Eveniment

Outdoor-ul intră în atenția BRAT

• Bookmarks: 28598


Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT) a monitorizat în premieră, între 16 aprilie-17 iunie, suporturile de promovare outdoor. 19874 de fețe pe care s-au investit 8,6 mil euro de către partidele politice aflate în campanie electorală și marii advertiseri sunt datele punctate la sfârșitul perioadei de monitorizare.

Proiectul lansat de BRAT în primăvară poartă numele Monitorizarea Investiţiilor în Publicitatea (MIP) OOH. Potrivit Alinei Ureche, proiectul este unul foarte ambițios, rezultatele studiului fiind validate prin verificarea directă, pe teren, de angajații BRAT, spre deosebire de alt tip de monitorizări outdoor, ale căror date sunt colectate exclusiv de la companiile de închiriere spații media. MIP se bazează pe raportarea săptămânală a companiilor specializate în servicii de promovare outdoor, date care sunt apoi verificate de BRAT în procent de minim 10% din fețele fiecărei campanii derulate.

“Nu e o colectare de informaţii, este o informaţie verificată”- Arina Ureche, director general BRAT

MIP OOH se bazează în colectarea datelor pe companiile de outdoor Affichage România, Clear Channel România, Euromedia Group, Media Advertising, New Age Advertising Agency, News Outdoor România, Ultravision, Universal Solution şi Way Media. Cele nouă companii beneficiază totodată și de rezultatele studiului, la acestea având aprioric acces și orice membru BRAT. Datele MIP vor fi disponibile și marilor agenții de publicitate, fiind considerate un instrument util în analiza investițiilor de publicitate derulate de clienții acestora, mai ales că outdoor-ul nu a beneficiat până în prezent de date validate de un for independent și competent, drept pentru care informațiile vehiculate au fost, de cele mai multe ori, contestate sau puse sub semnul derizoriului și a lipsei de transparență.

Ce a relevat primele două luni de MIP
Cele 19.874 de suporturi monitorizate între 16 aprilie-17 mai provin, în procent de 41%, din București și județul Ilfov, în timp ce restul panourilor supervizate se află răspândite pe întreg teritoriul țării. De-a lungul celor două luni ale studiului, s-au investit pe toate aceste suporturi 8.662.852 euro, suma reprezentând însă valoarea la rate card.

Deloc surprinzător, în fruntea investitorilor în publicitatea derulată pe outdoor între 16 aprilie-17 iunie se află, cu 17,65%, partidele politice aflate în plină campanie electorală pentru locale.

Ceilalți advertiseri nu surprind, de asemenea, prezența lor în outdoor fiind o constantă în peisajul marilor urbe.

Clasamentul listează marii retaileri din FMCG, companiile de telefonie mobilă și producătorii notorii de băuturi răcoritoare și alcoolice, respectiv:
Carrefour (8,24 %)
Vodafone (5,71%)
Orange (5,16%)
Dedeman (4,70%)
Mega Image (2,69%)
Praktiker România (2,53%)
Quadrant Amroq Beverages (2,46%)
Kraft Foods România (2,44%)
Heineken România (2,31%)

Privit din perspectiva categoriilor de advertiseri, clasamentul arată astfel:
Supermarket-uri (19,53%).
Partidele politice (17,96%)
Comunicaţii (12,95%)
Materiale de construcţii (10,76%)
Băuturi alcoolice (6,57%)
Bănci, case de consemnaţiuni (3,69%)
Băuturi nealcoolice (3,21%)
Restaurante (2,07%)
Dulciuri (1,89%)
Alte servicii (1,60%)

Cele mai active companii de media între 16 aprilie-17 mai, după numărul suporturilor ocupate:
Euromedia Group – 8.976
News Outdoor România – 3.841
Affichage – 3.405
New Age Advertising Agency – 1.181
Universal Solution – 931
Way Media – 666
Ultravision – 552
Clear Channel – 175
Media Advertising – 147

Similar Posts:

28 recommended
comments icon0 comments
0 notes
598 views
bookmark icon

Write a comment...