Camelia Buda, directorul general al Euroexpo, organizatorul expoziției Print&Sign, explică care sunt motivele care au stat la baza deciziei de a muta ediția din 2013 în luna mai
Puteți să explicați care sunt motivele care v-au determinat să mutați târgul în luna mai?
Decizia a fost luata numai din considerente de funcționalitate – complexul expozițional Romexpo era ocupat în totalitate pentru toamnă. Există o perioada aparent disponibilă în luna octombrie, dar care, practic, nu putea fi considerată viabilă. Aceasta presupunea numai două zile de amenajare – timp insuficient pentru un târg tehnic, la care companiile au nevoie de 4-5 zile pentru pregătirea standurilor și instalarea echipamentelor și doar trei zile pentru desfășurarea târgului, de joi până sâmbătă. Cu toate eforturile din ultimele luni, de identificare și a altor variante, luna mai a rămas singura soluție pentru desfășurarea celor două evenimente.
Cum credeți că va fi întâmpinată de piață această măsura?
Chiar înainte de lansarea oficială de săptămâna trecuta, am avut discuții cu câteva din companiile din domeniu, iar reacțiile acestora au fost încurajatoare, o parte dintre acestea afirmându-și deja intenția de a participa la Print & Sign 2013. În plus, sunt convinsă ca această schimbare este în asentimentul firmelor care ne-au sugerat, de-a lungul anilor, mutarea evenimentului în primăvară.
Exista surprize pe care piața românească le poate aștepta de la Euroexpo? Pe ce coordonate se vor desfășura acestea?
Pregătim pentru târgul Print & Sign câteva proiecte conexe care sperăm să aducă plus-valoare evenimentului. Acestea vor fi dezvăluite în curând, în perioada premergatoare expozitiei.
Anul trecut, la editia din septembrie, se vorbea despre o alta periodizare a evenimentului: din doi in doi ani. Ați luat o decizie în acest sens?
Intenționam să luăm o hotărâre definitivă la finalul acestei ediții a Print & Sign. Dacă, în urma consultărilor cu companiile, vom ajunge la această concluzie, atunci expoziția va fi organizată o dată la doi ani.
A fost 2012 anul pe care l-ati preconizat la inceputul acestuia? Care sunt planurile Euroexpo pentru 2013?
Anul 2012 a fost unul care s-a anunțat, de la bun început, extrem de dificil. Din fericire, datorită măsurilor luate, am reușit să ne îndeplinim obiectivele. Pentru 2013, ne dorim lărgirea portofoliului de evenimente, axându-ne și pe partea de congrese medicale și de conferințe business.
Cum comentați retragerea unor nume mari de la Ipex? Ce fel de semnificație are acest gest pentru dvs, în postura de organizator de evenimente destinate acestei industrii?
Am citit numai declarațiile oficiale date de reprezentanții celor două companii. Atât Heidelberg, cât și HP doresc să încerce noi strategii de marketing și de vânzări care nu includ și participarea la evenimentul respectiv. Într-adevăr, târgurile reprezintă o investiție foarte mare în ceea ce privește chiria, amenajarea standului, transportul echipamentelor, prezentarea de noutăți și alte acțiuni aferente unei participari în calitate de expozant. Nu este exclus ca ei să fi identificat alte metode de promovare și să fi direcționat bugetele în acest sens.
One thought on “Luna mai a rămas singura opțiune pentru desfășurarea Print&Sign”