Interviu

Liviu Ionescu: Ne bucurăm şi ne întristăm în fiecare lună, când plătim taxele catre stat

• Bookmarks: 21527


Liviu Ionescu, general manager Total Media, respiră uşurat la jumătatea unui an în care, deşi cifra de afaceri a scăzut, a reuşit să se încadreze în aceeaşi margine de profit

Se poate vorbi despre o dezbinare a pieţei de producţie publicitară cauzată de recesiune sau credeţi că firmele au început să se coalizeze, inconştient, până la trecerea ameninţării?
Nu este vorba nici de dezbinare, nici de coalizare, ci pur şi simplu de o concurenţă mai aprigă decât în anii din urmă. Aceasta concurenţă este chiar benefică, fiindcă vor rezista până la final doar firmele serioase. Deja există câteva firme cu mari dificultăţi financiare (întrebaţi firmele de leasing câte echipamente preluate de la clienţii care nu şi-au mai putut plăti ratele au prin depozite), iar altele probabil că vor urma. Preţurile de vânzare au scăzut enorm (la print, cel puţin, se pare că există deja preţuri absurd de mici), iar cei care practică aceste preţuri nu vor putea să reziste. Există însă şi părţi bune – avem clienţi a căror cifră de afaceri s-a menţinut sau chiar a crescut puţin faţă de anul trecut; aceştia îşi aleg cu grijă clienţii (dintre cei care sunt solvabili şi care înteleg că un produs de calitate are un cost corespunzător). Vor rezista crizei cei care au înţeles că nu este de ajuns să vinzi cu orice preţ, ci să şi încasezi la timp contravaloarea facturilor şi să obţii profit.

Este momentul prezent din existenţa Total Media aşa cum l-aţi anticipat la începutul anului?

Este un moment mai bun decât cel pe care l-am intuit la începutul anului, care a fost unul foarte dur. Din fericire ne-am poziţionat corect şi, deşi avem o scădere a încasărilor, profitul nostru se menţine destul de apropiat de cel al anului trecut.

Încasăm facturile la timp, fără excepţii importante, şi ne putem duce mai departe planurile de dezvoltare. Ca să glumesc puţin, ne bucurăm şi ne întristăm în fiecare lună când plătim taxele catre stat. Ne bucurăm fiindcă avem ce plăti şi ne întristăm fiindcă ni se pare că plătim prea mult…

Cum a afectat recesiunea ponderea vânzărilor celor trei game de produse din portofoliul Total Media (textile, UV şi solvent)?
Din fericire, Total Media nu înseamnă doar echipamente sau cerneală. Mai înseamnă display-uri, sisteme de expunere şi media. Aceste domenii sunt echilibrate ca pondere în afacerea noastră şi, de aceea, efectul recesiunii nu a fost unul semnificativ. Dacă discutăm însă doar despre echipamente, din păcate am avut vânzări mai slabe comparativ cu anii trecuţi, în toate cele trei game (textile, UV şi solvent). Chiar şi în asemenea condiţii, observăm pe piaţă un interes crescător: clienţii doresc să fie ţinuţi la curent cu ultimele noutăţi, pentru achiziţii viitoare. Există, aşadar, o stare de expectativă în rândul acestora, dar estimăm că ultimul trimestru al anului va aduce o creştere a vânzărilor de echipamente.

Câte echipamente TexJet aţi vândut în acest an? Care este profilul celor care achiziţionează acest echipament?
Cumpărătorii imprimantelor Texjet sunt firmele care activează în domeniul inscripţionărilor textile, care până acum foloseau serigrafia şi transferul termic pentru aceste inscripţionări. Avem însă şi clienţi persoane fizice autorizate, care au dorit sa pornească o afacere de genul personalizărilor de tricouri. O altă categorie de cumpăratori o reprezintă firmele care deja lucrează în producţia publicitară, în special pe piaţa imprimărilor de format mare şi care, datorită crizei, au dorit să îşi diversifice activitatea pentru a putea răspunde cât mai eficient oricarei cereri a clienţilor.

Furnizaţi şi servicii de imprimare pe textile în paralel cu comercializarea acestora?
Nu, pentru aceasta suntem doar intermediari între clienţii finali şi firmele care au cumpărat de la noi echipamentele care pot realiza aceste lucrări.

Pentru un client care oscilează între Mutoh Valuejet 1604 şi Mimaki DS (echipamentele pe care le prezentaţi pe site la secţiunea Textile) care este recomandarea dvs?
Mutoh Valuejet VJ1604 nu poate realiza printuri direct pe textile. Ceea ce prezentăm pe site-ul www.totalmedia.ro este o variantă modificată profesional (în fabrică), care permite folosirea acestui echipament pentru a printa, atât direct pe poliester, cât şi pe hârtie de transfer. Kit-ul de modificare este disponibil separat şi poate fi folosit de către tehnicienii noştri pentru a converti orice VJ1604 existent în varianta “eco-solvent”. În ceea ce priveşte recomandarea noastră, atât VJ1604 (modificat) cât şi Mimaki DS sunt echipamente performante. Fiind dedicat şi proiectat special pentru printuri direct pe textile, Mimaki DS este recomandarea pe care o facem celor interesaţi de astfel de aplicaţii. Un alt argument este posibilitatea Mimaki DS de a folosi simultan două tipuri de cerneală pentru textile (poliester + bumbac, sau poliester + mătase) fără a fi nevoie de operaţiuni de schimbare a cernelii sau de cleaning-uri, datorită celor două canale paralele de alimentare cu cerneală şi a celor 8 capete de printare.

Similar Posts:

21 recommended
comments icon0 comments
0 notes
527 views
bookmark icon

Write a comment...