Default

Print Magazin nr. 27, noiembrie-decembrie 2011

• Bookmarks: 9616


Într-o perioadă care abundă de vești despre gazetele tipărite trecute în etericul Internet sau închise definitiv, a reuși să-ți mai faci planuri pentru un nou an sună hazardant. Și totuși, “Print Magazin” încheie cu speranță și încredere cel de-al treilea an de existență pe piața editorială a revistelor tipărite. Nu vorbesc de încrederea în viitorul economiei, cât de cea în puterea noastră și a celor care se încăpățânează să mai creadă în idealuri, în profesionalism, în conduită morală, solidaritate de breaslă și în alte asemenea lucruri de modă veche.

Cândva am crezut că o publicație de specialitate ar trebui să fie o oglindă a domeniului căruia i se adresează. Îmi dau seama azi că m-am înșelat, amăgindu-mă cu ideea că, pentru a fi o publicație de succes – mai ales financiar -, trebuie să te adaptezi la ceea ce vrea publicul să vadă în paginile tale. Între timp, viața m-a convins că cititorul, spectatorul sau telespectatorul nu vor informație greu digerabilă, ci cancanuri, bârfe, șuste și tractiruri. Mulți editori au acceptat benevol rolul de travestiți ai presei – indiferent că vorbim de cei din presa scrisă sau din cea audio-vizuală -, fără ca acest grav compromis profesional să le ofere garanția unui succes constant. Ba din contră, mulți au tras oblonul sau s-au transformat în traseiștii curților unor moguli media – vezi cazul celor de la “Cațavencu”.

Menirea noastră ca oameni de presă – mă feresc de eticheta de jurnaliști – este de a filtra faptele și fenomenele din societate sau dintr-un anumit domeniu și de a încerca să-i oferim consumatorului de informație un punct de vedere obiectiv și transparent care să-l ajute să înțeleagă mai bine realitatea. Cineva numea presa a patra putere în stat. Ceea ce se întâmplă azi în media românească este însă mult prea departe de acest ideal. Nu din cauza unor influențe a factorilor politici sau a unor cercuri de interese economice, cât din auto-pervertire.

Trecut la cele veșnice zilele trecute, mult prea devreme, Václav Havel a murit convins că idealurile au devenit o povară. Citez din vorbele domniei sale câteva gânduri adresate românilor într-o scrisoare transmisă prin intermediul amabasadorului Republicii Cehe la București la începutul lunii octombrie 2011: „Astăzi, nu doar ţara noastră, ci întreaga Europă tinde să cadă pradă iluziei unor soluţii tehnocratice rapide. Cu toate acestea, criza băncilor şi cea a datoriilor nu sunt altceva decât criza omului care şi-a abandonat idealurile şi a capitulat în faţa iluziei că omul poate avea totul fără sacrificiu şi fără întârziere”.

Pe de altă parte, faptul că suntem legați indisolubil de evoluția situației din industria grafică, deopotrivă a celei naționale și a celei internaționale, ne condiționează destul de mult ca publicație de specialitate. Vorbim în speță de două elemente negative care își răsfrâng efectul asupra activității unei publicații de nișă, așa cum este și “Print Magazin”. Primul element este legat de lipsa bugetelor de marketing ale companiilor din industrie. Dar dacă lipsa sau diminuarea bugetelor de publicitate are cauze mai mult sau mai puțin obiective și este greu de controlat, dezinteresul managerilor români din domeniu în a comunica cu piața prin intermediul publicațiilor de specialitate face cu atât mai grea activitatea revistei și a noastră ca gazetari. Adăugându-le acestor considerente cele enunțate în prima parte a articolului, nu vom obține decât un mare paradox. Unul la fel de incredibil ca și obiceiurile acestei țări.

Greu sau ușor, încheiem așadar acest an cu speranța că și anul următor vom reuși să mergem umăr la umăr împreună cu toți acei clienți din domeniul tipografic care înțeleg, respectă și pun preț pe comunicarea cu piața prin intermediul presei de specialitate. Chiar dacă, din lipsă de spațiu, nu-i numesc, articolele și reclamele lor le puteți regăsi în aproape fiecare ediție a revistei noastre. Considerându-i, pe drept cuvânt, sursa noastră de oxigen, tuturor le transmit un adânc respect din partea echipei “Print Magazin” și le doresc un an cât mai bun. Nu în ultimul rând, vreau să le transmit sincere mulțumiri tuturor autorilor care scriu în paginile “Print Magazin”, urându-le multă putere de muncă și prosperitate. Așijderea, echipei noastre.

Închei aceste rânduri în același ton cu care am început, asigurându-i pe toți cititorii “Print Magazin” că vom încerca cu îndârjire să ne facem meseria cu înalt profesionalism și imparțialitate, indiferent de greutățile pe care le vom întâmpina. Tuturor le dorim un an nou plin de sănătate, bucurie și multe succese.

Cu sinceritate și respect,

Titi Amzăr, redactor-șef

Relu Liciu, managing director

Similar Posts:

9 recommended
comments icon0 comments
0 notes
616 views
bookmark icon

Write a comment...