Default

drupa 4.0

• Bookmarks: 391237


Un succes masiv din toate punctele de vedere, aşa descriu chiar organizatorii această nouă ediţie a drupa. Atmosfera a fost greu de egalat pe perioada expoziţiei şi noi, cei de la Print Magazin, putem să confirmăm acest lucru, fiind prezenţi la faţa locului timp de mai multe zile. Întâlnirea şi-a demonstrat din nou statutul de cel mai important eveniment din lume dedicat tiparului. Toate aşteptările în materie de investiţii, cel puţin, au fost depăşite, după cum mărturiseau şi expozanţii. După 11 zile de târg (obositoare, ce-i drept), cei 1837 de expozanţi din 54 de ţări au raportat unanim că au avut parte de un număr de investiţii record, contracte semnate, de asemenea, contacte pe măsură şi o atmosferă foarte optimistă în întreaga industrie. Repoziţionarea drupa şi concentrarea pe teme de viitor, cu potenţial mare de creştere, cum ar fi tiparul 3D, tiparul funcţional şi tiparul de ambalaj s-au dovedit puncte forte pentru organizatorii show-ului de la Dusseldorf. Fie că vorbim de publicistică, de comercial, de packaging sau de tipar industrial, tehnologia poligrafică are soluţii pe măsura cererilor pentru toate aceste aplicaţii deschizând, în acelaşi timp, şi linii noi, dar şi modele noi de business. „Industria de print se reinventează mereu şi oferă o mulţime de oportunităţi cu potenţial mare. Iar acest lucru reprezintă exact ceea ce drupa 2016 a reuşit să demonstreze într-un mod impresionant. Am putut vedea cu ochii noştri o industrie cu adevărat inovatoare aici, în cele 19 hale ale expoziţiei, o industrie care a reuşit să iasă din valea plângerii şi acum se ia la trântă cu viitorul”, a declarat Claus Bolza-Schunemann, preşedinte al Comitetului drupa şi preşedinte al Consiliului de Administraţie la Koenig & Bauer AG.

drupa 2016: locul de întâlnire al factorilor de decizie şi al investitorilor

Circa 260.000 de vizitatori din 188 de ţări şi circa 1.900 de jurnalişti din 74 de ţări s-au dus la Dusseldorf pentru a afla mai multe despre inovaţii tehnologice, cercetare şi noi idei de afaceri. Vizitatorii au fost, din punctul de vedere al puterii de decizie, foarte competenţi: trei sferturi dintre aceştia au puteri executive şi de decizie sau decizie colectivă atunci când se pune problema investiţiilor de capital în companiile pe care le reprezintă. Mulţi alţi indicatori din sondajele la care au participat vizitatorii arată clar că acest eveniment este unul B2B veritabil şi o adevărată platformă pentru decizii de business:

54% dintre vizitatori au venit la drupa 2016 cu intenţia clară de a cumpăra;

29% au făcut comenzi la drupa;

30% plănuiau să facă comenzi după târg;

60% au găsit furnizori noi la drupa.

Numărul de vizitatori (la ediţia din 2012 au fost 314.248) atestă în mod cert un fenomen valabil pe tot mapamondul când vine vorba de industria poligrafică, şi anume consolidarea. De aceea, puterea de decizie cu care au venit învestiţi vizitatorii a avut un efect atât de apreciat de expozanţi şi organizatori, cu atât mai mult cu cât jumătate dintre vizitatorii chestionaţi au spus că se aşteaptă ca organizaţiile din care fac parte să se dezvolte foarte bine în anul ce urmează. „Clienţii, cu foarte puţine excepţii, nu mai vin în delegaţii mari sau în grupuri de colegi la drupa. Mai degrabă managerii de top vin la Dusseldorf în ziua de astăzi, la această ediţie drupa au venit astfel de vizitatori din 188 ţări”, a declarat Werner Matthias Dornscheidt, President and CEO Messe Dusseldorf GmbH.

