Analiza

Omul “bun la toate” mai valoros decât un echipament?

• Bookmarks: 21532


De multe ori, într-o industrie precum producția publicitară, pragmatismul angajatorului tinde să aterizeze în direcția opusă. Pe de o parte, se observă o dorință de eficientizare a producției, pe de alta, se rămâne încă în acea zonă în care omul “bun la toate” înlocuiește nevoia unui nou echipament. În zone unde s-ar putea tinde spre automatizare nu se face asta.

Cum este văzută totuși automatizarea în producția publicitară? Finisarea materialelor este o zonă foarte ușor de automatizat, iar cei mai mulți din producția publicitară sunt conștienți de acest fapt. Cu toate astea, numărul redus de laminatoare sau trimmere din atelierele de producție ridică semne de întrebare.

Automatizare versus muncă manuală

În mod evident, atât automatizarea, cât și munca manuală au avantaje și dezavantaje. În producția publicitară, depinde foarte mult de specificul activității firmei. Zonele automatizate sau în curs de automatizare sunt, în special, cele industriale sau cele de imprimare pe format mare, unde echipamentele sunt dotate cu producție inline, iar implicarea omului este minimală.

Angajații nu vor dispărea din peisajul atelierelor de producție doar pentru că a fost instalat un nou echipament. Uneori, acest lucru se întâmplă și fără să existe o mașinărie inteligentă care să le ia locul.

Trecerea de la o producție manuală la una automatizată, indiferent de domeniu, nu este atât de simplă pe cât ar părea. Achiziționarea unor echipamente care să eficientizeze producția se poate face numai în momentul în care capitalul adus de tehnologia suplimentară justifică costurile totale ale salariilor angajaților concediați.

Vechile obiceiuri mor greu

Se poate ca idila noastră cu industrializarea să fie de dată mai recentă, iar gena neamului nostru obișnuit cu munca manuală să împiedice trecerea mai rapidă spre automatizare în astfel de domenii. Pe de altă parte, omul poate fi multi-tasking, pe când aparatura nu, iar achiziția unui echipament presupune întocmirea unui plan bugetar bine pus la punct.

Dintr-un anumit punct de vedere, alegerea managerilor de a specula capacitățile multifuncționale ale angajatului sunt îndreptățite. Problema apare în momentul în care pragmatismul se transformă în exploatare maximă. Normal, există situații diverse, care reflectă mai mult sau mai puțin aceste obiceiuri. Dar poate într-un domeniu precum producția publicitară ar trebui luată în considerare o eficientizare prin automatizare.

Realitatea demonastrează însă că, cel puțin pentru încă un timp, competiția economică va îndemna companiile să prefere cumpărarea mâinii de lucru la costuri mai mici, în pofida înlocuirii cu noi tehnologii, care pe termen lung ajung să coste mai mult.

Similar Posts:

21 recommended
comments icon0 comments
0 notes
532 views
bookmark icon

Write a comment...