Analiza

RE:Start Folclor

• Bookmarks: 30521


Urzeală e un brand românesc de streetwear, și mai important o comunitate de tineri mândri și inspirați.
O parte din povestile urzitorilor le gasiti aici
E neaoș, fluieră și fredonează doine când se dă pe role.
E urban, are skateboard dar și bunici la țară iar un lucru știe sigur: că e musai să-ți cunoști trecutul și motivele.
Urzeală înseamnă straie de oraș, imprimate cu motive inspirate din folclor, lucrate românește, purtate cu mândrie și respect.
Vrem să ducem mai departe cultura românească prinsă-n tradiții, neam și port.
Urzim ca să nu uităm cine suntem și cum am ajuns aici.
Urzim cu folos până la capăt de fir.
Urzeală a început în 2013, spre sfârșitul lunii iulie, din respect, datorie și iubire pentru bunicii și tradițiile noastre.

Oana Ivan a povestit pentru Usign istoria comunității create în jurul primului brand de streetwear care și-a propus să revitalizeze elemente vizuale din folclorul românesc.

urzeala_03

Cum se deapănă, până acum, povestea ei? dar pe mai departe?
A fost și încă e un drum minunat, drum pe care-am întâlnit o mulțime de oameni frumoși și vrednici de urzit. Planul inițial era să prezentăm în paralel motivele care au constituit inspirația pentru modelele Urzeală. Între timp, ne-am dat seama că am vazut sute de planșe, cusături, motive sculptate în lemn, semne pictate care au devenit structura a tot ceea ce facem. Intr-o seară, tot discutând, am avut o străfulgerare, realizând că probabil asta înseamnă să continui ceva: să aduci lucrurile spre tine, nu să mergi tu spre ele. Pentru că ne-am dăruit complet acestei idei, de a duce mai departe tradiția strămoșească, de a redefini folclorul, Urzeală a crescut repede și sănătos. Ne-ar fi drag să spunem, dupa vorba basmelor vechi, cât alții în zece. Însă în cazul nostru, n-a fost nevoie de minuni ci mai ales de oameni minunați care ne-au fost alături si au ales să urzească cu noi. De la oameni care activează în zona muzicală, la producători, regizori, designeri, street artiști sau sportivi urbani, organizatori de festivaluri și evenimente, cu toții ne-au ajutat să împământenim ideea și să transmitem mesajul.
Suntem mândri de faptul că am dat naștere la ceva ce lipsea și de reușita de a inspira cât mai mulți să facă la fel.

Cum personalizați tricourile și bluzele: imprimare digitală, broderie, serigrafie?
Fiindca e un concept urban ne-am oprit la serigrafie si la print digital, modalitati mai apropiate si mai potrivite pentru dinamismul si simplitatea #urzelilor.

Unde realizați acest proces: in-house sau la alți parteneri?
De aproape doi ani lucram cu parteneri/prieteni. Am avut spatiul nostru, dar, din motive independente de vointa noastra l-am inchis.

Există și un magazin de unde se pot cumpăra produsele voastre? Dacă da, unde?
Exista, dar nu un shop Urzeala. Se gasesc la Carturesti, al My Romanian Store, la Open Minds. Ar fi interesant de explorat si alte colaborari, dar, ca sa-ti spun drept, nu ne-am concentrat foarte mult in directia asta.

Restul interviului îl puteți citi în ediția tipărită a revistei USIGN și pe site după 15 iulie 2016

Similar Posts:

30 recommended
comments icon0 comments
0 notes
521 views
bookmark icon

Write a comment...