Analiza

Mai marii imprimării se țin de glume

• Bookmarks: 6132


EFI cumpără o companie specializată în tehnologii de nanoimprimare. Kodak deschide ușa viitorului în domeniul imprimării 3D

Tranzacția pe care a finalizat-o EFI are în vedere achiziționarea unei tehnologii pe baza căreia EFI va dezvolta un nou concept: Micro-Vutek, care va fi livrat cu noul soft Fiery Mini RIP. Alege o rasă, așteaptă 90 de secunde și apoi te îndrăgostești – este promisiunea care a stat pe home-page-ul Kodak promovând noua tehnologie de imprimare 3D, cu ajutorul căreia utilizatorii își pot construi propriile animale de companie.

Duminică, 1 aprilie, în California, CEO-ul companiei EFI a anunțat că a finalizat achiziția companiei NanoPrint LLC din Samoa. Detaliile financiare ale tranzacției nu au fost făcute publice, dar se estimează că rezultatele financiare ale EFI pe 2012 nu vor fi influențate de această achiziție. EFI plănuiește să folosească tehnologia de care va beneficia în urma tranzacției pentru dezvoltarea unui model de buzunar pentru seria Vutek.

În aceeași zi, website-ul Kodak anunța o noua facilitate a Kodak Picture Kiosk: aceea de a imprima 3D. Mai mult, acest anunț era susținut cu un articol publicat în revista The Economist cu o zi înainte, în care era citat Paolo Fril, managerul unei mici firme din California, Gene Duplication, care explica care este modalitatea prin care se pot obține ființe vii prin imprimare 3D.

Da. A fost 1 aprilie. Ziua păcălelilor, care, iată, este onorată și în acest domeniu. Și chiar de către două companii importante ale domeniului, care au tratat cu multă seriozitate aceste păcăleli.

Confruntată cu probleme financiare serioase, Kodak nu a zis nu unei farse care pretindea imprimarea 3D a… pisoilor de companie.

De cealaltă parte, schimbarea celor doi manageri ai noii divizii înființate de EFI, Michel Smolen și Edward Minimi, provoacă același zâmbet precum și imaginea lui Guy Gecht, CEO-ul EFI, în timp ce prezintă un prototip al noului model, Micro Vutek.

Demersul celor de la Kodak, susținut de spoof-ul făcut de The Economist, a adus în prim plan o audiență mai largă decât cea cu care este obișnuit domeniul imprimării. Cea mai recentă astfel de referință datează de cinci ani, când Google anunța lansarea serviciului Google Gmail Paper.

Cine pe cine păcălește?

Cele două glume comunicate de cele două companii au darul de a energiza și a destinde spiritele. Din păcate, zâmbetul se transformă în nedumerire, când la 3 zile de la publicarea comunicatului, chiar cu numele de april fool’s day PR, știrea se mai regăsește încă în forma ei inițială pe mai multe portaluri de știri, fără nicio referință la natura reală a comunicatului. Goana după agregarea știrilor fără niciun fel de filtrare creează situații care ies din zona amuzamentului.

Pe multe site-uri de specialitate, gluma făcută de EFI stă lângă un comunicat care anunță noua tehnologie de nanoimprimare pe care Landa Laboratories o va prezenta la Drupa.

Singura legătură dintre aceste două știri este făcută de un “SEO” bine optimizat al agregatoarelor de știri, dublat de lipsa filtrării acestora. Asta, din păcate, nu mai este o glumă.

Foto kodak: blog.lyra.com

Similar Posts:

6 recommended
comments icon0 comments
0 notes
132 views
bookmark icon

Write a comment...