Doar aproximativ 4% din volumul total de tipărituri de pe piață revine tehnologiei de imprimare digitale. Piața tiparului digital crește de la an la an, însă pe cantități foarte mici, în timp ce în domeniul offsetului descreșterea pieței este tot relativ mică și constantă, dar pe volume foarte mari. Diferența dintre cele două este cifra de afaceri, în domeniul digital fiind înregistrate valori mari ale businessului pe volume de producție scăzute.
Offsetul este încă rege
Și în viitorul apropiat, tehnologia offset va domina piața tipăriturilor. Pentru următorii cinci ani, offsetul va continua să dețină mai mult de 70% din piața producției globale, potrivit unui studiu realizat de Smithers Pira, companie de cercetare a pieței. În principal, ziarele, revistele și cărțile vor continua să fie tipărite pe mașini offset, mai ales dacă discutăm de tiraje mai mari, notează publicația de specialitate Graphiline. Interesant este că se preconizează ca volumul (echivalentul în pagini format A4) al revistelor și al tipăriturilor cu regim special (securizat) imprimate cu tehnologia offset să crească, în perioada următoare.
Pentru sectorul tipăriturilor clasice (majoritar offset), regiunile Europei, Americii de Nord și o parte a Asiei vor continua să fie în topul piețelor de producție globale.
125 mld. euro
este valoarea pieței globale de tipărituri digitale, potrivit analizelor companiilor de cercetare a pieței
Piața tiparului digital, în ușoară creștere
Pentru domeniul digital, perspectivele de creștere cele mai importante vor fi pe piețele emergente din regiunea Asiei, America Latină, Africa, Europa de Est și Orientul Mijlociu.
În 2022, volumul pieței de tipărituri digitale va însuma 4,3% din total, după cum reiese din analiza Smithers Pira. Însă creșterile sunt mici, dacă ne raportăm la volumele de producție. În 2012, acest procent era de doar 2,1%, urmând ca în 2022 să ajungă la 4,3%, de la o valoare de 3,9% în 2017. Din aceste date se observă că creșterea volumului de producție pentru un interval de cinci ani este de doar 0,4%, ceea ce ar reprezenta o medie anuală aproape derizorie de sub 0,08%, dacă nu am lua în calcul plusvaloarea rezultată. Mai precis, chiar dacă imprimarea cu tehnologie digitală (jet de cerneală și laser) nu însumează decât 4,3% din producția mondială, în industrie, cifra de afaceri nu este deloc neînsemnată: în 2022, domeniul va genera o cifră de afaceri de aproape 20%.
146 mld. euro
va fi valoarea pieței tipăriturilor realizate cu tehnologie cu jet de cerneală și laser, la nivelul anului 2022
Offsetul va avea creșteri la ambalaje și etichete
Dacă ne referim la valorile cifrelor de afaceri, tiparul digital reprezenta, anul trecut, 16,4% din cifra de afaceri la nivel global pentru tipărituri și ambalaje imprimate (677,6 miliarde de euro). În 2022, procentul va fi de 19,1%, ceea ce va reprezenta o valoare de piață de 145,82 miliarde de euro. Tendința de creștere medie anuală va fi de aproximativ 5,9%, estimează specialiștii de la Smithers Pira.
Pe ansamblu, în domeniul tiparului clasic, scăderile vor fi consemnate, în perioada următorilor cinci ani, în toate sectoarele de producție, exceptând tiparul de ambalaje și etichete. Cifrele de afaceri din offset vor ajunge la 39,5% din total, în 2002 (raportat la un procent de 48,1%, în 2012).
Creșteri de semnalat vor fi în domeniul flexografiei, unde cifra de afaceri va ajunge la 160,53 miliarde de euro, în 2022, cu o creștere medie anuală de 2,5%.
2,5%
reprezintă creșterea anuală medie ce va fi realizată în domeniul flexografiei, în intervalul anilor 2018–2022;
4,3%
va fi volumul de tipărituri digitale la nivel global, în anul 2022, după cum rezultă din analiza specialiștilor de la Smithers Pira
Autor: Romulus Cristea
Similar Posts:
- Principala preocupare a producătorilor din industria de ambalaje vizează garantarea securității alimentare
- Piața tiparului european turează motoarele, după zece ani de declin
- La producția de hârtie, România are încă de recuperat pierderile din perioada crizei
- Italianul Panini caută un amator de abțibilduri: „Dacă e miliardar, poate fi și concurentul american” (video)
- Un nou lider european pe piața hârtiei plusează o cifră de afaceri de 1,4 miliarde de euro (video)