Analiza

Scopul scuză mijloacele?

• Bookmarks: 6115


Campania demarată de Guvernul României pentru achiziționarea prin subscripție publică a “Cumințeniei Pământului”, realizată de Constantin Brâncuși, a iscat mai multe discuții și comentarii decât bani. Suma strânsă până în acest moment este destul de departe de obiectivul decalarat al autorităților, iar campania pentru promovarea acestui proiect începe să devină din ce în ce mai vizibilă. Începând de ieri, clădirea Guvernului României este îmbrăcată într-un mesh cu dimensiuni de aproximativ 1000mp, cu o imagine care promovează mesajul campaniei. De-a lungul desfășurării campaniei, organziatorii au menționat că toate părțile implicate în această campanie vor lucra pro bono la implementarea acesteia. Nu se știe, deocamdată, dacă imprimare mesh-ului a fost făcută în același regim, dar amplasarea lui aduce, din nou în discuție, cadrul legal incert care reglementează afișarea mesajelor publicitare în exterior.

Cu toate că Legea nr185/2013 este în vigoare, după ce efectele ei au fost amânate de două ori, în acest moment ea nu este aplicată. Clădirrile din București sunt la fel de aglomerate de mesh-uri și panouri publicitare, precum în perioada de dinaintea promulgării Legii, iar începpând de azi, acest lucru se întâmplă chiar pe una din clădirile declarate monument istoric. Legea interzice amplasare de mesh-uri pe clădirile declarate monument istoric, cu excepția cazului în care acestea sunt în reconstrucție, iar imaginea reproduce înfățișarea clădirii în urma procesului de renovare, lucru care nu este aplicabil în cazul de față. Bineînțeles, că există paragrafe în Lege care permit excepții sau apariția unor situații care să o facă inutilă sau inaplicabilă.

Brâncuși este al nostru, țara la fel, doar legile par că sunt ale nimănui.

mesh_brancusi

Similar Posts:

6 recommended
comments icon0 comments
0 notes
115 views
bookmark icon

Write a comment...