Stiri

Ce poate face un chromojet tunat

• Bookmarks: 27555


“Colecția noastră reinventează conceptul de covor”, spune Casper Vissers, CEO Moooi. Și probabil că nu este departe de adevăr, dacă luăm în seamă numai faptul că echipamentul pe care cei de la Moooi l-au creat special, doar pentru a-și dezvolta o divizie de covoare, măsoară nici mai mult nici mai puțin de 100 metri în lungime. Lansat la ediția din această primăvară a Salone de Mobile de la Milano, Moooi Carpets este noul brand al companiei daneze omonime. Colecția a împrumutat numele companiei, derivat din cuvântul „mooi”, care înseamnă, în daneză, frumos. Fondatorii companiei, Marcel Wanders și Casper Vissers au hotărât să sublinieze acest atribut prin adăugarea unui „o” suplimentar, pentru a reprezenta și mai explicit idea și chiar pentru a-i excede sensul. Sub acest nume va fi comercializată o gamă foarte generoasă de covoare. Generoasă prin posibilitățile infinite de personalizare și prin pattern-urile hipnotizante, care dau iluzia vizuală de profunzime și au un design foto realistic. Amatorii de produse hand made ar putea fi dezamăgiți, de vreme ce Moooi și-a propus să folosească tehnologie de ultimă oră pentru a-și pune ideile inovatoare în practică. Doritorii pot avea acum acces la modele unicat de covoare, lucru imposibil până acum în industria de scară largă. Pentru atingerea acestor atribute unice în categorie, Moooi a investit într-un echipament special proiectat după criteriile sale.

Este vorba de Chromojet 800, un echipament revoluționar care imprimă la rezoluție foarte înaltă, creând imagini care seamănă mai degrabă cu fotografii profesionale decât cu niște pattern-uri grafice. Moooi a investit câteva milioane de euro în proiectarea și producția acestui echipament, care a avut nevoie, înainte de a intra în spațiul său de producție, de peste doi ani de teste. Chromojet-ul ce poartă semnătura Moooi are o capacitate incredibilă de a imprima rapid și precis. O caracteristică extraordinară este că poate imprima, consecutiv, imagini de patru metri lungime într-o infinitate de culori, fără a avea nevoie de schimbarea injectoarelor.
Colecția de covoare pe care a lansat-o deja Moooi folosind tehnologia proprie include trei familii: Signature, Moooi Works și Your Own Design. Prima se evidențiază printr-un design supra realist, cu accente intense, care induc iluzia de profunzime și mișcare. Familia include 48 de modele de covoare care reproduc ilustrații și pattern-uri semnate de nume notorii în design, arte grafice și modă: Bertjan Pot, Broersen en Lukács, Edward van Vliet, Front, Jurgen Bey, Klaus Haapaniemi, Maison Christian Lacroix, Marcel Wanders, Marian Bantjes, Neri&Hu, Ross Lovegrove și Studio Job. Cea de-a doua colecție are pattern-uri adaptabile unei plaje variate de interioare, realizate într-o cromatică subtonală, în timp ce „Your Own Design” permite clienților să personalizeze desenul după plac și să aleagă dintr-o gamă cromatică de 648 de nuanțe. Pe lângă covoarele imprimate, colecția lansată de Moooi include cinci modele din jacard create chiar de Marcel Wanders, fondatorul companiei. Acestea reproduc imagini 3D care par sculptate în țesătură.
“Moooi Carpets profilează orizonturi noi în designul obiectelor de interior. Am creat o tehnologie care generează printuri la o rezoluție extremă. Echipamentul este rezultatul unui efort gigantic de cercetare, care a fost alimentat cu multă perseverență și bani”, subliniază Vissers.
Tehnologia în care a investit compania oferă, potrivit reprezentanților săi, flexibilitate supremă. Este capabilă să reproducă, la o calitate fotografică, detalii elaborate și complicate. Chromojet 800 imprimă la 76 dpi, sau 9 puncte per mm2, direct, pe materialul deja tratat. Materialul pre tratat este o garanție a faptului că țesătura nu se va strânge sau deforma de-a lungul ciclurilor de curățare sau spălare. În plus, consumul de cerneală este relativ modest, comparativ cu dimensiunile, forța și opțiunile sofisticate ale echipamentului. În termeni de business, această caracteristică se traduce printr-o recuperare rapidă a investiției, după cum explică CEO-ul companiei. Avantajele clienților, pe de altă parte, rezidă, dincolo de spactaculozitatea designului, în ciclurile reduse de spălare, comparativ cu o țesătură imprimată convențional. Clienții care solicită modele personalizate vor colabora direct cu echipa Moooi, care va elabora grafic pattern-ul unic și apoi îl va transpune pe o mostră imprimată care va fi trimisă solicitantului spre aprobare, înainte de producția propriu-zisă a obiectului. [gallery columns="5" link="file" ids="30527,30528,30529,30530,30531,30532,30533,30534,30535,30536"]]]>

Similar Posts:

27 recommended
comments icon0 comments
0 notes
555 views
bookmark icon

Write a comment...