Spațiile comerciale sunt un obiectiv important pentru companiile de producție publicitară. Indiferent de natura sau mărimea acestora, comunicarea vizuală este o componentă importantă a existenței unui spațiu comercial.
Ultimii 10 ani au fost caracterizați de o tendință de coagulare a comerțului către marile centre de retail. Au fost anii când, în România, au apărut majoritatea numelor importante în acest domeniu, companii care au deschis mai multe centre în orașele importante ale țării. Mall-urile construite în ultimii ani au subliniat această tendință de centralizare a comerțului. Apariția acestor spații a însemnat o investiție foarte mare în elementele de semnalistică, însă puține au fost companiile care au reușit să gestioneze aceste proiecte.
Acum tendința pare că s-a schimbat. Marile centre comerciale dețin încă supremația, dar trebuie să lupte cu o categorie ce devine din ce în ce mai importantă: micile magazine de cartier. Câteva exemple ilustrează destul de bine această tendință;
- Lidl care va deschide 10 magazine în România în 2011. Anul acesta va exista o lansare oficială a brandului, prin deschiderea unui singur magazin, dar de la anul oficialii Lidl și-au propus lansări în bloc.
- Mic.ro, rețeaua de magazine despre care presa spune că e deținută de omul de afaceri Dinu Patriciu și care se dezvoltă vertiginos. Cotidienele spun că Patriciu ar vrea să deschidă până la anul 3000 de magazine.
- R-kiosk ai cărui oficiali, de asemenea, au în plan extinderea rețelei de magazine cu încă 50 de magazine în 2011.
Deschiderile de magazine presupun și cumpărarea de semnalistică atât de interior, cât și de exterior. Dar importanța acestora pentru producția publicitară pare să fie mult mai mare.
Spre exemplu, Mic.ro va reprezenta o concurență serioasă pentru magazinele de cartier, care vor fi nevoite nu numai să scadă prețurile, ci să îndeplinească niște standarde vizuale, încât să ajungă măcar la fel de vizibile ca Mic.ro.
R-kiosk, de asemenea, nu va face concurență doar centrelor Rodipet, ci și magazinelor cu produse alimentare „on the go”, obligându-le să își schimbe strategia de afaceri.
Deocamdată aceste mici magazine de cartier nu au simțit nevoia de a apela la firme specializate de semnalistică, mai ales pentru că nu au avut concurență, astfel că nu au fost foarte interesate de aspectul vizual al anunțurilor către clienți. În centrul Bucureștiului, la Universitate, un magazin a preferat să afișeze anunțul de “lichidare de stoc” lipind pe geam mai multe foi A4, imprimate fiecare cu câte o literă din această sintagmă. Nu e de comentat modul destul de inestetic în care sunt lipite pe geam.
Dar e de subliniat oportunitatea creată prin tendința de revigorare a comerțului în micile magazine. Această tendinţă ar putea fi speculată de către companiile de producție publicitară, care ar putea furniza kit-uri de elemente de semnalistică standardizate şi disponibile la un preț pe care orice patron de mic magazin să și-l permită.
Similar Posts:
- Reinventarea semnalisticii la scară mică
- Clienți noi pentru furnizorii de echipamente de imprimare
- ProfiArt deschide un nou magazin de artă și hobby, în DN1 Value Centre
- În vreme de criză, companiile vor primi ajutoare de 500.000 de euro
- Spațiul expozițional Print & Sign – suplimentat cu 1.500 de metri pătrați