În fizică, rezonanţa este tendinţa unui sistem de a oscila cu amplitudine maximă la anumite frecvenţe, când, chiar şi forţe oscilante mici pot produce amplitudini de vibraţie mari, ce pot afecta rezistenţa unei structuri. Fenomenul este cunoscut şi în construcţii, unde studiile pentru reducerea riscului seismic vizează evitarea rezonanţei teren-structură prin izolarea bazei structurii şi flexibilizarea ansamblului.
Evenimente recente în care au fost implicate semne publicitare ce au cedat condiţiilor meteo, au dus specialiştii cu gândul la acest fenomen de rezonanţă, ca fiind o posibilă cauză a deficienţei semnelor publicitare avariate.
Sunt toate acestea semne că industria de semne dă dovadă din ce în ce mai mult de o calitate ce lasă de dorit? Recesiunea economică şi salariile scăzute ale montatorilor cauzează aceste neajunsuri? Criza resurselor umane face ca numai angajaţi subcalificaţi să obţină anumite posturi sau, cel mai important, sunt necesare noi standrde în ingineria construcţiei de semne de mari dimensiuni?
Integritatea structurală a semnelor publicitare a făcut şi subiectul unui seminar susţinut în cadrul expoziţiei ISA (International Sign Association) ce a avut loc în aprilie la Las Vegas, fiind discutate rezultate ale studiilor întreprinse pe această temă, ce au vizat mai multe incidente de acest fel. Rezultatele au relevat faptul că, într-adevăr, în unele cazuri, deficienţele provin din incompetenţă sau tehnici incorecte. Pe de altă parte, o bună parte a fost reprezentată de lucrări proiectate şi instalate corect, acestea ridicând cele mai multe semne de întrebare. Deşi studiul a fost finalizat în 2007, sunt necesare mult mai multe cercetări şi teste, înainte de a putea fi lansate acuzaţii, dar şi soluţii concrete.
Cu toate acestea, fenomenul de rezonanţă armonică a fost subiectul principal al discuţiilor şi investigaţiilor ulterioare. Deşi termenul este cel mai adesea asociat cu muzica, el se referă şi la efecte neobişnuite ale vântului asupra structurilor subţiri cu un singur stâlp de susţinere, precum panourile publicitare, stâlpii de iluminat sau furnalele, ce pot da în timp semne crescute de uzură mecanică datorită curenţilor de aer.
La această oră, semnele de întrebare sunt mult mai numeroase decât răspunsurile, iar oficialităţile şi asociaţiile producătorilor de publicitate preferă să aştepte rezultate mai concludente înainte de a se lansa în concluzii certe, însă identificarea fenomenului de rezonanţă armonică este un pas înainte în dezvoltarea integrităţii şi siguranţei structurale a semnelor publicitare.