Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI) a dezvăluit, printr-un raport publicat recent, că Statul Român a fost unul din cei mai importanți advertiseri ai pieței locale de publicitate. Suma investită în 2011 este dublă față de cea a anului 2010.
“În condițiile în care bugetele de publicitate din sfera privată au scăzut până aproape de jumătate, pe fondul crizei economice, cele publice s-au dublat, făcând din stat unul dintre principalii jucători pe piața de media din România”, a declarat Ioana Avădani, director executiv al Centrului pentru Jurnalism Independent
În perioada ianuarie – octombrie 2011, autoritățile publice au oferit spre contractare bugete în valoare de peste 32,5 milioane euro. 67% din contracte au avut drept criteriu de alocare “prețul cel mai mic”. Doar pentru două din cele 345 de proceduri analizate a fost publicat raportul de evaluare prevăzut de lege. Peste jumătate din proceduri nu au fost publicate și pe site-ul special rezervat contractelor de publicitate (www.publicitatepublica.ro), așa cum cere legislația achizițiilor publice.
“Ne aflăm, încă o dată, în fața unor dovezi care atestă o lipsă de respect față de lege, față de banul public și față de public. În 2010 au fost adoptate reglementări legale care, în opinia Guvernului, aveau să accelereze absorbția fondurilor europene. De accelerat poate au accelerat-o, 115 din cele 137 milioane RON din procedurile analizate provin din proiecte europene, dar doar în detrimentul transparenței și răspunderii autorităților. Fodurile europene sunt bani publici și autoritățile – centrale sau locale – trebuie să dea socoteală publicului de modul în care le utilizează”, a mai spus Ioana Avădani.
Similar Posts:
- Contestațiile partidelor din opoziție și ale firmelor de outdoor nu opresc noua lege a publicității exterioare
- În 2010 cresc investiţiile în produsele promoţionale
- Dezastru în așteptare pentru televiziunea publică
- Tetra Pak, amendaţi în China
- Consumul a crescut, dar au scăzut încasările din impozitul pe venit
0 thoughts on “32 mil. euro, investiția statului român în publicitate în 2011”