Ediția din 2016 a celebrei întâlniri a lumii poligrafice se prefigurează a fi una cu noi semnificații și o nouă organizare. Având sloganul “touch the future” (“atinge viitorul”), evenimentul se va concentra pe capacitatea de inovare din această industrie și și-a propus să devină o adevărată platformă pentru tehnologiile viitorului. O avampremieră a acestei noi imagini a drupa a putut fi urmărită la interpack 2014, unul dintre cele mai importante târguri de packaging, care s-a terminat pe 14 mai. Acolo s-a desfășurat și conferința de presă dedicată expoziției drupa 2016.
“Niciun alt târg, regional sau mondial, eveniment marginal sau târg dedicat, nu este mai relevant pentru întreaga industrie. Expoziția drupa prezintă inovații și tendințe, oferă experiențe hands-on pentru print și media, face vise să devină realitate și transformă investițiile în produse reale”, a declarat Werner Matthias Dornscheidt, Președinte & CEO Messe Dusseldorf, în cadrul conferinței de presă din 12 mai. ”Timp de peste 60 de ani, drupa a fost testat în toate felurile și a impresionat de fiecare dată. Iar drupa 2016 nu va fi altfel”, a continuat speakerul. Secretul succesului acestui eveniment se sprijină pe trei piloni: identificarea tendințelor, promovarea activă și concepte de expoziție personalizate.
În prezent, industria tiparului trece prin schimbări structurale adânci și procese temeinice de consolidare. În același timp, concepte noi precum tipar funcțional, printed electronics și tipar 3D, care și-au mărit considerabil cotele de piață, oferă oportunități majore și potențial de creștere. Același lucru este valabil și pentru aplicațiile și soluțiile din zonele de print digital, de tipar de ambalaj și etichete, ca și pentru segmentul de producție industrială. “Exact pe aceste zone se concentrează și măsurile de realiniere și repoziționare ale drupa, evidențiind capacitățile de inovație ale acestei industrii”, a subliniat Dornscheit. ”Împreună cu partenerii noștri de la VDMA și companiile member Heidelberger Druckmaschinen, Koenig & Bauer, Kolbus, Leonhard Kurz, manroland web systems, Polar-Mohr, technotrans, Voith, Windmoller & Holscher, ca să numim numai o parte, plus jucători globali precum Bobst, Canon, EFI, Gallus, Hewlett-Packard,, Ricoh și Xerox am dezvoltat împreună conceptual pentru relansarea drupa”, a explicat Dorscheit la Dusseldorf.
Ediția drupa 2016 va avea ca temă principală “Print & Crossmedia Solutions”. Toate procesele tehnice legate de tipar și de multimedia, toată gama de aplicații și toate segmentele de business vor fi prezente la drupa 2016. Tehnologiile orientate către soluții și aplicații, dar și ideile inovatoare de business și exemplele de bune practice vor fi în lumina reflectoarelor. Noua imagine a drupa – Numărul 1 pentru Print și Crossmedia spune, pe scurt, totul.
Teme principale: ambalaj, multicanal, tipar eco
drupa a identificat temele cele mai importante și relevante pentru piață, cu potențial major, care deja joacă un rol important sau care vor face asta în viitor. Acestea sunt: ambalajele (inclusiv tiparul digital de etichete), publishing-ul multicanal și conceptul de green printing. Implementarea unor activități strategice, precum evenimentele separate, formate noi de eveniment și abordarea sistematică a grupurilor țintă din industrie va defini realinierea strategică a drupa în aceste sectoare.
Pe lângă această realiniere strategică, noul design corporate al drupa se bucură de o regândire completă și o nouă idee de bază, care scoate în evidență puterea de inovație a industriei. A fost important să se păstreze elemente verificate, precum logoul cu pixeli și culoarea roșie, folosind, în același timp, o nouă imagine care subliniază ceea ce spune noul drupa.
Tema strategică: tehnologiile viitorului
Sloganul “touch the future” pune reflectoarele pe puterea de înnoire a industriei și pe tehnologii ale viitorului, precum printed electronics și tipar 3D. drupa 2012 a lansat și a pregătit piața pentru tehnologii pionier, iar acestea au devenit părți integrate ale conceptului expoziției. În cooperare cu partenerii de la OE-A (Organic Electronics Association) și ESMA (Association in Europe for Specialist Printing Manufacturers of Screen, Digital and Flexo Technology) a apărut bradul PEPSO (Printed Electronics Products and Solutions). Inițial, acest concept urma să fie acoperit printr-un show special și un plan, iar acum s-a transformat într-un concept singular. De la premiera sa din 2012, brandul PEPSO a avansat systematic și are acum șase expoziții principale – glasstec, COMPAMED, EuroCIS, K, EuroShop și interpack. Această evoluție s-a putut vedea foarte bine la interpack 2014, unde expozanții internaționali au prezentat cele mai noi tendințe și dezvoltări în materie de print functional și printed electronics.
Aceeași abordare strategică a fost dedicată și tiparului 3D, astfel apărând brandul “3D fab + print”, cu sprijin din partea VDMA și a asociației afiliate Printing and Paper Technology. Importanța acestei metode pentru domenii precum mașini, scule, componente, instrumente medicale și bunuri de larg consum este substanțială. Drept urmare, acest subiect va fi unul central în cadrul evenimentelor Bright World of Metals, MEDICA, COMPAMED și, bineînțeles, drupa 2016.
Secțiuni la drupa 2016:
– Pre-press/Print
– Pre-media/Multicanal
– Post Press/Converting/Ambalaje
– Tehnologiile viitorului
– Materiale
– Echipamente/Servicii/Infrastructură
Companiile care oferă produse ce se încadrează în categoriile de mai sus se pot deja înregistra pentru drupa 2016. Invitația tipărită a fost deja trimisă expozanților internaționali , iar înregistrarea digitală se poate face pe www.drupa.de. Ultima zi de înregistrare este 31 octombrie 2014.