Analiza

O toamnă fără concluzii categorice

• Bookmarks: 4118


Toamna este anotimpul când lucrurile își recapătă pulsul normal și energia. Nu este exagerată vorba că, pentru unii, anul începe în septembrie. Atunci sunt redemarate activitățile, făcute bilanțurile și stabilite direcțiile. Tot în septembrie a avut loc și cel mai notoriu târg dedicat actorilor din industria publicitară. Numărul 43 al Universign, disponibil din această săptămână, documentează tonusul pieței.

Septembrie a marcat ediția cu numărul 10 a Print&Sign. Un eveniment controversat, organizat într-un spațiu atipic, pândit de riscul căderii în desuetudine, dar nu lipsit de indicii despre viitorul industriei. Dosarul revistei, “Cum se vede Print&Sign la două luni distanță”, aruncă o privire lucidă, din mai multe unghiuri, asupra evenimentului adresat pieței publicitare, punând totodată în discuție poziționarea industriei târgurilor autohtone în circuitul expozițional internațional.

Rolando F. Rappi, CEO al Digital Consult Integral AG, producător de sisteme de finisare, vorbește în exclusivitate despre deficiențele târgurilor de profil din Europa de Sud-Est, despre motivele pentru care România este o piață dificilă pentru mărcile externe, precum și despre direcțiile pe termen mediu ale industriei.

Piețe diferite, contraste amăgitoare

Tehnologia IT a progresat spectaculos, iar odată cu ea s-au multiplicat și mediile de reclamă ale brandurilor. “Să fim conectați” ridică întrebări despre coeficientul de inspirație cu care companiile se promovează pe world wide web, dar și despre felul cum se poziționează producătorii din industria publicitară locală pe noile canale.

Mostrele sunt o tehnică de marketing de la sine înțeleasă în majoritatea domeniilor, însă insuficient speculată în producția publicitară. “Este oportun samplingul în producția publicitară?” expune limitările felului în care sunt valorificate eșantioanele în industrie.

Proiecte de serie sau unicat? “Serie versus custom” analizează această dilemă, delimitând lipsurile, atuurile și paradoxurile celor două orientări în industria publicitară.

Imprimarea digitală convinge companii din tot mai multe domenii și înrudește piețe până nu de mult lipsite de puncte de intersecție. “Un raport de forțe inegal” dezvăluie asemănările între două domenii aparent străine: producția publicitară și industria modei.

Despre specializări diferite, dar care se servesc de un instrumentar comun relatează și Melinda Török, directorul asociat al Multitech și Multisign, în “Separarea poate fi o soluție câștigătoare”.

Mutații în tehnologia imprimării

Laminarea are un cuvânt decisiv asupra aspectului unui proiect publicitar, motiv pentru care cei din domeniu o adoptă cu mănuși. “Promisiunile laminării lichide” pune în balanță laminarea UV și cea cu folie și cartografiază punctul de evoluție al acestei tehnologii delicate.

Evoluția este, de altfel, cuvântul care descrie cel mai bine imprimarea 3D, acum disponibilă și în varianta large format. Citiți despre perspectivele cu tentă de Science Fiction pe care le deschide tehnologia în “O nouă treaptă în evoluția imprimării 3D”.

Similar Posts:

4 recommended
comments icon0 comments
0 notes
118 views
bookmark icon

Write a comment...