Adrian și Gabriel Profir au făcut primii pași în antreprenoriat pe vremea când aveau 22, respectiv 19 ani. În prezent Profi Print este în top 3 furnizori de servicii de imrpimare de format mare din România
Faceți un scurt istoric al Profi Print până astăzi. Care credeți că au fost momentele care au marcat cel mai mult evoluția companiei?
Povestea ProfiPrint începe în 2003, când am înființat firma Digital Profi Foto care avea ca domeniu principal de activitate fotografia. Am inceput activitatea de antreprenoriat împreuna cu fratele meu pe când eu aveam 22 de ani, iar fratele meu, Gabriel, 19 ani. Ce-i drept cu o experiență de 7 ani ca ucenic în cadrul firmei tatălui meu, Nicolae Profir, care deținea un studio foto profesional. De aici a pornit aceasta pasiune pentru vizual, tehnologie si inovație. Ulterior, după ce am început activitatea mai intens în producția publicitară, am schimbat denumirea companiei în Profi Print. Asocierea cu numele nostru de familie mi s-a părut atunci, ca și acum, foarte firească.
Astăzi, echipa Profi Print numără peste 40 de angajați și lucrăm cu cele mai importante companii multinaționale din România, asigurând producții și implementari la nivel național și internațional. De-a lungul timpului, am construit o companie din ce în ce mai puternică, fiind motivati de pasiunea pentru excelență în ceea ce facem. Prin inovație și dorința nebună de a pune pe primul loc satisfacția clientului, am dezvoltat o afacere de succes.
Momentele ce au marcat cel mai mult evoluția companiei, au fost investițiile în echipamentele industriale de ultimă generație și construcția spațiului de productie din Branesti, care, în acest moment, are 2200 mp construiți pe un domeniu de 15.000 mp cu posibilitate de extindere, fiind, probabil, unul din cele mai mari spații de productie din acest domeniu din România.
Este momentul actual corespunzător cu planurile pe care le-ați făcut în urmă cu cinci ani? Dacă nu, unde sunt diferențele?
Este greu de spus dacă este corespunzator cu ce am dorit acum 5 ani. Întodeauna ne-am dorit să fim cei mai buni și să fim parteneri de afaceri cu cele mai puternice companii. Ne dorim să fim partenerul de afaceri preferat pentru companii din retail FMCG, supermarket-uri, lanţurile de magazine, mall–uri, agenții de publicitate.
În ce măsură v-a ajutat sau, dimpotrivă, a fost un obstacol poziționarea sediului principal la o distanță destul de mare de București? Cât de complicat a fost să gestionați resursele umane?
Sediul din Branești este, din punct de vedere al spatiului, ideal pentru noi având posibilitate de extindere în orice moment. Este un spațiu modern echipat la standarde occidentale . Transportul personalului de productie este externalizat către o firmă licențiată în servicii de transport, iar oamenii cheie din conducere se deplaseaza cu autoturismele puse la dispoziție de firmă. De exemplu, de la piata Muncii unde avem un spatiu de birouri pana la noi la fabrica din Brănești drumul este parcurs în 20 de minute cu mașina.
Un avantaj din punct de vedere al personalului îl costituie resursa umană din zonă. Am format oamenii și aceștia nu mai vor să plece datorită condițiilor bune oferite și a faptului că sunt aproape de casă.
Ne gestionăm afacerea într-un mod sustenabil și ne concentrăm pe găsirea de soluții si inovatii. Suntem pasionați de acest domeniu și ne stabilim obiectivele pe măsură ce cuantificăm progresul realizat până acum
Unde este punctul de lucru cel mai important al ProfiPrint după achiziție: la Brănești sau în București?
Centrul de greutate si stabilitate este sediul nostru central din Branesti unde se desfasoara productia , depozitarea și locul unde sunt toate departamentele importante: DTP, Proiectare, Client Service, Comenzi, Administrativ, Contabilitate. Personalul angrenat în departamentul de vânzări are libertate de mișcare mai mare, având birouri, atât în Brănești, cât și in Bucuresti.
Care este pasul următor în strategia de dezvoltare a Profi Print? Urmează noi investiții? Puteți detalia?
Pasul urmator este unul uriaș și foarte important în perioada urmatoare din punct de vedere al poziției noastre în piață. Am încheiat cel mai mare contract de achiziție din istoria companiei, care prevede achiziția mai multor echipamente de imprimare AGFA prin reprezentantul lor în România, compania Mons Medius. Am reușit să ajungem la un acord pentru achiziția a două echipamente de print digital de mari dimensiuni care asigură o calitate fotografică la viteze record de imprimare. Titan HS CMYKLcLm + white + varnish si TITAN HS CMYKLcLm+white +primer, ambele echipamente având masa fixă cu dimensiunea de 3×2 metri și optiunea de a imprima în rolă.
