Există lucruri pe care, la prima vedere, suntem tentaţi să le tratăm ca pe nişte realităţi prea puţin importante, dar care, în esenţă, pot constitui adevărate impulsuri către conştientizare şi schimbarea atitudinii faţă de ceea ce ne înconjoară. Cu ceva vreme în urmă, luam la cunoştinţă pentru prima dată cu noţiunea de „hârtie reciclată”. Mai apoi, această realitate a început să fie din ce în ce mai prezentă în multe dintre discuţiile pe teme ecologice pe care le purtam cu reprezentanţii diverselor companii, şi nu numai. Întrebarea „de ce n-am folosi hârtia reciclată?” a început să constituie o provocare în sine.
Costurile hârtiei reciclate nu mai sunt, de o bună bucată de vreme, prohibitive. Ea are acelaşi gramaj, densitate şi culoare ca şi hârtia „de primă mână” şi nu se fac deloc remarcate diferenţe între rezultatele obţinute prin tipărire. Cel mai adesea, atunci când vine vorba despre adaptarea produselor sau serviciilor pe care companiile noastre le oferă clienţilor, dimensiunea ecologică a realizării acestor produse începe să devină o cerinţă din ce în ce mai des întâlnită. Dar, mai înainte de a ajunge la proiectele de anvergură pe această nişă de piaţă trebuie să ai garanţia că ele sunt şi realizabile şi că tipografiile din România acceptă proiecte de gen.
Deşi de câţiva ani hârtia reciclată constituia prima opţiune a tipografiilor din ţările nordice, în prezent doar un număr mic de tipografii din România acceptă să folosească hârtie reciclată în maşinile de imprimat. Mai mult decât atât, toate necesităţile unei companii care implică diverse activităţi în care prezenţa hârtiei este indispensabilă pot fi acoperite, cu succes, de hârtia reciclată. Fie că ne referim la fax-uri sau la memourile care circulă peste tot prin companii, fie că vorbim despre prezentări, materiale promoţionale tipărite, cataloage, cărţi de vizită, acum putem realiza toate acestea şi pe hârtie reciclată, datorită companiilor de specialitate care au lansat deja cu succes pe piaţă imprimante şi aparate copiative de birou perfect compatibile cu acest tip de hârtie.
Revista Print Magazin îşi propune să se numere printre cei care împărtăşesc şi promovează ideile şi valorile timpurilor moderne, axate pe responsabilitatea de a contribui la protejarea şi refacerea planetei, moştenirea pe care suntem datori să o conservăm în numele generaţiilor viitoare. De aceea, începând cu acest număr, opt pagini din revista Print Magazin sunt tipărite pe hârtie reciclată. Ele pot fi recunoscute cu ajutorul simbolului reciclării, imprimat pe aceste pagini. Pentru că vrem să oferim clienţilor noştri produse care arată că ne pasă, cu adevărat, de afacerile lor şi de tot ceea ce se întâmplă în jurul nostru.