de Radu Mihai
Credem că avem ceva special care ne scoate din standarde. Nu ne place să ni se spună că evoluția noastră este predictibilă și că modelele de evoluție s-au construit observând comportamentul nostru și al altora. De câte ori am adus în discuție modul în care au evoluat vânzările echipamentelor de imprimare, răspunsul cel mai frecvent pe care l-am primit a fost acela care punea acest domeniu sub zodia imprevizibilului și a particularului. A nu fi parte din regulă pare a fi modelul preferat de către cei care vând echipamente sau servicii de imprimare în ziua de azi. “Este un domeniu special. Aici lucrurile nu stau ca în alte domenii,” spune un vânzător cu vechime în această industrie, fără să observe imaginea de industrie încremenită pe care o conturează vorbele sale. A fi neconvențional și impredictibil poate fi o formulă câștigătoare pe o perioadă limitată de timp, dar conservarea succesului și propagarea lui pe termen îndelungat vine din aplicarea unor modele testate de către alții. Clișeul “e greu să câștigi, mai greu să te menții în frunte” se bazează pe inapetența pentru disciplina și constanța pe care o presupune performanța. De o bună bucată de timp cei care conduc afaceri din zona imprimării se plâng de contextul nefericit în care își desfășoară activitatea. Războiul prețurilor, concurență neloială, furnizori prea stricți, clienți rău platnici. Temele sunt reluate în buclă cu o intensitate demnă de o cauză mai nobilă. Sau, cel puțin, mai eficientă pentru propriile afaceri.
0 comments
Print