De asemenea, am achizitionat și un cutter digital router Zund G3XL. Este cea mai mare si importanta achizitie de la înființarea companiei, investiția apropiiindu-se de valoarea de 1.000.000 de euro.
Care au fost criteriile după care ați ales echipamenetele? Ce fel de finanțare ați ales pentru achiziția acestora?
În primul rând am urmarit un raport între calitate și viteză. În plus, ne doream un tandem cu două echipamente identice de forță pentru a asigura viteze record și calitate fotografică, dar și un back-up sustenabil și eficient. Un aspect important în luarea deciziei a avut-o și faptul că este un echipament destinat aplicațiilor industriale, versatil, cu masă fixă de printare pe care putem tipări carton, plexiglas, dibond, sticla, lemn, pvc, forex sau komatex și multe alte materiale rigide. Echipamentul beneficiază și de opțiunea de imprimare în rolă la lățime de 3.2 metri care satisface și cele mai exigente cerințe de calitate, imprimarea efectuându-se cu 6 culori: CMYKLcLm. Cu aceste echipamente și cu dotarea tehnică existentă putem susține campanii mari, simultane la mai mulți clienți și la cele mai înalte standarde de calitate. În ceea ce privește finanțarea, achiziția echipamentelor s-a realizat prin credite de investitii.
Ce alte tipuri de echipamente mai există în portofoliul Profi Print?
Pot să afirm că, dupăultima achiziție făcută, din punct de vedere al porotofoliului de echipamnte suntem în primii trei furnizori de servicii de imprimare de format mare din România. Deținem toate tehnologiile de imprimare în format mare. Voi începe prin a menționa gama de imprimare UV pe suport rigid /plan cu opțiuni de tipar cu cerneală albă, lăcuire selectivă sau primer. Avem echipamente de imprimare în rolă la lățimi mari, până la 5 metri, echipamente de imprimare a materialelor textile atât direct, cât și prin sublimare și, bineînțeles, toata gama de echipamente de realizare a operațiunilor de finisaj. Portofoliul este completat de cutter digitale Zund, routere Multicam, echipamente de termoformare, de lipire și capsare.
Care sunt aplicațiile de print cel mai des solicitate de clineții dvs? (outdoor/indoor, rigid/material în rola,) Cum au evoluat acestea în ultimul an?
Având o diversificare atât de mare în oferta noastră de servicii și produse, clientii ne solicită produse din ce în ce mai atipice. Realizăm foarte multe proiecte neconvenționale, butaforii sau proiecte speciale care presupun integrarea facilităților de imprimare în rolă cu cele de imprimare pe materiale rigide precum forex, plexigals, hips, stadur, carton, materiale lemnoase sau metal. Ponderea intre cele aplicațiile pe materiale flexibile și cele rigide este aproximativ egală
Care credeți că este trendul spre care se îndreaptă piața românească de print de format mare?
Este greu de anticipat cu precizie, atât aplicațiile pe materiale flexibile fiind încă cerute de clienți, cât și creșterea cererilor pe zona imprimării rigidelor fiind din ce în ce mai consistentă. Autocolantele, hârtia, banerele, mesh-ul nu vor dispărea din cererile clienților, dar pe acest segment sunt mai multe firme angrenate în competitie decât pe zona imprimăre directe pe materiale rigide și a producției de display-uri și standuri.
Aveți aplicații și în zona imprimării de materiale textile?
Detinem tehnologia imprimarii pe orice material textil prin sublimare directă și prin termotransfer. Suntem printre putinele companii din productia publicitară care acoperă această arie de aplicații care în Europa este într-un moment de creștere în acest moment. Ponderea în cifra de afaceri nu este una spectaculoasă, o estimez la 5-7%, dar pot să afirm că cererea pentru astfel de produse este în creștere. O imagine imprimată pe un suport din material textil întodeauna va face diferenta fie ca e vorba de casete luminoase, postere, décor teatru și tv, standuri expozitionale, sau elemente decorative pentru mobilier. Noi suntem importatori de profile pentru postere pe textile, casete luminoasa si diplay uri de mici si mari dimensiuni pentru expozitii, astfel că putem furniza soluții complete clienților care sunt interesați de soluții premium de expunere.
Aveți în plan un exit din acest business? Dacă da, care ar fi profilul cumpărătorului?
Nu pot să descriu un potențial cumpărător pentru că nu avem un plan de exit din acest business. Ne gestionăm afacerea într-un mod sustenabil și ne concentrăm pe găsirea de soluții si inovații. Suntem pasionați de acest domeniu și ne stabilim obiectivele pe măsură ce cuantificăm progresul realizat până acum.