Piața poligrafică internațională așteaptă cu nerăbdare drupa 2016. Unii pentru a vedea care sunt noutățile și tendințele pentru a-și putea re/orienta afacerile, alții pentru a achiziționa echipamente beneficiind de reducerile de la târg. Însă toți vor să afle detalii despre evenimentul care va avea loc anul viitor la Dusseldorf, Germania, în perioada 31 mai – 10 iunie. Participanții la Forumul InPEQ de la Sibiu, organizat de Asociația Tipografilor „Transilvania”, au avut ocazia să le afle chiar de la reprezentanții organizatorilor.
Dan CĂLIN
Turneul mondial de promovare a drupa 2016 a început oficial în luna septembrie și cuprinde o serie de prezentări, conferințe de presă și interviuri în Asia, Europa și SUA. Peste 40 de evenimente de tot felul vor avea loc pentru a anunța cel mai important târg din lume în domeniul tiparului și al soluțiilor crossmedia, dar și pentru a anunța noile tendințe și inovații. Unul dintre ele a avut loc în țara noastră, la Forumul InPEQ, și a fost susținut de Christian Hruschka, Senior Project Manager la Messe Dusseldorf, care a avut amabilitatea să ne ofere și un scurt interviu, cu ajutorul reprezentantului Messe în România, Anca Murar.
„Creșterea ponderii printului digital este o realitate care nu poate fi negată. Tocmai de aceea, pentru târgul de anul viitor am alocat câteva pavilioane soluțiilor de print digital. Însă, desigur, vom avea o mulțime de alte noutăți la drupa 2016. Voi aminti doar câteva. HP a închiriat un pavilion întreg, iar alte companii au fost relocate lângă standurile partenerilor. Am îmbunătățit nomenclatorul categoriilor de exponate pentru a facilita orientarea rapidă, optimă a vizitatorilor și am concentrat mai clar târgul pe domeniile aflate în plină dezvoltare – «package printing», «printing applications», «functional printing», «3D printing» – pe care le veți găsi la drupa 2016 ca «future areas». Și promovăm mai mult târgul pentru a aduce mai mulți vizitatori, așa cum s-a întâmplat și la evenimentul de la Sibiu. Nu știu în detaliu cifrele, dar cred că la ultima ediție au fost aproximativ 1.000 din România. Iar acesta este un număr important pentru noi și sperăm ca și în 2016 să se păstreze sau chiar să crească.
M-am bucurat să descopăr interesul atât de mare al participanților la Forumul InPEQ din Sibiu pentru drupa și pentru a intra în contact direct cu noi. Am observat că pentru cei mai mulți drupa nu este doar un târg, ci mult mai mult – locul de întâlnire al întregii industrii, un eveniment la care prezența este de la sine înțeleasă, un «must-attend». Interesul a fost foarte mare și, tocmai de aceea, mă bucur că am venit aici, fiind prima mea vizită în România. Astfel, vă invit pe toți cu mare plăcere la drupa 2016 și sper să ne vedem toți acolo.
Alte noutăți sunt noua periodicitate drupa, de trei ani în loc de patru, și durata de 11 zile în loc de 14, mai potrivite atât din punct de vedere al expozanților, cât și din cel al vizitatorilor și, în special, luând în considerare ciclurile de inovare sensibil mai scurte din industrie. În plus, dacă am fi păstrat periodicitatea de patru ani, în 2020 am fi avut o suprapunere cu Interpack (organizat de obicei în lunile aprilie-mai), ceea ce ar fi fost o mare provocare, și nu doar pentru noi ca organizatori, ci și pentru expozanții și vizitatorii care țin să participe la ambele noastre evenimente. Revenind la drupa 2016, încă primim înscrieri. Însă putem face deja o estimare și anume că numărul final de expozanți va fi apropiat de cel de la ediția precedentă, din anul 2012. Vreau să adaug câteva cuvinte despre drupa innovation parc (dip) și drupa cube. dip este centrul destinat prezentării tehnologiilor și soluțiilor de avangardă, în care vom avea, de această dată, 130 de expozanți, cele mai multe fiind companii tinere și dinamice care vor să își câștige sau să-și consolideze locul pe piețele de profil. drupa cube este un hub, o punte între agențiile de publicitate, marketeri și brand owners. Detalii despre dip și drupa cube găsiți pe website-ul www.drupa.com și, desigur, pe blogul blog.drupa.com.”