Tehnic

Oportunităţi şi provocări în printul cu date variabile

• Bookmarks: 19582


Tricouri şi nu numai Ryan Lee, National Sales Manager la Wasatch, companie americană specializată în software RIP, vorbea despre soluţiile VDP pe care le oferă compania sa şi despre felul cum văd clienţii organizaţiei aceste oferte, dar şi despre felul cum le folosesc. Cea mai la îndemână aplicaţie pentru aceste soluţii este una simplă – tricouri pentru sportivi, cu nume şi numere pe ele. Cu un şablon cu locul unde vor fi tipărite, se pot defini fonturile şi culorile, apoi se poate lăsa softul RIP să-şi facă singur treaba. Când ai întreaga echipă a unei şcoli de echipat, tiparul cu date variabile îţi permite să automatizezi foarte uşor sarcina de a potrivi numele cu numerele de pe tricouri. Următoarea şi poate cea mai importantă aplicaţie pentru VDP este cea care priveşte etichetele. Tiparul cu date variabile îi dă posibilitatea tehnicianului să atribuie numere secvenţial etichetelor, să le adauge coduri de bare sau coduri QR acolo unde este nevoie şi să le personalizeze chiar şi mai departe cu grafică şi informaţii care se schimbă în funcţie de necesităţile clientului. Să ne gândim la o berărie mică, una care are nevoie de mai multe versiuni ale etichetelor care să acopere toate varietăţile de produse din portofoliu. Setarea acestei comenzi drept un job cu date variabile va îmbina grafica, datele despre produs şi toate codurile de bare necesare şi va face în aşa fel încât va acoperi cât mai eficient timpul şi gradul de ocupare al echipamentelor. Există soluţii SoftRIP care pot procesa până la 20.000 de seturi de date separat, la o singură comandă pentru tiraje de la 500 la 5.000 de exemplare. De altfel, majoritatea programelor RIP oferă opţiuni pentru tipar cu date variabile, de la şabloane de design simple, cu câmpuri pentru date şi grafică, până la unele mai avansate, cu numere secvenţiale şi coduri de bare incluse în RIP. Versiuni pentru limbile străine Steve Fournier de la Agfa Graphics spune că aplicaţiile VDP de care se loveşte cel mai des sunt cele care privesc numărătoarea secvenţială, cu denumiri în general tip A1, A2, A3, continuate apoi cu B1, B2 etc. Acest lucru este valabil mai ales când vorbim despre produsele care sunt destinate regiunilor cu limbi diferite. Exemplul cel mai clar este cel al produselor din Canada, care au nevoie de versiuni tipărite şi în limba engleză, şi în franceză pentru acelaşi produs tipărit. Un alt mediu care pune în valoare tiparul cu date variabile este cel al fluxurilor automatizate de producţie. Adăugarea câte unui cod de bare fiecărei comenzi permite urmărirea acesteia de-a lungul întregului proces de fabricaţie. Fişierul XML permite folosirea informaţiilor din codul de bare în fişierul postscript. Putem să ne gândim, de asemenea, şi la site-urile de e-commerce. Aici, clienţii îşi pot face designul singuri şi pot, de asemenea, să dea comanda singuri. Aceste comenzi sunt pregătite automat, apoi un cod de bare este atribuit fiecărei comenzi, astfel încât aceasta să fie urmărită de-a lungul procesului de tipărire până când este pregătită pentru livrare. O etichetă de livrare va fi generată, purtând datele pe care clientul le-a introdus într-un şablon web, iar apoi aceste informaţii vor fi trimise imprimantei de etichete, deci, procesul va fi automatizat în aşa fel încât să aibă nevoie de cât mai puţine intervenţii umane şi comanda să ajungă la uşa tipografiei şi pe drum spre client cât mai rapid. Un cod de bare pe fiecare comandă (şi fiecare etichetă) permite prezenţa datelor variabile corecte să ajungă pe produsul corect, iar comanda corectă să ajungă la clientul corect. Oportunităţi VDP pentru piaţa wide format Poate prea puţină lume s-a gândit la asta, însă printul de format mare este un loc în care tiparul cu date variabile chiar îşi poate arăta adevăratul potenţial. Posterele pentru un produs pot fi personalizate pentru diferite spaţii sau magazine, în unele cazuri chiar şi descrierea produsului se poate schimba în funcţie de regiunea în care posterul va fi afişat. Turneele sportive reprezintă o altă zonă în care tiparul cu date variabile poate ajuta sponsorii să iasă în evidenţă personalizând fiecare din metodele lor de a contribui la evenimente. În loc de un semn general, logoul sponsorului şi un text personalizat pot fi generate pentru fiecare afiş şi dacă există alte oportunităţi de sponsorizare este foarte uşor să se pregătească un şablon, să se ia datele şi să se folosească pentru un banner care să scoată în evidenţă opţiuni în plus pentru noile zone precum un cocktail, un prânz de afaceri etc. Personalizare regională sau francize Proprietarii de francize cu restaurante în oraşe sau regiuni diferite s-ar putea să îşi dorească un afiş sau un panou în geam pe lângă produsele POP, iar singura diferenţă dintre ele s-ar putea să fie preţul. Cu tiparul de date variabile, şablonul afişului ar avea aceleaşi elemente, iar sistemul ar schimba doar preţul în funcţie de locul unde va fi afişat respectivul produs. Acest lucru permite fluidizarea procesului de prepress. Astfel, indiferent dacă este vorba de 100 de afişe mari sau de 1.000 de soluţii POP mai mici, timpul de pregătire a lucrării este redus foarte mult, permiţându-i departamentului prepress să fie mai flexibil şi mai abil de a produce mai mult în timpul disponibil. Poate cel mai important lucru este să vă educaţi baza de clienţi astfel încât ei să ştie că aveţi capacitatea de a livra soluţii VDP. Spuneţi-le că puteţi să îi ajutaţi să îşi transmită mesajele personalizat, explicaţi-le puterea personalizării într-un peisaj atât de diversificat.    ]]>

Similar Posts:

19 recommended
comments icon0 comments
0 notes
582 views
bookmark icon

Write a comment...