Am pus accentul pe creativitate și de aceea ne mândrim cu una dintre cele mai bune echipe specializate în design concept din Romania
interviu cu Dragoș Vlădilă, general manager Aestethic Design
Faceți un scurt istoric al activității dvs de până acum.
Am început această activitate acum opt ani când împreună cu doi prieteni am deschis firma Sedra Advertising. Primii ani îi pot numi ca fiind de căutări, încercând să găsim nișa de piață în care să ne putem dezvolta cu adevărat. Oamenii vin și pleacă și așa s-a întâmplat și în firma noastră. Plecarea unuia dintre asociați a fost compensată pe deplin de participarea soției mele, Oana, care s-a implicat pe deplin, construind de la zero ceea ce este acum departamentul nostru de creație și design. Aesthetic Design a venit pe lume în momentul în care, împreună cu Oana, am avut ideea de a readuce tapetul ca element central în designul interior.
Numărul de angajați ai companiei a rămas același față de momentul începerii pandemiei? Dar indicatorii financiari?
Știu că se poartă ideea de a te plânge de efectele pandemiei, dar în domeniul nostru nu s-au resimțit. Pot spune că a fost o perioadă în care tot mai mulți oameni s-au gândit la renovarea locuințelor, deci produsul nostru a fost cerut. Am rămas cu același număr de angajați, iar în ceea ce privește indicatorii financiari pot să va spun că stăm bine.
Care au fost cele mai importante momente din punct de vedere al investițiilor făcute în istoria companiei? Credeți că investiția pe viitor în automatizare este vitală?
Presupun că nu vreți să încep povestea cu primul calculator și prima imprimantă luată, care au costat împreună fabuloasa sumă de 300 de Euro. Lăsând gluma la o parte, investiția în automatizare este esențială pentru domeniul nostru de activitate. Nu aș folosi termenul de vitală întrucât cred că la fel de importantă este investiția în capitalul uman. Cel mai important moment din punct de vedere al investițiilor a fost cel în care am achiziționat prima imprimantă LATEX Pot spune că acel moment a fost un game-changer pentru evoluția businessului.
Face parte domeniul în care activați ca fiind printre cele mai afectate de această criză economică? Ați speculat acest moment ca pe o oportunitate?
Așa cum am precizat pandemia nu a adus o scădere a comenzilor în domeniul nostru de activitate. Am speculat momentul prin achiziția de noi echipamente pe care am avut oportunitatea de a le testa într-o perioadă de timp în care relația cu clientul s-a desfășurat în principal on-line
Cum ați descrie relația pe care o aveți cu Grup Transilvae?
Văd că ați venit cu temele făcute. Se pare că vreți să dăm pe față secretul succesului nostru. Bine! Cei de la Grup Transilvae sunt niște parteneri de nădejde. Relația cu ei ne-a ajutat mult de-a lungul drumului nostru în afaceri. Legat de Tehnologia Latex pot să vă spun că este exact ceea ce căutam de mult timp!. Utilaje de print stabile si cu avantaje tehnologie actuale. Cine este interesat de aceasta tehnologie ar face bine să se informeze la cei de la Grup Transilvae pentru ca au oameni foarte bine pregătiți in acest sens si pot da multe detalii tehnice mult mai bune decât noi.
Care este gama de produse/servicii pe care o considerați ca fiind cea care vă definește? Care este profilul clientului dvs?
Suntem unul dintre principalii jucători în piață în ceea ce privește producția dar si designul de tapet. Modelele noastre se disting prin design. Am pus accentul pe creativitate și de aceea ne mândrim cu una dintre cele mai bune echipe specializate în design concept din Romania. Clientul țintă este omul care a înțeles avantajele practice ale folosirii tapetului și caută acum modelul care să se potrivească cel mai bine în diferite camere ale casei sale. Am vorbit despre diferite camere întrucât în momentul de față cu brandul subsidiar Aesthetic Kids ne adresăm exclusiv pentru camerele copiilor.
Aveți și alte intenții de dezvoltare?
Desigur. Nu renunțăm la compania de producție publicitară. Este domeniul unde ne-am maturizat si am avut si avem foarte multe lucruri de învățat. De altfel in acest moment in zona de Home deco tapetul este primul produs pe care îl facem. Vor urma și altele, desigur.
Care este intervalul optim de timp pentru amortizarea unei investițiI?
Amortizarea echipamentelor este bine să fie calculată pe o perioadă între 1 si 3 ani, în funcție de complexitatea acestora. Susținem ca in ziua de astăzi nu prea avem timp sa amortizam o tehnologie într-un timp mai lung. Devine neprofitabil.
Câte certificări dețineți în industria în care activați și cât din producție pleacă la export?
Deținem de la furnizorii noștri toate certificările europene privind calitatea produselor finite livrate către client. Cu partea de export suntem într-o fază de început. Viziunea este ca undeva pe la finele anului 2021 să ne putem impune pe piața europeană si nu numai.
Care credeți că este punctul forte al societății și cum evaluați anii care vor veni?
Consider că punctul forte al nostru este echipa, oamenii minunați alături de care fiecare zi de lucru este o adevărată plăcere. Suntem centrați pe nevoile clientului și cea mai mare satisfacție pe care o avem este atunci când primim sincera apreciere a acestuia pentru produsul livrat. Despre anii care vor veni, ce pot să spun? Era pe vremuri o reclamă la o firma de telefonie mobilă care spunea că viitorul sună bine. Și eu cred la fel si rămânem foarte optimiști, dar si realiști!