Analiza

Publicitatea la podea

• Bookmarks: 25564


Există un spaţiu publicitar care atrage necondiţionat atenţia consumatorilor, fiind plasat inevitabil în câmpul lor vizual. Oricât de preocupat sau de neatent ar fi la ceea ce îl înconjoară, un trecător îşi va îndrepta inerent privirea spre suprafaţa pe care îşi poartă paşii. Acest spaţiu este din ce în ce mai exploatat de către advertiseri, iar reclamele de pe podeaua spaţiilor comerciale de orice fel, al spaţiilor tranzitare în general, au un impact foarte mare în rândul clienţilor.

Statisticile spun că decizia de cumpărare este luată în magazin în 70% din cazuri, astfel că plasarea reclamei pe podea, în faţa raftului, este deja o metodă foarte căutată de eficientizare a campaniilor POP in-store. Specialiştii spun că reclamele de podea sunt un mediu de comunicare cu 50% mai eficient decât orice altă formă de promovare indoor. Ce poate fi mai eficient decât un mesaj pe care potenţialul cumpărător îl identifică imediat printre sute de materiale POS suspendate sau spoturi publicitare pe LCD-urile din supermarket-uri?

De luat în calcul
Pe cât de simplă pare ideea de a inscripţiona podele, pe atât de complexă este realizarea efectivă. Pentru un impact pozitiv imaginea trebuie să fie ireproşabilă, iar rezistenţa foarte bună. Vedem cazuri în care mesajul nici nu mai poate fi descifrat datorită uzurii suportului, impresia generală fiind una de murdar şi inestetic.

Poate mai important decât toţi ceilalţi factori este ca grafica să ofere o suprafaţă sigură pentru cei ce păşesc pe ea. Pentru că producătorii nu îşi doresc să vadă clienţii alunecând ori împiedicându-se de marginile dezlipite, orice grafică de podea trebuie să aibă excelente calităţi adezive – pe o multitudine de suporturi, precum gresie, lemn, piatră, plastic, dar şi proprietăţi aderente – în eventualitatea unor condiţii de umiditate. De asemenea, suprafaţa pe care este aplicată folia trebuie sa fie curată, fără impurităţi, tratamente chimice sau alţi factori contaminanţi, dar şi stabilă, iar folia să aibă marginile perfect tăiate şi subţiate, pentru a evita cel mai mic colţ rebel. Respectarea acestor paşi va garanta calitatea lucrării finale care va deveni „una cu podeaua” şi nu se va deplasa după aplicare.

Echipamente şi materiale
Un prim pas obligatoriu este ajustarea procesului de imprimare la volumul de lucru estimat. Multe lucrări de inscripţionare pentru podea sunt de volum mic şi, în consecinţă, un proces digital, cum ar fi inkjetul spre exemplu, este cel mai eficient din punct de vedere al costurilor. Pentru a inscripţiona eficient podeaua, este esenţial să se folosească materialele potrivite. Lucrarea depinde de calitatea fiecăreia dintre componentele sale: printul, stratul adeziv sau cel protector. Adezivul şi foliile folosite trebuie să asigure o imagine vibrantă, dar şi gata să suporte un trafic şi o uzură continuă, pe lângă alte cerinţe mai importante, referitoare la standardele de siguranţă. Este, practic, un produs care, pentru a fi eficient, nu acceptă niciun rabat calitativ.

Adezivul
O inscripţie de podea necesită un adeziv care mai întâi să permită repoziţionarea foliei în timpul aplicării, apoi să formeze o legătură sigură cu suprafaţa podelei şi, nu în ultimul rând, să fie uşor de înlăturat atunci când lucrarea şi-a îndeplinit menirea. Ca regulă generală, adezivul ar trebui să fie uşor de înlăturat timp de şase luni de la aplicare, adică durata maximă în care o grafică de podea îşi poate păstra toate caracteristicile iniţiale. De fapt, studiile de audienţă au arătat că o inscripţie de podea oferă maximum de impact numai în prima lună, fiind un mediu de promovare ideal pentru campanii pe termen scurt sau în situaţii în care grafica trebuie schimbată des.

Laminarea
Deasupra adezivului se află imaginea propriu-zisă. Aceasta este fie laminată ulterior cu un strat de coating protector, fie imprimată direct pe partea posterioară a stratului laminat. Iniţial, floorgraphics-urile erau structuri în trei straturi ce încorporau o imagine imprimată inkjet sau serigrafiată, poziţionată între un adeziv şi un coating de protecţie. Însă procesul de laminare, de cele mai multe ori, reduce din impactul vizual al imaginii, iar numărul mare de straturi este un inconvenient în plus. Acest aspect este cauzat în primul rând de aducerea mai multor variabile în procesul de producţie, dar şi de faptul că imaginea îşi pierde din claritate datorită grosimii lucrării finale, fiind inerent plată şi lipsită de viaţă. Prin imprimarea imaginii direct pe reversul stratului protector al foliei de vinil, se reduce refracţia luminii şi se îmbunătăţeşte vizibilitatea culorilor, imaginea devenind clară şi vibrantă, făcând posibile efecte vizuale sofisticate, incusiv a celor tri-dimensionale, care creează iluzia că imaginea iese din podea. În general, folia şi suprafaţa sa de protecţie nu trebuie să aibă caracteristici reflexive puternice, pentru că acestea produc schimbări de culoare în imagine, minimizând impactul designului.

Cerneala
În toate cazurile, cerneala trebuie să fie perfect uscată înainte de a se începe procesul de laminare, căci altfel, în timp, solvenţii rămaşi se pot colecta între straturi, delaminând folia. Reproducerea culorilor, aderenţa cernelii, fineţea printului şi rezistenţa la decolorare depind de tipul de cerneală aleasă. Din acest motiv, analizarea amănunţită a tipurilor de cerneală potrivite cu furnizorul de materiale este un pas definitoriu înaintea lansării procesului de producţie.

Efecte 3D
Deşi la noi nu au reuşit încă să se impună, în alte ţări fac ravagii. Este vorba de foliile pentru inscripţionarea podelei cu efecte tri-dimensionale. Statisticile spun că acolo unde au fost folosite au reuşit să crească succesul unei campanii in-store de la 10-25% până la 300%. Cumpărătorul este întâmpinat de produsul care planează misterios deasupra podelei sau iese pur şi simplu din ea. Secretul constă în procesul de imprimare, care se realizează cu un soft special de procesare a imaginii, ce transformă anumite elemente din imagini obişnuite în obiecte 3D. Softul permite selectarea elementelor din imagine, setarea adâncimii şi distanţei efectului şi imprimarea pe aproape orice echipament cu rezoluţie mare. Astfel, imaginea este imprimată pe suport plan, însă vizualul capătă adâncime.

Creativitatea are ultimul cuvânt
Tehnologiile digitale de imprimare oferă o gamă impresionantă de efecte vizuale, iar rezoluţiile de înaltă calitate şi reproducerea bogată a culorilor fac posibile iluzii optice impresionante, precum inscripţiile de podea cu efecte 3D. Dacă problemele calitative discutate mai sus sunt luate pe deplin în consideraţie, singurul obstacol în calea succesului unui proiect de inscripţionare floorgraphics rămâne doar creativitatea.

Similar Posts:

25 recommended
comments icon0 comments
0 notes
564 views
bookmark icon

Write a comment...