Târgul numărul 1 în lume

Dacă ar fi să ne uităm la numărul de vizitatori din afara Germaniei, aceştia au fost prezenţi într-o proporţie mai mare decât acum patru ani, crescând cu 16% şi ajungând la 76% din totalul celor care au venit la expoziţie. Asiaticii au fost cei responsabili pentru această creştere, însă nu este vorba despre vizitatorii din China, cum ne-am fi aşteptat, ci din India, care se pare că le va fura vecinilor de la nord statutul de nou tigru asiatic. Indienii au reprezentat 5 procente dintre toţi cei care au fost la drupa anul acesta, în timp ce chinezii au avut o pondere în total de 3%. Pentru europeni, topul după numărul de vizitatori arată astfel: Italia, Franţa, Olanda şi Marea Britanie. „Acest lucru înseamnă că drupa şi-a mărit importanţa pe piaţa mondială, iar aprecierea internaţională şi mai mult. Este numărul 1 mondial fără rival pentru industriile de print şi media”, a comentat Werner Matthias Dornscheidt pe marginea rezultatelor drupa 2016.

Verdict pozitiv pentru evenimentele tehnice asociate

Evenimentele cu experţi invitaţi s-au bucurat şi ele de audienţă mare. Vorbim despre drupa cube, drupa innovation park, 3D fab + print, touchpoint packaging, dar şi despre Printed Electronics and Solutions. Jumătate dintre vizitatori s-au arătat interesaţi de prezentări, de conferinţe, de sălile de congres şi chiar entuziasmaţi de acestea. Circa 3.500 de participanţi au venit în drupa cube pe parcursul celor 11 zile ale evenimentului, acolo unde s-a discutat despre nenumărate subiecte. Printre speakerii care s-au bucurat de cele mai mari audienţe îi putem enumera pe Frans Johansson (fondator şi CEO, The Medici Group), Silas Amos (fondator, Silas Amos Ltd. Design Thought) sau Shane Wall (Chief Technology Officer HP and Global Head of HP Labs). Creative Day, eveniment organizat de Messe Dusseldorf în colaborare cu W&V şi dedicat celor din marketing şi creaţie, s-a desfăşurat cu rezervările epuizate. Acelaşi lucru s-a întâmplat și în cazul C-Level Session, întâlnire pentru managerii executivi.

drupa innovation park a fost o altă iniţiativă primită cu mult entuziasm. Acolo, ţinte au fost modelele de business inovatoare, aceasta pe lângă inovaţiile tehnice venite din partea unora dintre cei mai importanţi expozanţi la târg. Cei interesaţi au putut urmări aplicaţii mature de realitate augmentată pentru advertising, pe lângă exemple de succes de campanii multicanal. Mesajul de bază transmis cu această ocazie a fost acela că tiparul creează şi conţinut, şi valoare adăugată.

drupacity:  o adevărată experienţă pentru toţi

Însă drupa nu a însemnat doar ceea ce s-a întâmplat în spatele porţilor complexului expoziţional. Însuşi oraşul gazdă a pus la cale în centru un program foarte versatil şi atractiv pentru cei din afara târgului, program prin intermediul căruia se împărtăşea trecătorilor ceea ce se întâmpla în cadrul drupa: expoziţii, evenimente 3D, forumuri de discuţii, un laborator mobil şi multe altele. Astfel, locuitori ai oraşului sau călători veniţi cu alte scopuri au avut şi ei ocazia să vadă ce se întâmpla în Dusseldorf pe perioada târgului şi să simtă gustul drupa. Această iniţiativă a avut darul de a adăuga valoare târgului şi de a-l face şi mai cunoscut în lume. „Conceptul nostru, acela de a aduce temele drupa în mijlocul oraşului şi de a oferi oamenilor ocazia de a experimenta şi înţelege tehnologia a fost unul sută la sută reuşit. Mulţumită numeroaselor activităţi din centrul oraşului, cetăţenii din Dusseldorf şi vizitatorii au putut relaţiona cu temele expoziţiei, iar asta a făcut din drupacity o adevărată experienţă pentru toţi. Oamenii deveniţi factori multiplicatori ai mesajului în întreaga lume s-au simţit bineveniţi în Dusseldorf şi se vor întoarce în ţările de baştină cu impresii pozitive. E o formă de city marketing live ale cărui avantaje nu trebuie subestimate pentru oraşul nostru”, a spus Boris Neisser, General Manager al asociaţiei Destination Dusseldorf.

Continuarea materialului poate fi citită în varianta tipărită a revistei.

Similar Posts:

39 recommended
comments icon0 comments
0 notes
1237 views
bookmark icon

Write a comment...