Analiza

Inscripţionarea auto deschide calea colărilor neconvenţionale

• Bookmarks: 17396


De impact, eficientă şi accesibilă ca preţ, personalizarea cu folii adezive a autovehiculelor este una dintre cele mai populare ramuri ale producţiei publicitare. Deși veche, această tehnică susține încă bună parte din volumul de proiecte al firmelor din domeniu, care au început să-și îndrepte atenţia către aplicaţii din ce în ce mai creative. Personalizarea cu autocolant nu mai este dedicată exclusiv inscripţionărilor auto, extinzându-se de la decorarea instrumentelor muzicale până la cea a clădirilor sau a parcărilor subterane.

Potenţialul de exploatare a parcărilor subterane ca spaţii de expunere a mesajelor publicitare este încă prea puţin valorificat. Agenţia americană de turism South Carolina Tourism a realizat acest lucru şi a decis să-şi promoveze pachetele promoţionale în acest mod.

Astfel, o parcare subterană din mohorâtul Chicago a devenit, prin intermediul foliilor adezive, o lume de vis pentru cei care îşi doreau o vacanţă însorită. Noul decor înfăţişa terenuri de golf, plaje luxoase şi peisaje spectaculoase. Foliile au fost imprimate de firma de producţie publicitară Frank O. Carlson and Co. din Chicago şi aplicate pe stâlpii de beton ai parcării, înalţi de mai bine de 5 m, pe scări şi podele, pereţi, în lifturi.

O altă aplicaţie creativă care a început să câştige teren este reprezentată de colarea trenurilor, cu un impact vizual mai mare decât inscripţionarea auto.

Personalizarea trenurilor cu folii adezive este mai dificilă decât cea a maşinilor, deoarece exteriorul vagoanelor prezintă numeroase denivelări care cer măsurători exacte pentru ca folia să acopere integral spaţiul expus. Personalizarea trenurilor nu are tot timpul scopuri comerciale însă, ci şi estetice. Un exemplu în acest sens îl consituie demersul Ministerului de Transporturi indian care a aprobat personalizarea trenurilor Duronto Express şi Yuva cu folii 3M imprimate cu imagini care să sugereze viteza şi confortul acestora.

Wrap-ul arhitectural a fost privit cu suspiciune până acum, deoarece clienţii credeau că autocolantul ar putea dăuna suprafeţei clădirilor sau că adezivul nu ar fi suficient de puternic pentru ca autocolantul să nu se dezlipească. Treptat însă, acest tip de colare a ajuns să câştige teren, dat fiind faptul că foliile aplicate pot fi mai mult decât un mediu publicitar. Astfel, ele pot fi imprimate cu imagini artistice, care să aducă un plus de valoare esteticii unei clădiri.

Deşi inscripţionarea auto constituie activitatea principală a numeroase firme de producţie publicitară, gama de obiecte pe care pot fi aplicate folii adezive este foarte largă. Nu numai că acestea au un impact vizual mai mare decât alte aplicaţii, dar sunt şi mai eficiente din punctul de vedere al costurilor şi al timpilor de realizare.

Astfel, se pot personaliza de la pereţi şi birouri până la scări, recipiente frigorifere pentru băuturi, instrumente muzicale, inscripţionările speciale devenind un trend ascendent care garantează celor care le realizează vizibilitate pe piaţă şi posibilitatea de extindere a afacerii. În plus, astfel de proiecte sporesc şi satisfacţia profesională a realizatorilor lor.

În România, proiectele originale de wrapping au început să-şi facă simţită prezenţa, un exemplu fiind cel al firmei bucureştene Artimex, ce se ocupă cu dotarea şi amenajarea interioară a obiectivelor sportive. Aceasta a ales să-şi promoveze serviciile într-o manieră originală, „îmbrăcând” una dintre maşinile firmei în gazon sintetic, pe care era schiţat un teren de sport în miniatură. Maşina-gazon a circulat atât pe străzile Clujului, unde se află fabrica firmei, cât şi pe cele ale Bucureştiului, atrăgând atenţia trecătorilor şi a şoferilor din trafic timp de câteva luni.

Similar Posts:

17 recommended
comments icon0 comments
0 notes
396 views
bookmark icon

Write a comment...