Analiza

Cu ce rimează noul?

• Bookmarks: 14 • Comments: 1488


Viitorul industriei publicitare nu poate fi fixat în prognoze infailibile, având în vedere tribulațiile pieței la momentul actual. Transformările sunt însă vizibile și lasă lasă loc unor repere anticipative. Inovațiile nu pot fi contestate, chiar dacă nu coincid cu revenirea industriei la vigoarea financiară de altădată. Noul traduce acum trenduri și medii de comunicare alternative, segmente de piață ce încep a fi explorate de actorii din domeniul publicitar, precum și strategii antreprenoriale în administrarea proceselor financiare ale companiilor.

Recesiunea a demascat lipsa ancorelor strategice ale peisajului publicitar local și a impus managerilor din industrie o gestionare mult mai atentă a capitalului. Pornind de la practicile financiare neinspirate ale producătorilor în anii pre-criză, “Chestiunea financiară”, dosarul ediției 41 a revistei Universign, analizează provocările cu care se confruntă în prezent companiile de producție publicitară în a-și asigura fluxul de capital, factorii ce amenință cursivitatea rulajelor, precum și soluțiile găsite pentru prevenirea sau depășirea momentelor de impas.

Încotro se îndreaptă imprimarea de mare format?

Portretul numărului 41 al revistei îl are ca subiect pe Simon Goldsack, consultant pe soluții grafice în cadrul HP. Acesta discută despre trăsăturile distinctive ale industriei de imprimare sud-est europene și evaluează stadiul actual al pieței din România raportat la contextul regional, subliniind totodată tendințele spre care se îndreaptă sectorul imprimării de mare format.

Schimbarea, un fapt palpabil

“Cine se mai înhamă la un start-up” ridică întrebări asupra atractivității industriei publicitare locale pentru un investitor, dar și asupra nivelului de pregătire a pieței autohtone pentru un suflu reformator. La o scară amplă însă, evoluția pieței este de necontestat. Noul ciclu spre care se îndreaptă industria imprimării a fost punctat anul acesta în cadrul evenimentului Fespa Digital, desfășurat la Hamburg. Articolul “Cum a evoluat Fespa” expune conceptul, detaliile scenografice și principiile care au stat la baza organizării târgului, menite să certifice progresia industriei printului spre era digitală.

Un alt domeniu care parcurge transformări este semnalistica. Citiți în “Nou. Mai nou. Cel mai nou” despre pactul dintre publicitatea online și cea clasică, marcat de codurile QR.

Pași în lateral

Una dintre consecințele fericite ale recesiunii este faptul că a motivat protagoniștii industriei publicitare să migreze spre piețe adiacente. Exemplele includ scenografia TV și display-urile personalizate, domenii spre care și-a extins activitatea compania Sfera Plastic Design. Răzvan Hoffman, directorul general al firmei, vorbește despre elementele care diferențiază procesele aferente acestor nișe de cele ale zonelor clasice de advertising.

Similar Posts:

14 recommended
comments icon1 comment
1 notes
488 views
bookmark icon

One thought on “Cu ce rimează noul?

    Write a comment...