Prezent pe piaţa de publicitate Out of Home din anul 2006, WINK este o companie de media publicitară specializată în gestionarea de reţele de digital signage, administrare și închiriere de spaţiu publicitar multimedia. În 2014 introduce în portofoliu o serie de produse pe segmentul outdoor cu focus pe experienţele de brand și interacţiunea dintre branduri și consumatorii lor: Transit Shelters – branding staţii de transport public din Iași și proiecte speciale. În 2015 lansează The Rooftop, cea mai mare caseta luminoasa outdoor din Europa, poziţionat strategic, în cea mai mare intersecţie din Iași – 8 artere cu trafic de 12.000 auto/oră. WINK operează, în acest moment, 4 segmente de business principale pe piaţa de publicitate OOH: Transport advertising, Retail advertising, Outdoor advertising și mobilier stradal.
Iată un fagment dintr-un interviu cu Doru Chirica, managing partner la Wink, pe care îl puteți citi în ediția tipărită a revistei USIGN.
Mobilierul stradal este un domeniu unde ați implementat proiecte inedite. Puteți să exemplificați? Care sunt rezultatele de audiență pentru aceste proiecte?
În anul 2014 am demarat un proiect de reabilitare a staţiilor de călători din Iași, în urma căruia investiţia noastră în mobilier stradal a avut în vedere și oferirea unui spaţiu pentru afișaj public, cu informaţii de interes general pentru călători, dincolo de oferirea unui spaţiu publicitar.
Suportul desemnat de refugiile de călători au surprins de atunci prin proiecte interactive, proiecte care se încadrează frumos în spaţiul colectiv și zona publică și care, dincolo de interacţiunea cu consumatorii pe care brandurile reușesc să o aibă, oferă orașului și călătorilor o altă perspectivă asupra transportului în comun, dar și asupra orașului, în general.
Proiectele realizate pe mobilierul stradal desemnat de staţiile de călători se bazează pe capacitatea lor de a genera conţinut și awareness dincolo de scopul unidirecţional al unui proiect clasic de outdoor. Am avut bucuria ca proiectele realizate să beneficieze de expunere media generoasă și reacţii pozitive la nivel local, naţional și internaţional, online și social media.
Cȃteva exemple:
- The Trumpets și staţiile muzicale – două staţii au fost transformate în spaţii care să împrietenească un pub britanic local cu oamenii și cu orașul: proiectul prevede un jukebox încorporat în city light-ul staţiilor, de unde călătorii pot selecta și asculta melodii dintr-un playlist creat special, iar banca a fost înlocuită cu scaune de bar: http://wink.ro/noutati/The_Trumpets_si_statiile_muzicale
- Staţia cu flori – Un spaţiu special amenajat în staţie pentru jardiniere cu flori îi primește pe ieșeni să se implice într-o poveste estetică a orașului atunci cȃnd așteaptă tramvaiul sau cȃnd au puţin timp la dispoziţie. Decorul staţiei cu flori este acompaniat de o muzică menită să îi relaxeze și să-i învioreze pe cei care ajung aici: http://wink.ro/noutati/statia_de_tramvai_M_Eminescu_te_invita_sa_uzi_florile_daca_vrei
- Cea mai confortabilă staţie de călători, la Iași – staţia prevede acoperiș real, personalizat și adaptat la cotele și dimensiunile staţiei de călători, cu toate sistemele necesare: învelitoare, sistem pluvial și accesorii. Călătorii sunt invitaţi, prin ineditul amenajării, să intre „în casă” și să aștepte, confortabil, pe o canapea. Călătorii pot vedea și alte elemente specifice unei camere de zi – un calorifer real, de exemplu, este amplasat în interiorul staţiei: http://wink.ro/noutati/Cea_mai_confortabila_statie_de_calatori_la_Iasi
- #incepemdeluni – un proiect de mobilier stradal cu peste 1800 de post-ituri – Menit să le facă ziua mai bună și să-i încurajeze să gȃndească pozitiv, proiectul realizat în staţia Universitate a invitat trecătorii să descopere mesajul din spatele a peste 1800 de post-ituri cu mesaje motivaţionale. Decorul staţiei și întreg proiectul fac parte din campania de recrutare Xerox Business Services: #incepemdeluni: http://wink.ro/noutati/incepemdeluni
Foto: ©Vladimir Negru