Analiza

6 sugestii la vreme de recesiune

• Bookmarks: 19486


Ce face un manager din producția publicitară atunci când compania lui se află într-o situație dificilă? În afară de autofinanțare, următoarea soluție care îi vine în minte este REDUCERE. Începe să reducă din cheltuieli, dar nu e suficient. Apoi începe să reducă din salariile angajaților, după care va reduce din angajați, apoi din producție și eventual, la sfârșit, dacă este un manager devotat, va reduce din propriul salariu.

Toate acestea se încadrează în bine-cunoscuta strategie de reducere de costuri. Dar reducerea de costuri nu este benefică, deoarece:
1. Reducerea personalului scade moralul angajaților care, evident, vor fi mai puțin motivați și vor avea o productivitate mai scăzută. Acest lucru conduce la o scădere în calitatea produselor firmei dumneavoastră, ceea ce va însemna că nici clienții pe care îi contactați nu vor fi mulțumiți: vor printuri mai ieftine, dar nu neapărat printuri de proastă calitate.
2. Reducerea cheltuielilor înseamnă mai puține facilități, mai puțină infrastructură, iar rezultatul va fi nu numai o scădere a calității printurilor, ci și a cantității acestora. Adică, nu numai că veți avea clienți mai nemulțumiți, dar nici nu veți putea să onorați comenzile de printuri la timp, de fapt, veți înregistra mai puține vânzări.

Concluzia este că soluția de reducere a costurilor nu este o soluție, ci o problemă: înseamnă mai puține vânzări, ceea ce va atrage o cifră de afaceri mai mică, adică firma va ajunge într-o spirală a morții.

În vreme de recesiune, în loc ca un manager să asude mai mult alergând, este recomandat să asude gândind mai multe strategii. Vă prezentăm 6 sugestii pe care le recomandă specialiștii în marketing pentru o companie aflată într-o situație de criză:

1. Angajații sunt bunuri de valoare, nu poveri. Ceea ce pierde un manager când reduce numărul angajaților nu e personalul, ci experiența. Membrii cu experiență sunt cei care fac compania să meargă. Negociați reduceri de salarii temporare cu angajații, dacă este posibil, dar încercați să vă păstrați oamenii cu experiență. Nu toți vor învăța să imprime în două ore cu echipamente performante.

2. Lărgiți-vă viziunea. În loc să încercați doar să furați o parte din afacerea vecinului, ar fi mai bine să introduceți produse noi în portofoliu sau să intrați pe piețe cu competiție scăzută. Căutați piețe de nișă, cum sunt imprimarea pe sticlă, pe aluminiu, creați obiecte de mobilier personalizate.

3. Cota de piață vă menține-n viață. Oferiți avantaje competitive suplimentare clienților pentru a nu scădea volumul vânzărilor. La nevoie nu alergați numai după profit, încercați să vă mențineți cota de piață. Dacă oamenilor chiar le plac printurile dumneavoastră, vor fi de acord să vă plătească un preț mai mare la ieșirea din recesiune. Faceți-i pe clienți să fie dependenți de produsele dumneavoastră și nu vă va fi teamă că îi veți pierde la următoarea mărire de preț.

4. Chiar dacă e scădere, poate însemna putere. Poate că veți înregistra scăderi temporare, care sunt inevitabile, dar în nici un caz nu opriți producția. Durerile vindecării unei cicatrici ale afacerii dumneavoastră sunt mai ușor de suportat decât durerile nașterii unei afaceri noi.

5. Tot vânzările salvează. Angajați-vă cei mai buni oameni de vânzări pe care îi puteți găsi. Vânzările aduc bani, adică furnizează suficientă putere pentru motorul afacerii dumneavoastră să ieșiți din impas. Mulți manageri fac greșeala să concedieze prima dată oamenii de vânzări, presupunând că în recesiune vor fi mai puțini clienți. Acest lucru e adevărat, dar este cazul ca dumneavoastră să faceți mai multe eforturi să vă vindeți printurile. Oamenii de vânzări buni aduc mai multe vânzări, deci mai mulți bani, profit mai bun și o afacere mai de succes.

6. Motivarea e cheia succesului. O mărire de salariu pentru angajații performanți vi se pare nepotrivită? În loc să măriți salariile tuturor, investind sume enorme, mai bine îi răsplătiți pe cei care fac ca firma să funcționeze și îi motivați pe toți ceilalți angajați.

Concluzia? Nu intrați în panică. Lăsați-vă afacerea să funcționeze și fiți optimiști. Fiți cu ochii în patru, profitând de orice oportunitate pe care o veți întâlni și astfel veți depăși cu bine situațiile dificile.

Similar Posts:

19 recommended
comments icon0 comments
0 notes
486 views
bookmark icon

Write a comment...