Între 7 şi 9 ianuarie a avut loc PSI Dusseldorf, cel mai important eveniment dedicat pieţei de articole promoţionale. Peste 900 de furnizori şi-au expus noile colecţii şi cataloage pentru distribuitorii veniţi din toată lumea să traseze liniile unui nou an de colaborare. Spre deosebire de alte târguri de specialitate, PSI Dusseldorf urmăreşte în mod special ocazionarea unui moment de analiză între furnizori şi distribuitorii lor. Aici se evaluează activitatea din anul precedent şi îndeplinirea target-urilor sau se stabilesc şi negociază noi condiţii de colaborare.
Această trăsătură vine, probabil, şi din faptul că este un târg închis publicului larg, fiind destinat doar membrilor PSI. Şi cum majoritatea standurilor au dispus de spaţii de socializare generoase, cu gustări şi cocktail-uri din abundenţă, atmosfera a înlesnit un mediu propice discuţiilor prelungite.
Deşi în acest an nu au expus cu standuri proprii, jucătorii de pe piaţa românească au vizitat târgul PSI în număr relativ mare.
Cu toate acestea, numărul vizitatorilor a scăzut faţă de anii precedenţi, după cum am aflat de la Elena Ene, reprezentantul Hell Advertising: „Stând de vorbă cu furnizorii noştri, aceştia mi-au împărtăşit părerea lor: numărul românilor care le-au vizitat standurile s-a redus la jumătate. Nici noi nu am mai fost în echipă completă, ci doar 2 în loc de 4-5, câţi plecam de obicei. Cu toate acestea, am avut destul timp să ne derulăm liniştiţi toate întâlnirile propuse, pentru că atmosfera generală a fost mult mai aerisită decât în alţi ani.
Deşi organizatorii au anunţat o mărire cu 13% a spaţiului alocat, numărul vizitatorilor s-a redus, scădere ilustrată nu numai de impresia generală, ci şi de cifrele oficiale. Adrian Dragotă de la Fortrend a remarcat, de asemenea, că „vizitatori au fost mai puţini, iar printre expozanţi am remarcat o prezenţă accentuată a firmelor din orientul îndepărtat, precum China sau India. Din punctul de vedere al strategiilor, s-a evidenţiat o majorare generală a preţurilor, venită din partea marii părţi a furnizorilor”. Aceeaşi tendinţă de majorare a preţurilor a observat-o şi Adrian Petcu, mai ales dinspre producătorii chinezi.
PSI 2009 nu a abundat în noutăţi notabile. „Este destul de greu să apară ceva nou în domeniu”, suţine Adrian Petcu. Totuşi, noutatea care s-a detaşat a fost o vădită apetenţă pentru produse eco, fie reciclabile, fie realizate din materiale eco-friendly sau care utilizează energii alternative. Chiar şi organizatorii au avut o secţiune special dedicată pentru astfel de produse. Rodica Chirculescu: „trendul eco transpare în majoritatea noilor cataloage, iar acestor produse le sunt alocate chiar capitole speciale, ceea ce până acum nu se întâmpla”. Alexandra Ene de la Dual Promo susţine acelaşi lucru: „PSI a fost cât se poate de verde; de la pixuri până la sacoşe şi puşculiţe, toate produsele reflectau această direcţie eco”.
Subiectul predilect de discuţie a fost, inevitabil, recesiunea financiară. Cu toate acestea, criza nu s-a manifestat prin prezenţă slabă a expozanţilor sau austeritate la standuri, ci mai degrabă printr-o disponibilitate mai accentuată către comunicare.
Aceeaşi flexibilitate a remarcat-o şi reprezentantul Hell Advertising, Elena Ene, care s-a bucurat de o mai mare deschidere la limita de credit şi la termenele de plată, discounturi mai avantajoase şi bonusuri la target. „Sunt conştienţi de criză, astfel că am găsit mult mai multă amabilitate, standuri axate pe secţiunea de primire a clienţilor, cu accent pe comunicare.”
La PSI s-au stabilit direcţii şi contacte, iar vizitatorii s-au întors, ca de fiecare dată, cu idei proaspete pentru debutul sezonului promoţionalelor. „Profitabilitatea deplasării este greu de măsurat pe loc, pentru că scopul este altul, unul de socializare şi de discuţii. Dacă ar fi să gândesc pragmatic, chiar dacă se concretizează doar un singur contact, se poate spune că a meritat efortul”, a concluzionat Adrian Petcu.
Similar Posts:
- Piaţa nu ştie cum să folosească îndeajuns produsele promoţionale
- Publicitatea în cinematografe sau povestea unor importuri de calitate mai ieftine
- Există o tendință naturală de scădere a prețurilor dictată de cererea mai scăzută pe anumite produse.
- Hârtia Cartiere del Garda de la Europapier la un pahar de vin
- O fotografie pentru eternitate, Novel pentru calitate