Băcănie, minimarket, chioșc, magazin de cartier sau, mai exact, Mic.ro. Lanțul care aparține lui Dinu Patriciu schimbă fața retailului autohton. Investiția omului de afaceri, care a văzut o oportunitate în lipsa hipermarketurilor din unele cartiere bucureștene, propune un nou concept de magazin de proximitate. Mic.ro nu bate concurența la capitolul prețuri, dar impune, cu siguranță, un standard în rândul magazinelor de cartier.
![micro Sursa fotografiei:http://www.dinromania.com/joburi/mic-ro-si-bet-cafe-arena-fac-angajari-779](https://www.universign.ro/wp-content/newsletter/angajari-micro.jpg)
Reţeaua de magazine Mic.ro a ajuns la 461 de unităţi într-un an, făcând credibil scenariul plănuit de Dinu Patriciu: 2.000 de unități până la sfârșitul lui 2011. 300 de magazine se găsesc în București, restul fiind răspândite în alte 35 de localități din țară. Reprezentanţii Mic.ro spun că, în prezent, au circa 120.000 de clienţi zilnic, adică o medie de peste 250 de cumpărători pe unitate.
Comunicarea vizuală pe care o oferă Mic.ro împrospătează gri-ul blocurilor și obligă celelalte magazine să-și schimbe strategia de afaceri. Semnalistica pe care o oferă lanțul Mic.ro este colorată, atrăgătoare și foarte asemănătoare cu cea din hipermarketuri.
Totul este, bineînțeles, la scară mult mai mică și adaptat zonei în care este amplasat magazinul.
Investiția medie pentru o unitate Mic.ro este de aproximativ 100.000 de euro, sumă care include și fondul pentru marfă.
Panouri cu oferte, afișe în loc de foi lipite pe geamuri, display-uri pentru rafturi în loc de etichete scrise de mână, plus o firmă luminoasă și colorată, toate revigorează serviciile de semnalistică la scară mică.
De la micro la macro
Anul trecut, Dinu Patriciu a cumpărat 31 de unități din rețeaua miniMAX. Scopul său este de a le transforma pe toate în fratele mai mare al rețelei Mic.ro, și anume Mac.ro. Metamorfoza va avea loc în cursul acestei veri și a început de luna trecută, la Brașov.
Deşi reprezentanţii oficiali nu au confirmat, surse din piaţă estimează că semnalistica pentru o unitate mic.ro costă aproximativ 1.000 de euro.
Magazinele păstrează aspectul general al unităților miniMAX, dar semnalistica a fost schimbată complet în culorile vii cu care ne-am obișnuit de la deschiderea lanțului Mic.ro. Investițiile aproximative pentru o unitate Mac.ro se ridică la 750.000 de euro.
![MACRO_298 Sursa foto: http://www.magazinulprogresiv.ro](https://www.universign.ro/wp-content/newsletter/MACRO_298.jpg)
În ceea ce priveşte semnalistica pentru mac.ro, de acest segment se vor ocupa două firme locale, dar mai multe detalii nu au fost furnizate. Deschiderea unui astfel de lanţ de magazine reprezintă cu siguranţă o oportunitate de reîmprospătare a producţiei publicitare.
0 thoughts on “Reinventarea semnalisticii la scară mică”