Interviu

H&M deschide primul magazin din România și închide porțile furnizorilor locali de servicii de imprimare de format mare

• Bookmarks: 6 • Comments: 4321


UPDATE – În urma informațiilor primite pe adresa redacției, venim cu următoarea completare: o parte din campania outdoor din România a retailerului H&M a fost realizată de un producător român. Vom reveni cu un material mai amplu despre compania care a realizat campania in numarul urmator al revistei Universign.

Astăzi se deschide în București primul magazin H&M din România. Premiera va avea loc în centrul comercial AFI Palace Cotroceni și va fi urmată mâine, 26 martie, de deschiderea locației din Unirea Shopping Center. Cele două locații însumează peste 4000 mp spațiu comercial, iar până la sfârșitul lunii aprilie se vor mai deschide alte patru magazine în Băneasa Shopping Center, București Mall, Plaza România și în Brașov, în complexul comercial Unirea Shopping Center.

Lansarea din România a fost precedată de o campanie a cărei cea mai importantă componentă a fost cea de outdoor. Într-un context în care campaniile outdoor sunt din ce în ce mai puține și numără din ce în ce mai puțini metri pătrați, imaginea modelului brazilian Giselle Bundchen, care prefațează colecția de primăvară a retailerului suedez, a beneficiat de o vizibilitate ridicată.

Spre exemplu, stația de metrou Piața Unirii este decorată în întregime cu bannerele H&M, fiind probabil prima dată când acest spațiu este ocupat în întregime de un singur brand. Agenția care gestionează planificarea și cumpărarea de spațiu media este Starcom Media Vest, care a câștigat contul în urma unei licitații locale.

Surse din piață estimează că suprafața totală imprimată depășește 6000 mp, iar bugetul alocat închirierii de spațiu media este evaluat la 100.000 de euro. Ceea ce ar fi trebuit să fie un balon de oxigen pentru companiile specializate în servicii de imprimare de format mare din România a fost doar o himeră, întrucât se pare că producția acestor materiale a fost realizată în Germania.

Nici reprezentanții Starcom și nici cei ai H&M nu au vrut să divulge informații referitoare la compania sau companiile care au imprimat mesh-urile, bannerele sau billboard-urile campaniei și nici să confirme sau să infirme pe cele despre producția acestora în afara României

Majoritatea furnizorilor de servicii de imprimare de format mare pe care i-am contactat au confirmat faptul că materialele au fost imprimate în procent de 90% în afara României.

Evenimentul punctează un moment delicat al furnizorilor de servicii de imprimare: o piață măcinată de o presiune crescută asupra prețului de imprimare nu oferă siguranță unui client care mizează mult pe componenta vizuală a campaniei.

Cu siguranță, prețul la care s-au produs materialele în Germania a fost mai mare decât cel cu care sunt obișnuiți să factureze producătorii români. La fel de cert este și faptul că nu mai există diferențe de calitate între printurile realizate aici și cele făcute în orice altă țară din Europa, de vreme ce toți folosesc sau pot folosi, aceleași echipamente și consumabile.

Imaginea este surprinsă cu umor amar de unul dintre cei mai experimentați furnizori de servicii de imprimare: “Am ajuns într-un moment de impas care punctează lipsa de credibilitate a pieței. Cine te aștepți să mai cumpere când strigi în gura mare că vinzi Rolex cu 1000 de lei?”

Similar Posts:

6 recommended
comments icon4 comments
4 notes
321 views
bookmark icon

0 thoughts on “H&M deschide primul magazin din România și închide porțile furnizorilor locali de servicii de imprimare de format mare

    Write a comment...