unui spaţiu publicitar.

Suportul desemnat de refugiile de călători au surprins de atunci prin proiecte interactive, proiecte care se încadrează frumos în spaţiul colectiv și zona publică și care, dincolo de interacţiunea cu consumatorii pe care brandurile reușesc să o aibă, oferă orașului și călătorilor o altă perspectivă asupra transportului în comun, dar și asupra orașului, în general.

Proiectele realizate pe mobilierul stradal desemnat de staţiile de călători se bazează pe capacitatea lor de a genera conţinut și awareness dincolo de scopul unidirecţional al unui proiect clasic de outdoor. Am avut bucuria ca proiectele realizate să beneficieze de expunere media generoasă și reacţii pozitive la nivel local, naţional și internaţional, online și social media.

Care sunt planurile pentru viitorul apropiat?
Dorim să menţinem și să creștem calitatea serviciilor pe care le oferim dar și să profesionalizăm componenta creativă și strategică WINK.

În ce măsură v-a afectat modificarea legii electorale care a interzis, practic, afișajul de mari dimensiuni în perioada campaniei electorale?
Impactul a fost zero.

Care este cel mai solicitant proiect pe care l-ați gestionat?
The Rooftop – Realizarea structurii publicitare a durat 6 luni până la finalizare și măsoară 5 m înălţime x 54 m lăţime, cu o suprafaţă totală de 270 mp.

Aveți și capacități de producție cu care să oferiți servicii de imprimare?
Lucrăm externalizat cu o serie de furnizori agreaţi.

Există posibilitate de a vă extinde serviciile în afara țării (cu referință la Republica Moldova)? Este o oportunitate în acest sens?
Deocamdată nu.

Similar Posts:

41 recommended
comments icon0 comments
0 notes
905 views
bookmark icon

Write a comment...